Gå til innhold

4chan bilete- og diskusjonstråd


Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste gale med /b/ er når dem ødelegger for folk ved å spre nakenbilder til venner og familie og slikt, morsomt, ja, men det ødelgger såpass mye at det er bedre å la vær, i hvertfal i mine øyne.

 

Bildene som postes på 4chan er det jo ikke noe galt i, bilder er bare fortid så kan ikke se helt hvorfor det er så ikke.

Lenke til kommentar

Så hvis jeg tar fyr på en katt, filmer - men venter i 1 mnd med å poste det på 4chan, så er det plutselig greit? Fordi det er fotid?

 

 

Jeg ville aldri gjort noe sånt, bruker bare et eksempel her

 

 

Det gale du gjorde var å sette fyr på katten. Å poste bilde av det er langt mindre alvorlig (fortsatt galt, men du kommer nok ikke til "helvete" av den grunn).

Lenke til kommentar

Så hvis jeg tar fyr på en katt, filmer - men venter i 1 mnd med å poste det på 4chan, så er det plutselig greit? Fordi det er fotid?

 

 

Jeg ville aldri gjort noe sånt, bruker bare et eksempel her

 

Det er galt av deg å tenne fyr på katten din.

Det er IKKE galt av meg å se på bildet/filmen etterpå.

 

Man er ikke morder selv om man ser drap på nyhetene liksom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er galt av deg å tenne fyr på katten din.

Det er IKKE galt av meg å se på bildet/filmen etterpå.

Men det kan være galt av den som poster bildet, f. eks. hvis det er et privat bilde av noen som ikke har gitt sitt samtykke. (F. eks. nakenbilder av ekskjæresten.) Problemet da er at hvis de som ser på bildene ikke protesterer, så fortsetter folk å poste slike bilder. Det skaper et "marked" for slike bilder.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Det er galt av deg å tenne fyr på katten din.

Det er IKKE galt av meg å se på bildet/filmen etterpå.

Men det kan være galt av den som poster bildet, f. eks. hvis det er et privat bilde av noen som ikke har gitt sitt samtykke. (F. eks. nakenbilder av ekskjæresten.) Problemet da er at hvis de som ser på bildene ikke protesterer, så fortsetter folk å poste slike bilder. Det skaper et "marked" for slike bilder.

 

Geir :)

Slike bilder du beskriver er galt å poste, men de er posteren som gjør noe galt, ikke de andre.

Du kan si det er galt å ikke protestere.

Men jeg ser ikke seg protestere mot barnearbeid, menneskerettigheter, ulovlig hvalfangst, osvosvosv, er vel ikke noe mindre ille det?

Lenke til kommentar

Men jeg ser ikke seg protestere mot barnearbeid, menneskerettigheter, ulovlig hvalfangst, osvosvosv, er vel ikke noe mindre ille det?

Jeg kan godt protestere mot barnearbeid jeg. Menneskerettigheter vil jeg derimot ikke protestere mot, for det synes jeg er en god ting. Brudd på menneskerettighetene derimot...

 

Men det ville være drøyt off topic om jeg skulle begynne med det i denne tråden, med mindre noen postet noe som sa at barnearbeid var greit.

 

Det er poenget her. Det er ingen som forventer at dere uprovosert skal poste her for å si at nakenbilder av ekskjærester er galt, men når noen faktisk poster slike på 4chan, så hadde det vært på sin plass om dere reagerte. Det er ikke slik at 4chan "bare er slik". Som jeg har sagt tidligere, et forum er summen av sine brukere, og ordtaket "All that is necessary for evil to triumph is for good men to do nothing" passer godt på 4chan.

 

Og om noen så videreposter slike historier i denne tråden med LOLs og andre potetgulluttrykk, så synes jeg i grunnen godt at de av dere med litt sosial intelligens burde si fra at slikt søppel ikke er ønskelig. Noen gjør det, og det synes jeg er tøft.

 

Geir :)

 

P.S. Er du sikker på at det ikke finnes noen poster om menneskrettigheter blant mine 14000+ innlegg på forumet?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nei, det vet jeg ikke, jeg poengterte bare at man kan ikke protestere mot alt man ikke liker, da går hele fritiden opp i protest.

 

Og ellers, selv om man syns slike uthengingseppisoder fra 4chan er morsome betyr det ikke at vi støtter dem.

På samme måte som jeg kan le av grove rassistviter uten å være rassist.

 

Den som poster har skylden, ingen andre, kanskje moot kan ta litt av skylden siden han er medansvarlig, alt etter hvordan man ser på det.

Lenke til kommentar

Hvem har ansvaret for at Dagbladet skriver så mye møkk? Er det bare journalisten, eller er det alle de som kjøper avisen og dermed gjør det interessant å skrive slike artikler?

 

Hvem har ansvaret for at TV3 sender Paradise Hotel? De som spiller i den eller de som ser på den?

 

Hvis du er på en fest, og et par berusede gutter går omkring og klår på jentene og ødelegger festen, står du i en krok og sier "Det er de som har skylden, og bare de", eller får du med deg noen kamerater og hiver dem ut?

 

Folk som poster slikt er ikke ute etter sympati, de er ute etter hevn. Og den får de ved at dere ler av det. Hvis dere hadde reagert på slike hevnposter med å fortelle hvor patetisk posteren er, så hadde de sluttet med det.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...