Ajaco Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Det er en myte, spør du meg. Du bare gidder ikke følge ordentlig med når du ser film. Om du virkelig vil, kan du få med deg ufattelig mange detaljer i en film. Lenke til kommentar
Mikaeru Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 En film kan du se på med venner, nuff said. Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Hva om det handler om smak og behag? Noen liker bøker bedre, noen liker film bedre. Begge har fordeler og ulemper. Filmer er mer visuelle, man har både lyd og bilde. Bøker trener opp kreativiteten og fantasien Tilbake til topic? 2 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Jeg har aldri lest ei bok i hele mitt liv og har ikke planer om å begynne med det nå... tl;dr Det høres ut som et trist og lite intelligent liv. Forklar meg - på en intelligent måte - hvordan et liv er "lite intelligent" fordi man ikke leser bøker? Hvis vi begrenser oss til skjønnlitteratur, da er jeg tilbøyelig til å argumentere for det motsatte. Satt litt på spissen: -Jeg anser folk som leser The Da Vinci Code som lite intelligente fordi de heller kan se filmen. Da tar det bare et par timer og man får akkurat den samme søpla inn i hodet. Man er ikke dum om man leser en bok som ikke har har et filmalternativ, men man blir heller ikke mer intelligent av det. Å lese skjønnlitteratur er akkurat like hjernedød underholdning som å se på TV. Det bare tar lenger tid. Sammenligne bok og film blir feil fordi det er 2 helt forskjellige ting. Og ved lesning får man større ordforråd og det fører til mer kreativ tenkning da man bygger bildene helt selv i motsetning til å få alt servert og tygget ferdig på en tallerken via en film. Sier ikke at man automatisk er dum om man ikke leser, men man går glipp av en hel verden. Og å si at man ikke greier å konsentrere seg for å lese blir feil, du har bare ikke funnet en bok som interesserer deg. Endret 27. januar 2011 av Aleks 7 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 En film kan du se på med venner, nuff said. Ja, ting som ikke er sosialt er for tards. 1 Lenke til kommentar
Mikaeru Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) På ingen måte sa jeg at ting som ikke kan gjøres med venner er for tards. Derimot, synes jeg det er ett stort pluss at filmer kan sees med venner, det var det som var poenget mitt. Men så har det jo seg sånn at jeg har konsentrasjonsproblemer da, og greier ikke lese 3 sider i en bok uten å drømme meg bort, så kanskje jeg bare innerst inne er sjalu på dere som leser bøker. Endret 27. januar 2011 av Mikaeru Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Drit nå i så mye OT. Noen foretrekker film, andre bøker. Case closed. 1 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 På ingen måte sa jeg at ting som ikke kan gjøres med venner er for tards. Derimot, synes jeg det er ett stort pluss at filmer kan sees med venner, det var det som var poenget mitt. Men så har det jo seg sånn at jeg har konsentrasjonsproblemer da, og greier ikke lese 3 sider i en bok uten å drømme meg bort, så kanskje jeg bare innerst inne er sjalu på dere som leser bøker. Ja ok, følte bare at budskapet var noe annet med tanke på hvordan innlegget ditt var framstilt. My bad. Lenke til kommentar
Mikaeru Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 ja, ser at det var satt litt på spissen det jeg sa. My bad også. Skal gi meg med off topic jeg, uff. Lenke til kommentar
Asken Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Bah, for en slutt på historien.. Historien var bra skrevet, men den slutten..... "longest joke in the world". Selv om den er tl;dr, les den. Endret 27. januar 2011 av Ashen Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Sammenligne bok og film blir feil fordi det er 2 helt forskjellige ting. Og ved lesning får man større ordforråd og det fører til mer kreativ tenkning da man bygger bildene helt selv i motsetning til å få alt servert og tygget ferdig på en tallerken via en film. Sier ikke at man automatisk er dum om man ikke leser, men man går glipp av en hel verden. Og å si at man ikke greier å konsentrere seg for å lese blir feil, du har bare ikke funnet en bok som interesserer deg. Og om man ikke får denne 1% ekstra kreativiteten eller hva fanden så er man "lite intelligent"? Skjønnlitteratur vil aldri, aldri, aldri gjøre deg mer intelligent. Du bare tror det og du blir jævlig cocky. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Sammenligne bok og film blir feil fordi det er 2 helt forskjellige ting. Og ved lesning får man større ordforråd og det fører til mer kreativ tenkning da man bygger bildene helt selv i motsetning til å få alt servert og tygget ferdig på en tallerken via en film. Sier ikke at man automatisk er dum om man ikke leser, men man går glipp av en hel verden. Og å si at man ikke greier å konsentrere seg for å lese blir feil, du har bare ikke funnet en bok som interesserer deg. Og om man ikke får denne 1% ekstra kreativiteten eller hva fanden så er man "lite intelligent"? Skjønnlitteratur vil aldri, aldri, aldri gjøre deg mer intelligent. Du bare tror det og du blir jævlig cocky. Hva med at du faktisk leser hele innlegget mitt før du kjører hele hodet ditt igjennom tastaturet av sinne? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 I dont always dump. But when i do, i take a dump at the toilet. 1 Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 En film kan du se på med venner, nuff said. Lydbok på høytalere/Høytlesning Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 http://www.dagbladet.no/2011/01/27/nyheter/utenriks/egypt/demonstrasjon/anonymous/15218222/ jajamensan Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Legger de inn stavefeil med vilje, eller er 4chan-folk bare så dumme at de ikke vet forskjellen på Brake (bremse) og Break (knekke)? "Jeg bremser føttene hennes" gir jo null mening whatsoever. Endret 27. januar 2011 av Bytex 1 Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Legger de inn stavefeil med vilje, eller er 4chan-folk bare så dumme at de ikke vet forskjellen på Brake (bremse) og Break (knekke)? Både og. Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Legger de inn stavefeil med vilje, eller er 4chan-folk bare så dumme at de ikke vet forskjellen på Brake (bremse) og Break (knekke)? "Jeg bremser føttene hennes" gir jo null mening whatsoever. Sier de det med vilje, eller er nordmenn bare så dumme at de ikke vet forskjellen på hvordan og hvilken? "Hvordan mobil skal jeg kjøpe" gir jo null mening watsoever. Fins nok enkelte på 4chan som er dårlige til å skrive, ja. Så fins det enkelte som er ganske så flinke. Samme som med nordmenn. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Legger de inn stavefeil med vilje, eller er 4chan-folk bare så dumme at de ikke vet forskjellen på Brake (bremse) og Break (knekke)? En liten grammatikkfeil er representativt for alle som er '4chan-folk' (gudene må vite hva det vil si). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå