Gå til innhold

4chan bilete- og diskusjonstråd


Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer egentlig på hvorfor du er i denne tråden, hvis du har den tankegangen her. Tror nok ikke denne tråden er noe for deg. Men det skal sies at denne tråden er mye mer barnevennlig enn 4chan.

Fordi 4chan er mer enn 'lololol sprengt katt lolol kult å le av folk med fysiske hemninger og bæsj lolol'..

Lenke til kommentar

Den øverste minner meg om en episode på en tidligere jobb. Jeg og et par andre vikarer satt i lunsjrommet og spiste og småprata. Jeg nevnte at hjemme hadde en flokk måker flytta inn i pipa, og stupte ned på folk som kom i nærheten som BOMBEFLY.

 

Og jaggu satt det ikke en iraker på bordet ved siden av som reiser seg og begynner å legge ut om at huset hans ble bombet av iranerne på 80-tallet og han kunne se jetflyene skyte sine naboer.

 

Awkward.

Lenke til kommentar

Lurer egentlig på hvorfor du er i denne tråden, hvis du har den tankegangen her. Tror nok ikke denne tråden er noe for deg. Men det skal sies at denne tråden er mye mer barnevennlig enn 4chan.

Det er vel nettopp derfor han er her, fordi denne tråden er mye mer barnevennlig enn originalkilden. Er iallefall derfor jeg er her. Får silt ut det beste.Her, og 4chanarchive :D

 

 

^cFc - Det syns jeg og, men det er mye nightmare fuel også.

Endret av Beges
Lenke til kommentar

Det er med all respekt en selvfølgelighet. Hadde dere ikke likt humoren på 4chan så hadde dere ikke vanket der så mye, og hadde dere ikke vært på 4chan så hadde ikke deres humor blitt postet der. Som jeg har sagt før: Det er ikke 4chan som former brukerne, det er brukerne som former 4chan.

 

Geir :)

Nja. Såkrlat er det bidragene fra brukerene som er med på å drive '4chan' videre, men på den annen side så har 4chan blitt idealisert til en retning som nye må følge. Slik at nye brukere prøver å følge retningen og poster ting de ser har blitt akseptert tidligere og ikke prøver seg med veldig mye nytt.

Nå tenker jeg hovedsaklig på /b/ siden det er der jeg er mest av de forskjellige bordene.

Det er vel som en ekkel film, til å begynne med er det bare jævlig, men så ser du litt og litt, så litt mer, så er du vandt med det og ser på det hele som en underholdning.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper den selvforsterkende effekten, så fremt de som er nye på 4chan er unge og aper etter de eldre. Men hvis jeg kom til 4chan ville jeg ikke sagt "Å ja, det er sånn de gjør det der", og så gjort sånn selv. Jeg ville sagt "Dette er ikke noe for meg", og så hadde jeg funnet et annet sted å vanke. Det er ikke sånn at jeg hadde lidd meg gjennom måneder med gørr for så endelig å bli herdet. Det er i så fall en slags manndomsprøve for fjortisser uten egne idealer... :innocent:

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å henge på 4chan har, i hvertfall for meg, bare blitt et resultat av kjedsomhet. Det er egentlig ganske langt mellom disse "manndomsprøvene" og andre skumle greier, så å bli vandt til det tar ikke veldig lang tid. Det er klart at miljøet ikke er et alle ville trives i, og om man ikke er interessert i å være der så lukker man nettsiden og lar være å dra dit. De andre som ønsker å være der går inn på siden, og slik skapes miljøet som er der nå.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper den selvforsterkende effekten, så fremt de som er nye på 4chan er unge og aper etter de eldre. Men hvis jeg kom til 4chan ville jeg ikke sagt "Å ja, det er sånn de gjør det der", og så gjort sånn selv. Jeg ville sagt "Dette er ikke noe for meg", og så hadde jeg funnet et annet sted å vanke. Det er ikke sånn at jeg hadde lidd meg gjennom måneder med gørr for så endelig å bli herdet. Det er i så fall en slags manndomsprøve for fjortisser uten egne idealer...

Husk også på at det er en stor forskjell på 12-18 år, 19-29 år og 30+ ;) .

At det å føle seg med en 'hardcore'-gjeng gir på en måte en følelse av å delta i en lukket gruppe som har mye makt, og som kan nesten gjøre slik de vil. Slik som røykerne fremstilles i noen eldre amerikanse serier. At mobberene er 'hardcore' og gir faen, og blir du akseptert og forstår humoren, så forsvinner mange bekymringer.

 

Nå skal det nevnes at det er ikke mange (ingen personer) jeg deler morbid humor med, som i at de to youtube-lenkene tidligere sammen kan være morsomt under riktig setting, men er helt smakløst i andre. På samme måte som diverse mus i blendere. Det som forøvrig er rart er at han som kaster en hund utafor brua blir forhatt, mens de som lager filmer og parodier på shock-ofrene (de i videoen lenket tidligere) blir sett på som helter.

Så ja, /b/ er et merkelig fenomen som nok er kommet for å bli.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...