Gå til innhold

4chan bilete- og diskusjonstråd


Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hallo? Det er kortspillet som var the real deal, alt annet er nada.

 

(Jeg lever fremdeles på æren av at jeg spilte det sammen med pappa som seksåring. Alle andre spilte bare stein/saks/papir om kortene sine, taperne.)

 

Fulgte stor ære med, den lokale lekebutikkdamen ga meg gratis klistremerker hver gang jeg var innom. :woot:

 

Vi pleide å spinne kortene ned mot bakken. Den personen som eide kortet som landet med bildesiden opp vant kortet til han andre. Mer eller mindre det samme som pogs bare uten slammere, stabling og alt annet pogs handlet om.

 

Apropos pogs, angrer så jævlig på at jeg lånte bort slammer-samlingen min til den psykotiske nabogutten som greide å rote de bort i sitt eget hus og så havna på barnehjem noen måneder etter.. Hadde over lengre tid vunnet og byttet til meg noen av de grommeste jernslammerne man fikk tak i. All gone :(

Lenke til kommentar

Gutter, jeg er for gammel til Pokemon-spill. Det ble sett på som tapersk når jeg vokste opp.

Sto 'tapersk' i ordboka når du vokste opp?

 

Du var vel ca. 10 år når Pokemon kom på banen. 10-åringar som ikkje likte Pokemon? :hm:

omfg... Uansett, jeg kom over en latterlig stor .zip fil (litt over 500 MB) med lifehacks etc. Noen som har link?
Lenke til kommentar

Vel, jeg hadde heller ikke spilt noen av spillene før (bare tullet litt med lillebror sin Gameboy), men så tenkte jeg:

 

OK, denne spillserien har solgt over 200 millioner kopier de siste 10 årene på gameboy, gba, og DS (iflg statistikk på wikipedia). Det MÅ jo være noe bra med disse spillene da. Så jeg kjøpte Platinum og en DS. Og det var faktisk bra.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Lol, epic fail.

 

Platinum kan jo ikke sammenlignes med de gode gamle

 

Konseptet er akkurat det samme, men nostalgien er borte. Hvis du ikke klarer å nyte de nye spillene liker du egentlig ikke de gamle heller, du har bare gode minner fra de.

 

Med mindre du synes de nye pokemonene ødelegger alt fordi de er så stygge, for det er jeg enig i. Har for øvrig spilt gjennom et spill fra hver generasjon, og synes fortsatt serien er utrolig godt laget. Synd Game Freak legger så lite vekt på wi-fi spilling, da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...