Gå til innhold

4chan bilete- og diskusjonstråd


Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har slettet en post. Som jeg har sagt før: Om en mann sklir på et bananskall, er det meg likegyldig om han er hvit eller sort, men når det gjøres et poeng av at han er farget så faller sensuren.

 

Geir :)

omg, skal man ikke få lov til å ha litt rase humor i tråden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Jeg har slettet en post. Som jeg har sagt før: Om en mann sklir på et bananskall, er det meg likegyldig om han er hvit eller sort, men når det gjøres et poeng av at han er farget så faller sensuren.

 

Geir :)

omg, skal man ikke få lov til å ha litt rase humor i tråden?

Konkretisering av forbudene:

 

* Rasisme og diskriminering i den grad det er i strid med lovverket.

Straffelovens paragraf 135a regulerer diskriminerende og hatefulle ytringer. I praksis er takhøyden for slike ytringer stor. Her på forumet vil vi nødig sensurere ytringer som ville passert i norsk rett. (Og hva er det? Her må vi finne en balanse i tråd med rettspraksis på området.)

Lenke til kommentar

Kan noen forklare den med nummer 23? Skjønte ikke helt hvor det dukket opp i posten...

23 er navnet på en film hvor en person begynner og regne ut ting og finner igjenn tallet 23 over alt.

omg, skal man ikke få lov til å ha litt rase humor i tråden?

1. Tror du på Gud?

2. Isåfall, hvor har du det fra at han er engelsk og liker akronymer?

3. Har du hørt om særskriving?

4. Jeg er sikker på at du har både rase og humor, men hvorfor vil du ha rasehumor? (Hint, ytringsfrihet er ikke svaret jeg er på jakt etter.)

 

Geir :)

1. Nei, jeg tror ikke på Gud.

2. Heh? hvem er engelsk og liker hva? Jeg har da ikke sagt noe slikt.

3. Ja, men jeg vet ikke defenisjonen av ordet.

4. Ytringsfrihet er en av grunnene, men en annen sterk grunn er at rasehumor ofte er vanvittig morro, selv for meg som ikke er rasist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan noen forklare den med nummer 23? Skjønte ikke helt hvor det dukket opp i posten...

23 er navnet på en film hvor en person begynner og regne ut ting og finner igjenn tallet 23 over alt.

 

Jeg vet det da. Men det var vel noen numre eller noe der som ble til 23 eller noe..?

Lenke til kommentar

Jeg har slettet en post. Som jeg har sagt før: Om en mann sklir på et bananskall, er det meg likegyldig om han er hvit eller sort, men når det gjøres et poeng av at han er farget så faller sensuren.

 

Geir :)

 

Må bare legge til her at jeg håper dette gjelder om det gjøres ett poeng ut av at han er hvit også. (Kan være rasist selv om man er farget).

Lenke til kommentar

Må bare legge til her at jeg håper dette gjelder om det gjøres ett poeng ut av at han er hvit også. (Kan være rasist selv om man er farget).

Fargede kan selvsagt være rasister. Om en bestemmende majoritet (som vi hvite tross alt er her i Norge) fortjener samme vern som en minoritet kan vi diskutere et annet sted.

 

Svaret er entagelig at det kommer an på. Hvis det dreier seg om uskyldige stereotyper av typen "White men can't jump", så e det ikke grunn for reaksjoner, enten det rammer hvite eller fargede. Om det gjelder rasistiske stereotyper om intelligens eller lignende så ja. Men nå er det ikke så ofte dere poster vitser eller bilder som forteller at hvite er dummere enn negere da, så det kan knapt kalles en stereotyp.

 

Geir :)

 

En gangster neger i USA er morsomt og se bli kjørt på fordi han prøver å "tøffe" seg. Jeg ville hatt like mye morro av en hvit gangster som dreiv med det samme.

 

Hvite gangstere er bare enda latterligere!

Og dermed er ikke poenget at han er neger, men at han er "gangsta"...?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...