Gå til innhold

4chan bilete- og diskusjonstråd


Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.nrk.no/ny...erden/1.8052179

 

Lol..

 

Sakset fra facern

 

"Det syke er at de har kunnskap nok til å gjøre det! xD"

 

"skummel gjeng, fuck skal bli artig og se om de klarer det XD"

HURR DURR, Anon is legiun.

 

De kommentarene, de som kaller seg anon er jo en haug med "neckbeards" (eller på godt norsk svette nerder.) Skulle liksom tro vår generasjon hadde en anelse av hva et script er for noe...

Og vet de i det hele tatt hva XD skal si?

Lenke til kommentar

De kommentarene, de som kaller seg anon er jo en haug med "neckbeards" (eller på godt norsk svette nerder.) Skulle liksom tro vår generasjon hadde en anelse av hva et script er for noe...

Og vet de i det hele tatt hva XD skal si?

Neckbeards er ikke folk som bryr seg om slikt, så nei.

Lenke til kommentar

Om dem mot formodning tar ned Topp-serverne så vil det likevel være under-servere som gjør jobben med allerede lagrede data, og disse er det flere tusen av, jeg kan ikke skjønne hvordan dem skal få gjort dette her.

 

Men jeg blir mektig imponert om dem faktisk greier ta ned hele internett for hele verdens befolkning.

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Dj_Evelen: Gitt at de er satt opp til å servere stale records etter TTL har expired når master server ikke svarer. Noe jeg er usikker på om er standard, så det er ikke umulig at en total utilgjengelighet av verdens root-DNS-servere vil etter hvert propagere seg til et "utilgjenglig" internett etter hvert som TTL-er går ut. Det kan være verd å sette opp TTL på den dagen for de som eier domener.

 

Min teori på hva som er letteste måte å "stoppe internett" er å leie en tråler og konstruere en plog du trekker over atlanterhavsfiber.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Min teori på hva som er letteste måte å "stoppe internett" er å leie en tråler og konstruere en plog du trekker over atlanterhavsfiber.

Mon tro om disse er godt beskyttet eller ei. Hadde vært ganske latterlig hvis noen terrorister hadde gjort noe slikt. Å kræsje DNS-serverne har jeg ingen tro på at noen hobbyhackere/scriptkiddies har sjangs til å klare mtp. det er garantert masse redundans.

Lenke til kommentar

Dj_Evelen: Gitt at de er satt opp til å servere stale records etter TTL har expired når master server ikke svarer. Noe jeg er usikker på om er standard, så det er ikke umulig at en total utilgjengelighet av verdens root-DNS-servere vil etter hvert propagere seg til et "utilgjenglig" internett etter hvert som TTL-er går ut. Det kan være verd å sette opp TTL på den dagen for de som eier domener.

 

Min teori på hva som er letteste måte å "stoppe internett" er å leie en tråler og konstruere en plog du trekker over atlanterhavsfiber.

Om jeg ikke husker feil ligger det flere slike, så det er også en liten oppgave.

Men jeg må si jeg har vert inne på tanken før, greier man å ta alle kablene som går over havet sitter verden dårlig i det og det vil skape mange problemer.

Lenke til kommentar
Mon tro om disse er godt beskyttet eller ei.

 

Fire kabler til Afrika ble kuttet på ti dager for en måned siden. Øvelse til større operasjon eller bare uhell?

 

http://online.wsj.com/article/SB10001424052970203833004577249434081658686.html

 

The .. cable had been rerouting data from three other cables severed 10 days ago in the Red Sea between Djibouti and the Middle East.

 

 

"I believe these were accidental incidents, although more will be known when we bring the cables up from the sea bed."

 

Mr. Wood said the Eassy cable, the Europe India Gateway (EIG) and the South East Asia Middle East Western Europe-3 (SMW-3) cables were all severed at the same time about 650 feet below the Red Sea. The cables were all severed far out to sea, but Mr. Wood said that a passing ship could have caused the damage because the Red Sea is unusually shallow.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...