Mr. Hermonella Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 At folk ikke skjønner at det er umulig å gjennomføre er like morsomt som tegningene i seg selv. Er ikke umulig og gjennom føre, du trenger bare et veldig langt tau og et romskip:) Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 At folk ikke skjønner at det er umulig å gjennomføre er like morsomt som tegningene i seg selv. Er ikke umulig og gjennom føre, du trenger bare et veldig langt tau og et romskip:) Det er så mange ting som ikke går med den modellen der Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 At folk ikke skjønner at det er umulig å gjennomføre er like morsomt som tegningene i seg selv. Er ikke umulig og gjennom føre, du trenger bare et veldig langt tau og et romskip:) Det er så mange ting som ikke går med den modellen der hva vis du fester tauet til bakken på månen da? Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 At folk ikke skjønner at det er umulig å gjennomføre er like morsomt som tegningene i seg selv. Er ikke umulig og gjennom føre, du trenger bare et veldig langt tau og et romskip:) Det er så mange ting som ikke går med den modellen der hva vis du fester tauet til bakken på månen da? Og hvordan gjør man det? Jo, vi flyr til månen. Og da har vi allerede brukt masse energi på å få et romskip til verdensrommet. Også finnes det ikke tau som er sterkt nok. Eller langt nok. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Fungerer i teorien. 2 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Tyngdekraften på månen drar tauet mot seg, samme gjør jordkloden. edit- tror jeg Endret 27. september 2010 av olehh Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Tyngdekraften på månen drar tauet mot seg, samme gjør jordkloden. edit- tror jeg Og så kræsjer de Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Et bedre forslag er så knytte et tau mellom jorden og månen når avstanden ikke er så lang, så vil måneden for altid være nerme Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 At folk ikke skjønner at det er umulig å gjennomføre er like morsomt som tegningene i seg selv. Er ikke umulig og gjennom føre, du trenger bare et veldig langt tau og et romskip:) Det er så mange ting som ikke går med den modellen der hva vis du fester tauet til bakken på månen da? Og hvordan gjør man det? Jo, vi flyr til månen. Og da har vi allerede brukt masse energi på å få et romskip til verdensrommet. Også finnes det ikke tau som er sterkt nok. Eller langt nok. Poenget er jo at du slipper å bruke energi på de turene som kommer etter at du har festet fast tauet i romskipet og månen. Det forslaget er i det minste teoretisk realistisk sammenlignet med de andre Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Fungerer i teorien. Nei. Om du mot all formodning skulle få et langt nok tau, som er sterkt nok, festet på månen. Og så i romskipet (du skal rekke dette før månen forsvinner også), så vil hele romskipet bli røsket i småbiter når tauet strammes. EDIT: Bruke det i de fremtidige turene? Hvordan skal du få tak i tauet da? Det vil bli slynget ut i atmosfæren, og det er en overhengende risiko for at friksjonen vil sette fyr på det. Endret 27. september 2010 av Flimzes Lenke til kommentar
chokke Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Fungerer i teorien. Praksis og teori er to forskjellige ting . Du kan aldri få en nøyaktig verdi i praksis, men i teorien går det. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Det med varmluftballongen da?^^ Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Fungerer i teorien. Nei. Om du mot all formodning skulle få et langt nok tau, som er sterkt nok, festet på månen. Og så i romskipet (du skal rekke dette før månen forsvinner også), så vil hele romskipet bli røsket i småbiter når tauet strammes. EDIT: Bruke det i de fremtidige turene? Hvordan skal du få tak i tauet da? Det vil bli slynget ut i atmosfæren, og det er en overhengende risiko for at friksjonen vil sette fyr på det. om du har et litt elastisk tau vil romskipet greie seg fint (?) Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Fungerer i teorien. Nei. Om du mot all formodning skulle få et langt nok tau, som er sterkt nok, festet på månen. Og så i romskipet (du skal rekke dette før månen forsvinner også), så vil hele romskipet bli røsket i småbiter når tauet strammes. EDIT: Bruke det i de fremtidige turene? Hvordan skal du få tak i tauet da? Det vil bli slynget ut i atmosfæren, og det er en overhengende risiko for at friksjonen vil sette fyr på det. Fungerer fortsatt i teorien. Når jeg sier "fungerer i teorien" så mener jeg "Jeg bryr meg ikke om logikk og fysikk, alt det jeg tenker på er at månen vil klare å trekke opp romskipet" Boom! 1 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Fungerer i teorien. Nei. Om du mot all formodning skulle få et langt nok tau, som er sterkt nok, festet på månen. Og så i romskipet (du skal rekke dette før månen forsvinner også), så vil hele romskipet bli røsket i småbiter når tauet strammes. EDIT: Bruke det i de fremtidige turene? Hvordan skal du få tak i tauet da? Det vil bli slynget ut i atmosfæren, og det er en overhengende risiko for at friksjonen vil sette fyr på det. Fungerer fortsatt i teorien. Når jeg sier "fungerer i teorien" så mener jeg "Jeg bryr meg ikke om logikk og fysikk, alt det jeg tenker på er at månen vil klare å trekke opp romskipet" Boom! Nei, da fungerer det i ditt hode siden du velger å ignorere faktorer som går i mot deg. Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Det med varmluftballongen da?^^ Vil ikke fungere da atmosfæren/lufta rundt jorda roterer med jorda også. Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Det med varmluftballongen da?^^ Av samme grunn til at du ikke flyr flere meter når du tar et hopp. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Fungerer i teorien. Nei. Om du mot all formodning skulle få et langt nok tau, som er sterkt nok, festet på månen. Og så i romskipet (du skal rekke dette før månen forsvinner også), så vil hele romskipet bli røsket i småbiter når tauet strammes. EDIT: Bruke det i de fremtidige turene? Hvordan skal du få tak i tauet da? Det vil bli slynget ut i atmosfæren, og det er en overhengende risiko for at friksjonen vil sette fyr på det. Fungerer fortsatt i teorien. Når jeg sier "fungerer i teorien" så mener jeg "Jeg bryr meg ikke om logikk og fysikk, alt det jeg tenker på er at månen vil klare å trekke opp romskipet" Boom! Nei, da fungerer det i ditt hode siden du velger å ignorere faktorer som går i mot deg. I teorien ja. Hypotese om du heller vil kalle det det. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 I teorien ja. Hypotese om du heller vil kalle det det. Men hypotesen er motbevist og derfor ugyldig. Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Vær så snill å stopp med all denne off-topic diskusjonen, ta det heller i fysikk delen av forumet. Jeg vet ikke om det fins en fysikk del, men det fins dikkert en del av forumet som er mer passende enn humor delen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå