Stoic Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Jeg tror dette må være den mest irriterende og tarvelige tråden jeg har sett på forumet. Jeg tror den til og med utkonkurrer "telletrådene". En gjeng med umorsomme wannabe-kule tullinger uten grenser og tilsynelatende uten noe moralsk kompass, poster umorsomme bilder som de ikke har laget selv. Jeg må nesten spørre følgende: 1. Hvorfor opprette en tråd om 4chan på et annet forum enn 4chan? Er problemet at dere ikke kan engelsk godt nok? 2. Hvorfor prøve å ta kredit for noe som du ikke har laget selv? 3. Er ikke meningen med humor at den skal være morsom? 4. Må en ikke ha en form for hjerneskade for å synes at "LOLcat"-bilder er morsomme? 5. Blir et bilde automatisk morsomt fordi det bruker samme stil som "LOLcat"? 6. Er et "meme" morsomt bare fordi det er et "meme"? 7. Har det falt dere inn at personene dere mobber faktisk er ekte mennesker som ufrivillig har blitt gjenstand for Photoshop-humor? Hvordan ville du reagert om du selv endte opp på et "4chan"-bilde? 8. Hvorfor skriver dere tidvis på engelsk og bruker 4chan-lingo når dette er et norsk forum som ikke heter 4chan? Hva i alle dager er vitsen? Hvorfor heter du Spenol? Hvorfor har du et bilde av Det Amerikanske Barteinstituttet på brukeren din? Er ikke Det Norske Barteinstituttet godt nok? Er du en Yankeemotherfucker? 3 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Tippet at "svaret" ville bli et bilde med påskriften "U MAD BRO?", og det var visst ikke så langt unna. Morsomt at dere prøver å drite ut andre mens dere selv kommuniserer ved hjelp av bilder (som andre har laget). Jeg tror faktisk, for å være helt alvorlig, at det er slik en ape ville kommunisert om den ble koblet til en datamaskin. Hvorfor bry seg i bunn og grunn? Alle har da forskjellig humor. Eneste som driter seg ut her er du som faktisk velger å peke på oss som noe negativt. Muligens det bare er for å heve deg selv over noen andre eller noe sånt noe. Uansett, oppfordrer deg til å bruke glidemiddel nestegang. Det fungerer fint som et preventivt middel i mot svie i rektum. 4 Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 (endret) Hvorfor bry seg i bunn og grunn? Alle har da forskjellig humor. Eneste som driter seg ut her er du som faktisk velger å peke på oss som noe negativt. Muligens det bare er for å heve deg selv over noen andre eller noe sånt noe. Uansett, oppfordrer deg til å bruke glidemiddel nestegang. Det fungerer fint som et preventivt middel i mot svie i rektum. Det er ikke humor jeg har noe i mot; kun den umorsomme, ondskapsfulle "humoren" som presenteres i denne tråden. Den minner sterkt om far-right konservativ amerikansk humor der poenget er å sparke mot svake og fattige. Noen av bildene i denne tråden kunne like gjerne vært postet på Stormfront.org eller Niggermania.com. Bokstavelig talt. Endret 31. mai 2013 av Spenol 1 Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Noe som faktisk er morsomt, er at memene som brukerne i denne tråden låner fra 4chan-miljøet ikke kan anvendes på Norge. De beskriver fenomener som kun eksisterer i USA. F.eks. morsomheter om koreanere, ricer-biler, asians, osv. Ser også et bilde av Dos Equis-reklamen med "the most interesting man in the world", en reklame som bare sendes i USA. Hvorfor er dette morsomt for nordmenn? Har dere engang sett denne reklamen? 1 Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Hvorfor heter du Spenol? Hvorfor har du et bilde av Det Amerikanske Barteinstituttet på brukeren din? Er ikke Det Norske Barteinstituttet godt nok? Er du en Yankeemotherfucker? Hvis det eksisterer et norsk barteinstitutt, har det min fulle støtte. 1 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Det er ikke humor jeg har noe i mot; kun den umorsomme, ondskapsfulle "humoren" som presenteres i denne tråden. Den minner sterkt om far-right konservativ amerikansk humor der poenget er å sparke mot svake og fattige. Det er jo åpenbart humoren du har noe imot. Humor er individuelt, det finnes ingen fasit for hva folk finner morsomt. I denne tråden samles folk med en bestemt type humor. Hvorfor trenger du å komme inn her og fortelle at det folk spøker om her ikke er morsomt? Du har faktisk med vilje oppsøkt denne tråden og brukt energi på å lese gjennom og gi feedback. Jeg må nesten spørre følgende: 1. Hvorfor opprette en tråd om 4chan på et annet forum enn 4chan? Er problemet at dere ikke kan engelsk godt nok? 2. Hvorfor prøve å ta kredit for noe som du ikke har laget selv? 3. Er ikke meningen med humor at den skal være morsom? 4. Må en ikke ha en form for hjerneskade for å synes at "LOLcat"-bilder er morsomme? 5. Blir et bilde automatisk morsomt fordi det bruker samme stil som "LOLcat"? 6. Er et "meme" morsomt bare fordi det er et "meme"? 7. Har det falt dere inn at personene dere mobber faktisk er ekte mennesker som ufrivillig har blitt gjenstand for Photoshop-humor? Hvordan ville du reagert om du selv endte opp på et "4chan"-bilde? 8. Hvorfor skriver dere tidvis på engelsk og bruker 4chan-lingo når dette er et norsk forum som ikke heter 4chan? Hva i alle dager er vitsen? 1. Hvorfor ikke? Har man brutt noen internettregler? 2. Er det mange her som påstår at de har laget noe selv? Hver gang du forteller en vits til noen, informerer du alltid vedkommende om at du ikke har funnet på den selv? 3. Ja. Er det meningen at alle skal synes det er morsomt? Nei. 4. Se punkt 3. 5. Se punkt 4. 6. Se punkt 5. 7. Jøss, ekte mennsker! Nei, alle sammen her trodde at de var oppdiktet! Jeg hadde reagert med å gjøre ingenting. Internett er omvendt proporsjonalt. Jo mer du kjemper mot det - jo verre blir det. 8. Hvorfor ikke? Noen finner underholdning i det. For øvrig se punk 6. 3 Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 (endret) Det er jo åpenbart humoren du har noe imot. Humor er individuelt, det finnes ingen fasit for hva folk finner morsomt. I denne tråden samles folk med en bestemt type humor. Hvorfor trenger du å komme inn her og fortelle at det folk spøker om her ikke er morsomt? Du har faktisk med vilje oppsøkt denne tråden og brukt energi på å lese gjennom og gi feedback. Som sagt er det ikke humor i seg selv jeg har noe i mot, men akkurat denne bestemte humoren som tråkker på personer som aldri har bedt om å være på et fotomanipulert humorbilde. Det dere driver med er tarvelig mobbing, og slikt har konsekvenser. Det finnes flere eksempler på personer som har tatt sitt eget liv etter å ha blitt gjenstand for et internettmeme. Ett eksempel er svensken som ble kalt Anton Maiden, som dere sikkert er for unge til å huske. "Star Wars kid" fikk også store psykiske problemer. Men det var vel verdt det? Endret 31. mai 2013 av Spenol 1 Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 (endret) Som sagt er det ikke humor i seg selv jeg har noe i mot, men akkurat denne bestemte humoren som tråkker på personer som aldri har bedt om å være på et fotomanipulert humorbilde. Det dere driver med er tarvelig mobbing, og slikt har konsekvenser. Det finnes flere eksempler på personer som har tatt sitt eget liv etter å ha blitt gjenstand for et internettmeme. Ett eksempel er svensken som ble kalt Anton Maiden, som dere sikkert er for unge til å huske. Problemet er at nesten all humor rakker ned, av og til diskre og skjult, andre ganger veldig åpenbart. Endret 31. mai 2013 av Dore123m Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 1. Hvorfor opprette en tråd om 4chan på et annet forum enn 4chan? Er problemet at dere ikke kan engelsk godt nok? 2. Hvorfor prøve å ta kredit for noe som du ikke har laget selv? 3. Er ikke meningen med humor at den skal være morsom? 4. Må en ikke ha en form for hjerneskade for å synes at "LOLcat"-bilder er morsomme? 5. Blir et bilde automatisk morsomt fordi det bruker samme stil som "LOLcat"? 6. Er et "meme" morsomt bare fordi det er et "meme"? 7. Har det falt dere inn at personene dere mobber faktisk er ekte mennesker som ufrivillig har blitt gjenstand for Photoshop-humor? Hvordan ville du reagert om du selv endte opp på et "4chan"-bilde? 8. Hvorfor skriver dere tidvis på engelsk og bruker 4chan-lingo når dette er et norsk forum som ikke heter 4chan? Hva i alle dager er vitsen? Fordi kulturen må spres til alle kanter av verden! Så det er du som lager alle bildene?Kan jeg få autografen din? Ja. Jeg tror ikke det, men nå vet jeg ikke hvordan jeg diagnostiserer hjerneskade. Hvis det er du som har laget bildet? Ja Se svar 5. Nei, det er ikke mulig å lage så teite mennesker. Jeg hadde sannsynligvis ledd av bildet. Fordi vi kan! Hva i alle dager er vitsen med at du kommer her og lager kvalm? Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 (endret) Problemet er at nesten all humor rakker ned, av og til diskre og skjult, andre ganger veldig åpenbart. Ja, det er sant, men det inntar en helt annen dimensjon når det rettes mot et individ. Humor om folkegrupper, organisasjoner, selskaper, osv. er helt OK for min del, men når det går på bekostning av en bestemt person ender det ofte galt. Men greit - jeg har sagt det jeg ville si, så fortsett gjerne bildetråden uforstyrret. Endret 31. mai 2013 av Spenol Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Det vil si at vitser rettet mot Justin Bieber er fyfy, mens vitser rundt hudfarger og lignende er ok? Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Dette uroa meg djupt i hjarterota. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Det vil si at vitser rettet mot Justin Bieber er fyfy, mens vitser rundt hudfarger og lignende er ok? Det er noe annet med personer som selger kroppen sin til offentligheten, som Justin Bieber. Han har valgt dette selv. De uvitende stakkarene som blir plukket ut av en high school-årbok eller lignende fordi de ikke har utseendet med seg, og som blir gjenstand for mobbing fra hele verden, har ikke valgt det selv. Dette er ikke fair game, og jeg tror en må ha en empatiforstyrrelse for å ikke skjønne dette. 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Kan du nøyaktig vise meg hva forskjellen på å mobbe Justin Bieber og en tilfeldig person i en årbok er? 5 Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Kan du nøyaktig vise meg hva forskjellen på å mobbe Justin Bieber og en tilfeldig person i en årbok er? Det tror jeg ikke at jeg klarer, for det forutsetter at du har empati. 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Hvorvidt jeg har empati eller ikke er irrelevant i spørsmålet mitt. Spørsmålet var basert på det forrige svaret ditt. Kan du gi meg noen svar på dette eller ikke? 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå