Gavekort Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Hei. Jeg ser ikke helt poenget ditt. Oppgang og nedgang sier ingenting om valuta. Et mer spenstig marked betyr at det er mer spenstig å investere. Prøv å si til alle de nyrike millionærene at Bitcoins er bullshit. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Jeg ser ikke helt poenget ditt. Oppgang og nedgang sier ingenting om valuta. Et mer spenstig marked betyr at det er mer spenstig å investere. Prøv å si til alle de nyrike millionærene at Bitcoins er bullshit. Jeg sier absolutt ikke bitcoin er bullshit, jeg har selv vært aktiv i det siden slutten av 2009 som miner og konsept-entustiast. Problemet er monopolet Mt. GoX har og investorer som drar med seg "the public" som invisterer penger i noe de ikke har en ANELSE om hva er utenom at det er en anonym måte og lagre og sende penger på. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Mt.Gox er ikke noe monopol. Det er tilfeldig at Mt.Gox står for majoriteten av handelen av bitcoins. "The way she goes" heter det. Uansett om bitcoins skal være en anonym valuta eller en investerings-plattform så har det en fin måte å stabilisere seg på. Hipster bullshit om at bitcoins er "sacred" for oss nerder har jeg ingenting for. Hele underholdningen ved å slippe løs bitcoins er å se hvilket oppstyr det skaper, og om det faktisk kan gjøre noe av seg. Begynner vi å temme bitcoins så er hele poenget borte. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Mt. GoX er blitt ett folkevalgt monopol, spesielt på prisen, de kan røske og dra i prisen slik det passer dem og alle de andre handlene følger etter. Jeg har forsovet gått over til LiteCoins fordi jeg føler de har tatt tak i "problemer" bitcoins hadde/har. Uansett postet jeg bildet fordi jeg syns det var morsomt og jeg syns det er gøy med nerder som tror bitcoins er sacred, hater banker og som mener bitcoins er 100% perfekt og feilfritt. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 (endret) De bestemmer ikke prisen. La oss si at Rimi femdobler prisen på melk, tror du ikke folk vil strømme til den mindre kjente hjørnekiosken som har vanlig pris? Mt.Gox setter ingen pris, det er brukerne som setter prisen, akkurat som Oslo Børs ikke setter noen pris på aksjene. Det er absolutt gøy å ha noe vi nerder kan leke med og ha en mulighet til å mine, slik som bitcoins var i "gamle dager", men på den tiden så var også bitcoins relativt verdiløse. Endret 13. april 2013 av Gavekort Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Du trengte ikke akuratt være økonom for å se at det var en boble. Har du flere tips på bobler som sprekker? MR SPARTYPANTS 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 De bestemmer ikke prisen. La oss si at Rimi femdobler prisen på melk, tror du ikke folk vil strømme til den mindre kjente hjørnekiosken som har vanlig pris? Mt.Gox setter ingen pris, det er brukerne som setter prisen, akkurat som Oslo Børs ikke setter noen pris på aksjene. Det er absolutt gøy å ha noe vi nerder kan leke med og ha en mulighet til å mine, slik som bitcoins var i "gamle dager", men på den tiden så var også bitcoins relativt verdiløse. Nå har vel aldri melk vært en investeringplastform. Mt. GoX har nok makt til å få ting virtuelt til å se ut som en god investeringplastform uten at det nødvendigvis er det. Ett aksjefirma kan lett få aksjeprisen sin til å stige ved og lyve om dere inntekter. Har du flere tips på bobler som sprekker? MR SPARTYPANTS Jeg vet ikke. Jeg er altså heller ingen økonom, men liksom Virkelig? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Nå har vel aldri melk vært en investeringplastform. Mt. GoX har nok makt til å få ting virtuelt til å se ut som en god investeringplastform uten at det nødvendigvis er det. Ett aksjefirma kan lett få aksjeprisen sin til å stige ved og lyve om dere inntekter. Feil analogi på feil sted, men melk kunne vært en strålende investerings-plattform om det hadde hatt verdiøkning. Du kan godt bytte ut melk med gull, sølv, bitcoins eller aksjer om du har problemer med å se analogien. Og hvordan skal Mt.Gox lyve om bitcoin-prisen når du har 5-6 andre populære exchanges som rapporterer priser? Under bitcoin-boblen så rapporterte Mt.Gox 120 USD per BTC i forrigårs på grunn av at serveren sviktet, men ingen var så dumme at de hørte på Mt.Gox, for de andre rapporterte 60 USD per BTC. Det skal godt gjøres å bløffe hundretusener av kunder, akkurat som melkemannen skal være flink til å bløffe seg frem til en femdoblet pris. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 And now for something completely different: http://i.imgur.com/4TJ0yD5.png http://www.huffingtonpost.com/2013/04/12/neil-macinnis-mall-shooting-suspect_n_3073452.html De dumme /b/-jævlene oppfordret ham vel også tenker jeg. Finne noen som banker katter klarer de.. 1 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Kult at en sånn tråd var legit! 3 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 (endret) Dere halvhjerner hadde vel syns det var kult hvis Breivik oppretta en 4chan tråd før han dro til Utøya også tenker jeg. Endret 13. april 2013 av Bytex Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Dere hadde vel syns det var kult hvis Breivik oppretta en 4chan tråd før han dro til Utøya også tenker jeg. Sist jeg var på b mener jeg og huske de var store supportere av ABB så jeg går utifra at han hadde fått gode ord derifra ja. Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 OP finally delivered! Oh yeah he did! Always be lurking Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Dere halvhjerner hadde vel syns det var kult hvis Breivik oppretta en 4chan tråd før han dro til Utøya også tenker jeg. Ja, er det ikkje slik det fungera? Om du ikkje likar det, så kan du berre krysse deg ut av 4chan og heller bli verande på 9gag, 3 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 9gag army represent! Rule numbah le one: Repost all le day every day This is the only le rule on le 9gag 2 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 (endret) . Endret 31. desember 2014 av Gjest Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 (endret) Ja, er det ikkje slik det fungera? Om du ikkje likar det, så kan du berre krysse deg ut av 4chan og heller bli verande på 9gag, Faen du er så edgy, kan jeg suge deg og du spruter over hele brystkassa mi bare fordi du er så kul og awesome fordi du fortjener det? Endret 14. april 2013 av Bytex 1 Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Faen du er så edgy, kan jeg suge deg og du spruter over hele brystkassa mi bare fordi du er så kul og awesome fordi du fortjener det? Ja takk, gjerne det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå