Gå til innhold

4chan bilete- og diskusjonstråd

Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Norges nasjonaldag, bitch. Vis litt respekt for landet du lever i.

Viser respekt for landet jeg lever i, og synes derfor at feiringen av 17. mai er obskøn, revolusjonistisk og moralsk forkastelig :p

Hvorfor er det det?

Skulle jo vise respekt for landet jeg lever i. 17. mai er en revolusjonistisk feiring av løsrivingen fra dette landet.

Lenke til kommentar
Når jeg sier hvilket land man løsrev seg fra, bør det allikevel være hint nok ;) Den gangen jeg var ung lærte vi hvertfall om det tidlig på barneskolen :)

Forsto ikke hva du snakka helt om først, men forsto hva du mente når det kom fram at du var fra Sverige... Visste at det var Sverige du snakka om, men det ga lite mening før jeg forsto det er der du er :p

Lenke til kommentar
Når jeg sier hvilket land man løsrev seg fra, bør det allikevel være hint nok ;) Den gangen jeg var ung lærte vi hvertfall om det tidlig på barneskolen :)

Du veit at 17. mai har ingenting med lausrivinga frå Sverige å gjere sant?

Ikke? Så Norge ble ikke overskrevet til Sverige i januar 1814 gjennom Kielfreden? og Norge erklærte seg ikke uavhengig frem til Mossekonvensjonen i August samme år? Christian Fredrik ble aldri valgt til Konge av Norge?

Bra noen kan lære meg hva som egentlig skjedde, så jeg slipper å stole på upålitelig historieundervisning.

Det var da virkelig Danmark som vi gikk ut av union med etter grunnloven, etterpå gikk vi inn i union med Sverige helt til 1905...

Unionen med Danmark ble avsluttet i januar 1814. Norge ble gitt til Sverige, som var med på den vinnende siden i Napoleonskrigene.

Endret av TEE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...