Gå til innhold

4chan bilete- og diskusjonstråd

Zeph

Anbefalte innlegg

Svaret på portal "gåten" er enkelt. Bordene er like store, mens portalene er mindre enn bordene, så du kan ikke få det ene bordet inn i portalen.

Hadde du derimot hatt størrelser på portalene som tillater at én får plass i en annen hadde du nok bare fått buffer overfolw, illegal function call, CTD eller blåskjerm.

Skulle man mot all formodning klare å lage/framprovosere en bug, så ser man tydelig at bordet som må gå "inn i seg selv" etter største sansynlighet vrenger seg på akkurat samme måte som man vrenger en sekk. Man tar altså tak i bunnen fra den siden med hull og drar den til seg, da vil hullet ende opp på andre siden.

I tilfellet med bordet og portalen vil altså portalen havne inni bordet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Portaler forsvinner når overflaten de sitter på beveger seg.

Beveger seg i forhold til hva? Det finnes ingen absolutt bevegelse, bare relativ bevegelse.

I spillet. Alle enheter i spillet som er i bevegelse kan ikke holde en portal. Når den står stille kan du derimot plantere en portal på den, men den vil forsvinne når den beveger seg igjen.

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å se helt for meg hvilken vinkel den kommer ut i, men hvis den kommer slik som dette så bør det gå. Den vil bare bli stoppet av omrisset til den gule portalen.

post-38731-1269964969,2702_thumb.jpg

Edit: Eller forsåvidt... Den kan jo treffe sin egen kant og stoppe, ettersom den blå portalen forsvinner mer og mer jo lenger man kommer. Men resten, det som gjemmer seg på baksiden... Err... Det går vel ikke. Det kan ikke bare forsvinne ut i intet. Og jeg tviler det hadde kommet ut den lille portalen langt inni der. Nei nå tror jeg jeg ser den blåskjermen som DJ Elmo snakker om.

Endret av Venetar
Lenke til kommentar

Raskt "Facebook Connect"-fjerner jeg "skrev" (bare så på strukturen til et annet skript som Ståle linket til, og modifiserte det) for Opera 10.51-brukere:

// 4chan facebook blocker for Opera
// Author: Anonymous
// How to use: Add .js to Opera Javascript folder

if (location.hostname.indexOf('boards.4chan.org') != -1) {
window.opera.addEventListener(
'AfterScript',
	function (e) {
		document.getElementById('fb_tr').innerHTML = ''; 
		}
	,false
);
}

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...