Matsemann Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 200 kr + 20% = 240 kr 240 kr - 20% = 192 kr Blir billigere. 7 Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Sett opp prisen på produkter med 20% Del ut haugevis med 20% off kuponger Profit Det blir da strengt tatt tap. Lenke til kommentar
Balli Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Sett opp prisen på produkter med 20% Del ut haugevis med 20% off kuponger Profit Det blir da strengt tatt tap. det er nesten aldri tap på salg av ting i norge. det er bare lavere profitt. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Alle bruker ikke kupongene, og i enkelte tilfeller i USA er det slik at man betaler full pris for varen i butikken for så å måtte poste kupongen med kvitteringen for å få en sjekk tilbake. Ikke rart folk ikke gidder å bruke kupongen da. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. november 2010 Forfatter Del Skrevet 25. november 2010 Sett opp prisen på produkter med 20% Del ut haugevis med 20% off kuponger Profit Det blir da strengt tatt tap. Ikkje stort i forhold til økt omsetning dei kan få, både på rabatterte varer og andre varer. Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Hehe, neida, det er mulig de hadde tjent på det på andre måter. Lenke til kommentar
Balli Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 det er enkel logikk, si en tv, "expert" betaler 3500 for den, og utsalgsprisen på den ligger på 5000, da kan de tjene på det selvom de senker den til si 4000 da, pga de selger kanskje tre ganger så mye av den. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 det er nesten aldri tap på salg av ting i norge. det er bare lavere profitt. Hahaha . Hvor mange år har du jobbet i butikk? Og hvor mange bransjer kjenner du til fra innsiden? det er enkel logikk, si en tv, "expert" betaler 3500 for den, og utsalgsprisen på den ligger på 5000, da kan de tjene på det selvom de senker den til si 4000 da, pga de selger kanskje tre ganger så mye av den. For det første, de vil tjene nøyaktig like mye på å selge 3 ganger så mye av den. Og, kanskje 1 av de 2 ekstra kundene ville handlet tv likevel hos expert innen kort tid, så er dette da et tap for butikken. For det andre så har du ikke tatt med moms i beregningen din, som staten skal ha, 20% av endelig utsalgspris. 1 Lenke til kommentar
Balli Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 svare på det første spørsmålet 3år. det andre 2!?! :p det som tilbud gjør er primært å tiltrekke kunder, for å kjøpe andre ting i tillegg(si bluray spiller og hdmi kabel til den nye tv'n) der jeg jobber er mumsen regnet med i inn prisen på systemene våres. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Jeg husker salgssjefen vår (den gangen jobbet jeg for et amerikansk firma) tok opp problemstillingen på en konferanse vi arrangerte. Den samtalen foregikk omtrent som dette: Kundene: "Produktet er for dyrt." Salgssjef: "Hvor mye burde det koste da?" Pinlig taushet, og kundene stirrer i gulvet... Salgssjef: "Halv pris? Haddde det vært greit?" Kundene: "Joda, halv pris hadde vært greit." Salgssjef: "Og hvor mye mer ville vi solgt om vi hadde halv pris?" Pinlig taushet igjen... Salgssjef: "Kanskje dobbelt så mange?" Kundene: "Jo, dere hadde sikkert solgt dobelt så mange." Salgssjef: "Men hvorfor skulle vi gjøre det da? Vi sitter igjen med nøyaktig samme brutto omsetning (dobbelt så mange til halv pris), men vi har nesten doblet lager og fraktkostnader, og øket produksjonskostnadene og salgskostnadene. Tommelfingerregelen er: Skal vi halvere prisen, må vi firedoble omsetningen..." Geir 9 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 OT Kjenner til et Champagne-firma som økte omsetningen med tre ganger så mye når de økte prisen med 25% fordi den tidligere prisen ikke var høy nok, ergo produktet var ikke luksuriøst nok. 3 Lenke til kommentar
monsenroger Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 (endret) Endret 25. november 2010 av monsenroger 1 Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 OT Kjenner til et Champagne-firma som økte omsetningen med tre ganger så mye når de økte prisen med 25% fordi den tidligere prisen ikke var høy nok, ergo produktet var ikke luksuriøst nok. hørt en lignende historie, men da var det snakk om gardiner Lenke til kommentar
Sinna'gurk Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 hørt en lignende historie om en prostituert. 5 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Tok for 1min siden. Lo litt når jeg så det. 3 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 OT Kjenner til et Champagne-firma som økte omsetningen med tre ganger så mye når de økte prisen med 25% fordi den tidligere prisen ikke var høy nok, ergo produktet var ikke luksuriøst nok. Samme med fire tomter rett ved her jeg bor. Til 250k ville ingen ha de, når prisen økte til 800k ble de solgt på under en måned. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Herregud å latterlige patetisk dere som sitter her er, blir faktisk litt flau .. Lenke til kommentar
SaulGoodman Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Herregud å latterlige patetisk dere som sitter her er, blir faktisk litt flau .. 3 Lenke til kommentar
Keldon Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Tok for 1min siden. Lo litt når jeg så det. Quoted for truth I assume. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå