Gå til innhold

4chan bilete- og diskusjonstråd


Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvordan er det de finner folk, fordi de bruker samme navn på bilde filen som på face?

 

Ja. Filnavnet på bilder fra Facebook har navnet XXXXXX_YYYYYYYYYYYYYY_ZZZZZZZ_AAAAAAAA_BBBBBBB_n.jpg

 

Z er det du vil ha. Paste tallene bak "=" i URL-en http://www.facebook.com/profile.php?id= og du får opp profilen til vedkommende.

 

Derfor man alltid endrer filnavnet når man poster facebook-bilder.

 

edit: noen gamle bilder får filnavnet "n123456789_aaaaa_bbbbb.jpg", og da tar du bare det som står etter "n", i dette tilfellet "123456789" og gjør på samme måte som over.

Endret av raid2
Lenke til kommentar

hvordan er det de finner folk, fordi de bruker samme navn på bilde filen som på face?

 

Ja. Filnavnet på bilder fra Facebook har navnet XXXXXX_YYYYYYYYYYYYYY_ZZZZZZZ_AAAAAAAA_BBBBBBB_n.jpg

 

Z er det du vil ha. Paste tallene bak "=" i URL-en http://www.facebook.com/profile.php?id= og du får opp profilen til vedkommende.

 

Derfor man alltid endrer filnavnet når man poster facebook-bilder.

 

edit: noen gamle bilder får filnavnet "n123456789_aaaaa_bbbbb.jpg", og da tar du bare det som står etter "n", i dette tilfellet "123456789" og gjør på samme måte som over.

Prøvde på ett av mine bilder.

 

 

Funka dårlig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøvde på ett av mine bilder.

 

 

Funka dårlig :)

 

Pisspreik. Fungerer 10 av 10 ganger for meg og alle andre som benytter denne metoden.

 

Igjen, her er et eksempel:

12345_1234567891234567_123456789_12345678_1234567_n.jpg

 

Trykk på en venn, finn et album, trykk på et bilde sånn at du ser den store versjonen, høyreklikk og velg "lagre som", så får du opp et filnavn som i eksempelet ovenfor. Eventuelt høyreklikk og åpne bildet (URL-en blir da sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/blabla/bla/tallrekke.jpg ).

Kopier tallrekka i midten, nummer 3 fra venstre (det som er i bold ovenfor), og lim det inn bak facebook.com/profile.php?id=.

Lenke til kommentar

Prøvde på ett av mine bilder.

 

 

Funka dårlig :)

 

Pisspreik. Fungerer 10 av 10 ganger for meg og alle andre som benytter denne metoden.

 

Igjen, her er et eksempel:

12345_1234567891234567_123456789_12345678_1234567_n.jpg

 

Trykk på en venn, finn et album, trykk på et bilde sånn at du ser den store versjonen, høyreklikk og velg "lagre som", så får du opp et filnavn som i eksempelet ovenfor. Eventuelt høyreklikk og åpne bildet (URL-en blir da sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/blabla/bla/tallrekke.jpg ).

Kopier tallrekka i midten, nummer 3 fra venstre (det som er i bold ovenfor), og lim det inn bak facebook.com/profile.php?id=.

 

får jo ikke se noen flere bilder en det jeg gjør til vanlig, det på personer som lar deg bare se profil bilder

Lenke til kommentar
får jo ikke se noen flere bilder en det jeg gjør til vanlig, det på personer som lar deg bare se profil bilder

 

THATSTHEPOINT.JPG

 

Poenget er jo å finne navnet til personen som poster bilde av seg selv uten å endre filnavnet.

 

Vil du ha tilgang til låste album må det litt mer magi til. Tidligere da Facebook brukte det andre filnavnsystemet, "n123456789" osv, kunne man bruke en kombinasjon av ID-ene i tallrekka for å få tilgang til albumet. Det fungerer ikke så godt nå lenger.

 

edit: glemte å refreshe før jeg posta, la inn quote :)

Endret av raid2
Lenke til kommentar

hvordan er det de finner folk, fordi de bruker samme navn på bilde filen som på face?

 

Ja. Filnavnet på bilder fra Facebook har navnet XXXXXX_YYYYYYYYYYYYYY_ZZZZZZZ_AAAAAAAA_BBBBBBB_n.jpg

 

Z er det du vil ha. Paste tallene bak "=" i URL-en http://www.facebook.com/profile.php?id= og du får opp profilen til vedkommende.

 

Derfor man alltid endrer filnavnet når man poster facebook-bilder.

 

edit: noen gamle bilder får filnavnet "n123456789_aaaaa_bbbbb.jpg", og da tar du bare det som står etter "n", i dette tilfellet "123456789" og gjør på samme måte som over.

Prøvde på ett av mine bilder.

 

 

Funka dårlig :)

Det funker i alle tilfeller. Men det er bare den som legger ut bildets id som kommer opp

Lenke til kommentar

På en side synes jeg synd på de som poster bilder av seg selv, eller blir postet bilde av.

På en annen side synes jeg at de fortjener å lære seg litt nettvett.

De fortjener å lære nettvett, men i det siste har det gått altfor langt når /b/ eller Ebaum's har satt i gang sine korstog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...