Spenol Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Hvorvidt jeg har empati eller ikke er irrelevant i spørsmålet mitt. Spørsmålet var basert på det forrige svaret ditt. Kan du gi meg noen svar på dette eller ikke? For det første synes jeg egentlig ikke noe om mobbing av offentlige personer som ikke er drittsekker eller psykopater. Kritikk må en offentlig person uansett tåle, men ikke nødvendigvis mobbing. Dog, personer som Justin Bieber har selv valgt en karriere i rampelyset, og derved tegnet en slags kontrakt med samfunnet om at produktet han selger er lov å mene noe om. Han påtvinges alle som følger med på nyheter, ser på TV eller hører på radio. Du kan si at Justin Bieber oppsøker deg og initierer kontakt med folk som ikke har bedt om det. Etter mitt skjønn, og i følge normal kode for oppførsel, er du da mer berettiget til å mene og uttrykke noe negativt om ham. En tilfeldig person i en årbok har aldri bedt om å bli en offentlig person. Han har ikke tatt kontakt med deg eller prøvd å selge sin person til deg. Er han i tillegg plukket ut på grunn av uheldig utseende, er han sannsynligvis sårbar. Han har gjerne blitt mobbet allerede og har lav selvtillit som ikke tåler så mye mer før den bryter sammen. Å henge ut en slik person kan beviselig få fatale konsekvenser. Et idol som Justin Bieber derimot, som er beundret og hyllet av titalls millioner mennesker, har nødvendigvis en helt annen selvtillit, og tåler adskillig mer. Et 4chan-meme ville prellet av ham som vann på en gås. Forskjellen, for å være helt nøyaktig, er å sparke noen som ligger nede versus å sparke noen som har verden i sin hule hånd. 2 Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 >preiker moral i en 4-chan tråd 5 Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 For det første synes jeg egentlig ikke noe om mobbing av offentlige personer som ikke er drittsekker eller psykopater. Kritikk må en offentlig person uansett tåle, men ikke nødvendigvis mobbing. Dog, personer som Justin Bieber har selv valgt en karriere i rampelyset, og derved tegnet en slags kontrakt med samfunnet om at produktet han selger er lov å mene noe om. Han påtvinges alle som følger med på nyheter, ser på TV eller hører på radio. Du kan si at Justin Bieber oppsøker deg og initierer kontakt med folk som ikke har bedt om det. Etter mitt skjønn, og i følge normal kode for oppførsel, er du da mer berettiget til å mene og uttrykke noe negativt om ham. En tilfeldig person i en årbok har aldri bedt om å bli en offentlig person. Han har ikke tatt kontakt med deg eller prøvd å selge sin person til deg. Er han i tillegg plukket ut på grunn av uheldig utseende, er han sannsynligvis sårbar. Han har gjerne blitt mobbet allerede og har lav selvtillit som ikke tåler så mye mer før den bryter sammen. Å henge ut en slik person kan beviselig få fatale konsekvenser. Et idol som Justin Bieber derimot, som er beundret og hyllet av titalls millioner mennesker, har nødvendigvis en helt annen selvtillit, og tåler adskillig mer. Et 4chan-meme ville prellet av ham som vann på en gås. Forskjellen, for å være helt nøyaktig, er å sparke noen som ligger nede versus å sparke noen som har verden i sin hule hånd. Lei for at eg postar denne, men 3 Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 (endret) Så ser det ut til at gruppebileta våre må oppdaterast. Spenol får sjølv velja kvar han høyrer mest heime. Gjeng 1: Gjeng 2: Gjeng 3: Endret 31. mai 2013 av Staketten 3 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Vegg av tekst Det forsvarer på ingen måte det at det er mer akseptert å mobben en kjendis fremfor en random i en årbok. Du bør få sjekket hjertet dit, for det kan neppe være så sunt når du blir så sinna av en tråd på et forum. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Noe som faktisk er morsomt, er at memene som brukerne i denne tråden låner fra 4chan-miljøet ikke kan anvendes på Norge. De beskriver fenomener som kun eksisterer i USA. F.eks. morsomheter om koreanere, ricer-biler, asians, osv. Ser også et bilde av Dos Equis-reklamen med "the most interesting man in the world", en reklame som bare sendes i USA. Hvorfor er dette morsomt for nordmenn? Har dere engang sett denne reklamen? the most interesting man in the world reklamen er nok en reklame mange har sett på youtube og dermed har et forhold til.annen humor basert på amerikansk kultur får man også utbytte av i form av hva man har sett via medier og internett. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Spenol: ja, det er kanskje ikke 100% etisk korrekt å mobbe tilfeldige folk på nettet, men du hjelper ikke din sak med å si at kjendiser bør tåle litt. Folk i denne tråden har kanskje ikke den beste grunnen til å le av andre, men når er det greit? Du rettferdiggjør at folk som ellers har det bra og som selv har valgt å bli offentlige skal tåle dritt. Vel, det er en grense som du har satt og som du synes er passende. Ved å poste i denne tråden i første omgang og kaste dritt på folk som er her så har du egentlig sunket til samme nivå som resten, du kaster dritt på noen og du prøver å rettferdiggjøre det for deg selv og andre. 1 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 (endret) Sjekk ditt privilegium, cis-avskum. Husk å sjekke det daglig. Nå med Android app. Endret 31. mai 2013 av Occi Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 (endret) Sjekk ditt privilegium, cis-avskum. Husk å sjekke det daglig. Nå med Android app. Nei er kanskje +10 allikevel. Endret 31. mai 2013 av Rudde93 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 125.. Fuck yeah. Husk å laste ned appen. Greit, 40, eller telles astma som en sykdom her? Ja, det tør jeg påstå. Forøvrig er ikke "batshit" trygt heller: Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Ja, det tør jeg påstå. Da er jeg -10 Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 120, valgte å ikke telle med "Status" siden jeg bor hjemme hos mine foreldre. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Jeg ble forøvrig 95. 15. Fuck this shit. Hehehhehe Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Husk å laste ned appen. Hvilken nytte har jeg av denne appen, foruten å bruke opp strømmen på telefonen min fortere? Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Hvilken nytte har jeg av denne appen, foruten å bruke opp strømmen på telefonen min fortere? Sjekke ditt privilegium. Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 (endret) Sjekk ditt privilegium, cis-avskum. Husk å sjekke det daglig. Nå med Android app. snedig. 150 her. Jeg skal mao ikke klage. Hadde jeg bare ikke gjort denne på en fredag... Endret 31. mai 2013 av flogieboogie Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 165. Bitches got nothin' on me. Skjønner ikke hvordan dere klarer å få så lavt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå