Gå til innhold

4chan bilete- og diskusjonstråd


Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Serge Toussaint-->Barack Obama-->President of the United States-->World War II-->Adolf Hitler

Outline of biochemistry-->History of biochemistry-->Carl Neuberg-->Nazism-->Adolf Hitler

 

"Tony Gilham" klarte jeg ikke...

 

Edit: den andre ble "Tobacco stunt virus"... :ph34r:

Endret av SiegHallo
Lenke til kommentar

Nå gjelder jo "Six degrees of separation"-regelen egentlig like godt for wikipedia-artikler som for mennesker. Så en hvilken som helst wikipedia-artikkel skal kunne knyttes til en hvilken som helst annen wikipedia-artikkel i gjennomsnittlig seks steg. Så Hitler-spillet, om det kan kalles det, er egentlig ikke så fasinerende. Men artig er det likevel. Dog føles det kanskje ut som et litt lettvint spill da alle har en viss kunnskap om andre verdenskrig, geografi og nazi-tyskland. Det hadde vært morsomt om man hadde mixet det opp litt og sagt at man måtte finne veien mellom to tilfeldige wikipedia-artikler, men at en fikk så mange klikk en ville. Det burde da være lov å begynne i begge ender, og så håpe å finne en vei.

 

Det som faktisk kunne være morsomt var å lage et bi-directional search basert på A* eller Greedy Best First-search og se hvor kort/liten avstand søkealgoritmen gjennomsnittlig klarte å oppnå mellom to tilfeldige Wikipedia-artikler. Eventuelt også hvor raskt den kunne klart noe slikt (sett bort ifra parsing av dokumentene). Eventuelt kunne man droppe å lage søket bi-directional. Det vansklige ville selvsagt være å lage en heuristikk som på en god måte evaluerer hvor nært en artikkel er en annen (mål-artikkelen), men det burde jo la seg gjøre på en eller annen måte.

 

Edit: Når jeg tenker meg om, så ville jo ikke et bi-directional søk være mulig, siden lenke-relasjonen ikke er symmetrisk.

Endret av Snorre
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som faktisk kunne være morsomt var å lage et bi-directional search basert på A* eller Greedy Best First-search og se hvor kort/liten avstand søkealgoritmen gjennomsnittlig klarte å oppnå mellom to tilfeldige Wikipedia-artikler. Eventuelt også hvor raskt den kunne klart noe slikt (sett bort ifra parsing av dokumentene). Eventuelt kunne man droppe å lage søket bi-directional. Det vansklige ville selvsagt være å lage en heuristikk som på en god måte evaluerer hvor nært en artikkel er en annen (mål-artikkelen), men det burde jo la seg gjøre på en eller annen måte.

Noe slik du tenkte på?

www.xltd.com/WikiMindMap/WikiPath.htm

Endret av Mevon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hehe, noe slikt ja.

 

Edit: Dessverre står det ikke noe om hvordan den fungerer. For alt vi vet bruker de breadth first-search. Skjønt, det ville være veldig krevende gitt at antallet lenker til andre wiki-artikler for en gitt wiki-artikkel er relativt høy. Oh well.

 

Edit 2: Beklager at jeg sporet av med seriøse innlegg. Dere skal få fortsette med 4chan-preiket. ;)

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...