Gå til innhold

4chan bilete- og diskusjonstråd


Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri lest ei bok i hele mitt liv og har ikke planer om å begynne med det nå... tl;dr

Det høres ut som et trist og lite intelligent liv.

Forklar meg - på en intelligent måte - hvordan et liv er "lite intelligent" fordi man ikke leser bøker? Hvis vi begrenser oss til skjønnlitteratur, da er jeg tilbøyelig til å argumentere for det motsatte. Satt litt på spissen: -Jeg anser folk som leser The Da Vinci Code som lite intelligente fordi de heller kan se filmen. Da tar det bare et par timer og man får akkurat den samme søpla inn i hodet. Man er ikke dum om man leser en bok som ikke har har et filmalternativ, men man blir heller ikke mer intelligent av det.

 

Å lese skjønnlitteratur er akkurat like hjernedød underholdning som å se på TV. Det bare tar lenger tid.

Sammenligne bok og film blir feil fordi det er 2 helt forskjellige ting. Og ved lesning får man større ordforråd og det fører til mer kreativ tenkning da man bygger bildene helt selv i motsetning til å få alt servert og tygget ferdig på en tallerken via en film. Sier ikke at man automatisk er dum om man ikke leser, men man går glipp av en hel verden. Og å si at man ikke greier å konsentrere seg for å lese blir feil, du har bare ikke funnet en bok som interesserer deg.

Endret av Aleks
  • Liker 7
Lenke til kommentar

På ingen måte sa jeg at ting som ikke kan gjøres med venner er for tards. Derimot, synes jeg det er ett stort pluss at filmer kan sees med venner, det var det som var poenget mitt.

 

Men så har det jo seg sånn at jeg har konsentrasjonsproblemer da, og greier ikke lese 3 sider i en bok uten å drømme meg bort, så kanskje jeg bare innerst inne er sjalu på dere som leser bøker.

Endret av Mikaeru
Lenke til kommentar

På ingen måte sa jeg at ting som ikke kan gjøres med venner er for tards. Derimot, synes jeg det er ett stort pluss at filmer kan sees med venner, det var det som var poenget mitt.

 

Men så har det jo seg sånn at jeg har konsentrasjonsproblemer da, og greier ikke lese 3 sider i en bok uten å drømme meg bort, så kanskje jeg bare innerst inne er sjalu på dere som leser bøker.

Ja ok, følte bare at budskapet var noe annet med tanke på hvordan innlegget ditt var framstilt. My bad. :)

Lenke til kommentar

Sammenligne bok og film blir feil fordi det er 2 helt forskjellige ting. Og ved lesning får man større ordforråd og det fører til mer kreativ tenkning da man bygger bildene helt selv i motsetning til å få alt servert og tygget ferdig på en tallerken via en film. Sier ikke at man automatisk er dum om man ikke leser, men man går glipp av en hel verden. Og å si at man ikke greier å konsentrere seg for å lese blir feil, du har bare ikke funnet en bok som interesserer deg.

 

Og om man ikke får denne 1% ekstra kreativiteten eller hva fanden så er man "lite intelligent"? Skjønnlitteratur vil aldri, aldri, aldri gjøre deg mer intelligent. Du bare tror det og du blir jævlig cocky.

Lenke til kommentar

Sammenligne bok og film blir feil fordi det er 2 helt forskjellige ting. Og ved lesning får man større ordforråd og det fører til mer kreativ tenkning da man bygger bildene helt selv i motsetning til å få alt servert og tygget ferdig på en tallerken via en film. Sier ikke at man automatisk er dum om man ikke leser, men man går glipp av en hel verden. Og å si at man ikke greier å konsentrere seg for å lese blir feil, du har bare ikke funnet en bok som interesserer deg.

 

Og om man ikke får denne 1% ekstra kreativiteten eller hva fanden så er man "lite intelligent"? Skjønnlitteratur vil aldri, aldri, aldri gjøre deg mer intelligent. Du bare tror det og du blir jævlig cocky.

Hva med at du faktisk leser hele innlegget mitt før du kjører hele hodet ditt igjennom tastaturet av sinne?

Lenke til kommentar

Legger de inn stavefeil med vilje, eller er 4chan-folk bare så dumme at de ikke vet forskjellen på Brake (bremse) og Break (knekke)?

 

"Jeg bremser føttene hennes" gir jo null mening whatsoever.

Sier de det med vilje, eller er nordmenn bare så dumme at de ikke vet forskjellen på hvordan og hvilken?

 

"Hvordan mobil skal jeg kjøpe" gir jo null mening watsoever.

 

Fins nok enkelte på 4chan som er dårlige til å skrive, ja. Så fins det enkelte som er ganske så flinke. Samme som med nordmenn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...