Gå til innhold

4chan bilete- og diskusjonstråd


Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ingenting mot Linux, men er genuint nysgjerrig på kvifor folk foretrekker det framfor Windows. Eg har ikkje hatt spesielt gode opplevingar med det, så eg lurer på om andre opplever det eg har.

Kanskje litt småshitty presentasjon, men jeg gidder ikke skrive wall of text. Se Why Linux is Better. Jeg kommer ikke på en eneste ting som er bedre med Windows enn Linux når vi snakker om operativsystemene og ikke applikasjoner tilgjengelig. Det eneste som er bedre på Windows, og som mange bryr seg om, er tilgangen på programmer, spill og endel proprietære drivere (AMD er spesielt shit her, men det er ikke pga. Linux men AMD som er kranglete).

Lenke til kommentar

Det er stress å drive med Linux når man ikke er vant til det, og Windows fungerer mer enn bra nok for meg. Hvorfor skal jeg gidde å installere Linux da?

 

Jeg får aldri virus, windows er stabilt, piratkopiert OS, crapware er ikke noe problem, freedom - hvem bryr seg, lettere å ha samme installering hver gang enn drive på med linux-styring for hvert program etc.

 

:closedeyes:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Om Linux hadde hatt samme støtte for dataspill som Windows har, hadde jeg hatt ingen problemer med å bytte ut Windows på hjemme-PC-en min med Linux.

 

Dessverre er det slik at de fleste spill fungerer best i Windows. Og da må jeg bare gjøre det beste ut av situasjonen.

Lenke til kommentar

Det er stress å drive med Linux når man ikke er vant til det, og Windows fungerer mer enn bra nok for meg. Hvorfor skal jeg gidde å installere Linux da?

Ser ikke noe poeng i å prøve å overbevise deg. Linux gir deg muligheter som Windows ikke har. Benytt de om du føler for det.

 

Jeg får aldri virus, windows er stabilt, piratkopiert OS, crapware er ikke noe problem, freedom - hvem bryr seg, lettere å ha samme installering hver gang enn drive på med linux-styring for hvert program etc.

Du tror aldri du får virus, windows er ustabilt, du bryter lisensavtaler og crapware er det samme som "skikkelig" programvare. Hvorfor er freedom viktig? Ta f. eks en titt på denne saken. Det er greit å ha et alternativ den dagen slik evt. blir standard overalt. Jeg er også fan av å dele kunnskap, og en utviklingsmodell basert på open source, men det trenger du ikke være enig i for å diskutere et sluttprodukt.

 

Om Linux hadde hatt samme støtte for dataspill som Windows har, hadde jeg hatt ingen problemer med å bytte ut Windows på hjemme-PC-en min med Linux.

Linux har støtten. Problemet er drivere og brukerbase. OSet har ingen tekniske begrensninger mtp. spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...