Gavekort Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Du har herved startet en flamewar MFS. Gi deg selv et klapp på skulderen og ta en havrekjeks, du har gjort en strålende jobb. 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Du har herved startet en flamewar MFS. Gi deg selv et klapp på skulderen og ta en havrekjeks, du har gjort en strålende jobb. Et vel litt hardt å ta i å si "flamewar" når det er to innlegg.. Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Har ingenting mot Linux, men er genuint nysgjerrig på kvifor folk foretrekker det framfor Windows. Eg har ikkje hatt spesielt gode opplevingar med det, så eg lurer på om andre opplever det eg har. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 (endret) Nei, jeg gjør ikke. :----) Endret 9. mars 2013 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Har ingenting mot Linux, men er genuint nysgjerrig på kvifor folk foretrekker det framfor Windows. Eg har ikkje hatt spesielt gode opplevingar med det, så eg lurer på om andre opplever det eg har. >4chan >srs shiggidiggy 1 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Har ingenting mot Linux, men er genuint nysgjerrig på kvifor folk foretrekker det framfor Windows. Eg har ikkje hatt spesielt gode opplevingar med det, så eg lurer på om andre opplever det eg har. Kanskje litt småshitty presentasjon, men jeg gidder ikke skrive wall of text. Se Why Linux is Better. Jeg kommer ikke på en eneste ting som er bedre med Windows enn Linux når vi snakker om operativsystemene og ikke applikasjoner tilgjengelig. Det eneste som er bedre på Windows, og som mange bryr seg om, er tilgangen på programmer, spill og endel proprietære drivere (AMD er spesielt shit her, men det er ikke pga. Linux men AMD som er kranglete). Lenke til kommentar
Error Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Det er stress å drive med Linux når man ikke er vant til det, og Windows fungerer mer enn bra nok for meg. Hvorfor skal jeg gidde å installere Linux da? Jeg får aldri virus, windows er stabilt, piratkopiert OS, crapware er ikke noe problem, freedom - hvem bryr seg, lettere å ha samme installering hver gang enn drive på med linux-styring for hvert program etc. 5 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 lettere å ha samme installering hver gang Well played. 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Om Linux hadde hatt samme støtte for dataspill som Windows har, hadde jeg hatt ingen problemer med å bytte ut Windows på hjemme-PC-en min med Linux. Dessverre er det slik at de fleste spill fungerer best i Windows. Og da må jeg bare gjøre det beste ut av situasjonen. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Rephrase (så det du sier faktisk blir riktig): De fleste (moderne) spill er skrevet for Windows. Utrolig nok fungerer en hel del av de i linux. Hvordan Wine-gutta orker å emulere lag på lag av shitty Win-APIs er beyond me. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Spilte faktisk WoW i ett års tid via Wine/Linux på laptoppen min. Fungerte greit nok, selv om det var jævlig kronglete å bruke Linux. Mest min egen feil siden jeg installerte Slackware som første OS. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 WoW rapporteres stort sett med bedre ytelse i linux, det er litt kult. Slackware har jeg faktisk aldri brukt, men det virker trivelig nok. Såfremt man ikke er en apekatt eller trenger veldig oppdaterte versjoner. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Ble anbefalt det av min eldre bror, som er rimelig bevandret i Linux. Jeg derimot, er veldig lite bevandret i Linux, og føler ikke for å google console-kommandoer i timesvis bare for å gjøre en endring. 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Et ferdig oppsatt Slackware skal ikke trenge mye vedlikehold på flere år. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Godt mulig, men jeg mangler kompetansen til å sette det opp riktig i første omgang. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 (endret) Do you even man? Endret 10. mars 2013 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 (endret) Nei, ikke for +/- 6 år siden. Endret 10. mars 2013 av Slimda Lenke til kommentar
Occi Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Det er stress å drive med Linux når man ikke er vant til det, og Windows fungerer mer enn bra nok for meg. Hvorfor skal jeg gidde å installere Linux da? Ser ikke noe poeng i å prøve å overbevise deg. Linux gir deg muligheter som Windows ikke har. Benytt de om du føler for det. Jeg får aldri virus, windows er stabilt, piratkopiert OS, crapware er ikke noe problem, freedom - hvem bryr seg, lettere å ha samme installering hver gang enn drive på med linux-styring for hvert program etc. Du tror aldri du får virus, windows er ustabilt, du bryter lisensavtaler og crapware er det samme som "skikkelig" programvare. Hvorfor er freedom viktig? Ta f. eks en titt på denne saken. Det er greit å ha et alternativ den dagen slik evt. blir standard overalt. Jeg er også fan av å dele kunnskap, og en utviklingsmodell basert på open source, men det trenger du ikke være enig i for å diskutere et sluttprodukt. Om Linux hadde hatt samme støtte for dataspill som Windows har, hadde jeg hatt ingen problemer med å bytte ut Windows på hjemme-PC-en min med Linux. Linux har støtten. Problemet er drivere og brukerbase. OSet har ingen tekniske begrensninger mtp. spill. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Det lukter så jævlig basement dweller her... 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå