Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dating: Bør gutter spandere på jenter?

Synes du gutten skal spandere på jenta ved date?  

283 stemmer

1. 1. Synes du gutten skal spandere på jenta ved date?

• Ja, gutten skal spandere ALT
      67
    • Nei, de betaler hver for seg
      111
    • Whatever. Jeg vil stemme
      105

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig foretrekker man frivillig kos framfor forpliktet kos, men forpliktet kos er bedre enn ingenting.

8740575[/snapback]

Jeg skjønner ikke det heller jeg..

Og ikke skjønner jeg hvorfor jenta skal føle seg forpliktet til å kose fordi gutten har spandert date..

Kan være det er fordi jeg ser det fra en annen vinkel enn dere :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og ikke skjønner jeg hvorfor jenta skal føle seg forpliktet til å kose fordi gutten har spandert date..

8740608[/snapback]

Det er vel ingen som har sagt at de skal føle det, men det er en del som gjør det. Alle forhold, uansett stadie, krever at begge putter inn like mye. Når gutten betaler, føler jenten at hun har bidratt mindre. Da kan hun føle at hvis hun kysser gutten, så gjør det opp for at han spanderte. Sannsynligvis vil gutten være enig. ^^

Lenke til kommentar
Vil du ikke at hun skal ville det selv da?

Vil du virkelig at jenta skal føle seg forpliktet til å kose?

8740524[/snapback]

Selvfølgelig foretrekker man frivillig kos framfor forpliktet kos, men forpliktet kos er bedre enn ingenting.

8740575[/snapback]

Word!

Lenke til kommentar
Hvert møte eller første møte? Alt med måte sier bare jeg.

En liten gave eller oppmerksomhet kan være søtt, men hele tiden er turn off!

8740327[/snapback]

En liten gave ment som en morsom eller søt gest er vel greit nok. Poenget var at ved første møte er de neppe særlig kjent, og hun har ikke hatt tid til å bli skikkelig tiltrukket. Å invitere ut på en dyr middag har en tydelig signaleffekt. Men hvilken, og hvor hensiktsmessig er det? (retorisk spm.)

Lenke til kommentar
Det er vel ingen som har sagt at de skal føle det, men det er en del som gjør det. Alle forhold, uansett stadie, krever at begge putter inn like mye. Når gutten betaler, føler jenten at hun har bidratt mindre. Da kan hun føle at hvis hun kysser gutten, så gjør det opp for at han spanderte. Sannsynligvis vil gutten være enig.

8740626[/snapback]

Mao. prøver du å kjøpe henne. Hun blir ei slags hore og du er kunde. Ikke at jeg ser noe som nødvendigvis er galt i det, men å kjøpe intime tjenester er ikke noe jeg ville trives med i lengden.

Bedre å være gigolo! :p

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

Mao. prøver du å kjøpe henne. Hun blir ei slags hore og du er kunde. Ikke at jeg ser noe som nødvendigvis er galt i det, men å kjøpe intime tjenester er ikke noe jeg ville trives med i lengden.

8740991[/snapback]

Det er lovlig å ha sex, det er lovlig å kjøpe tjenester. Det er ingenting umoralsk med noen av disse tingene, hvorfor skulle en kombinasjon være noe verre?

Lenke til kommentar

8740991[/snapback]

Det er lovlig å ha sex, det er lovlig å kjøpe tjenester. Det er ingenting umoralsk med noen av disse tingene, hvorfor skulle en kombinasjon være noe verre?

8741073[/snapback]

Em seriøst?

Nei huff. Men hvis dere er nødt til å bestikke jenta for å få dere noe så er det kanskje noe feil med metodene dere bruker.

Man burde aldri prøve å bestikke med å spandere osv. Hvis det er baktanken bør man bare la være, og la jenta betale selv.

Det mister all sin betydning hvis hun skal måtte "betale" for at du har spandert en middag..

Lenke til kommentar

8741073[/snapback]

Det skrev jeg heller ikke, jeg ønsker det bare ikke for meg selv.

Hva jentene mener om dette opplegget får de avgjøre selv. Men jeg har en følelse av hva flertallet ville synes...

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
Hvis vi klarer å få oss noe av å bestikke, så er det strengt tatt absolutt ingenting galt med metodene våre..?

8741303[/snapback]

Jeg mener det jo.

Hvis du må kjøpe deg til kos, bør du se på hensiktene og metodene dine. Og kanskje vurdere noe som for jentene til å gi kosen gratis fordi de vil gi den til deg..

Lenke til kommentar
Hvis vi klarer å få oss noe av å bestikke, så er det strengt tatt absolutt ingenting galt med metodene våre..?

8741303[/snapback]

Jeg mener det jo.

Hvis du må kjøpe deg til kos, bør du se på hensiktene og metodene dine. Og kanskje vurdere noe som for jentene til å gi kosen gratis fordi de vil gi den til deg..

8741356[/snapback]

Det høres usannsynlig tungvint og unødvendig ut.

Lenke til kommentar

Det beste er å få henne til å spandere, da gjør hun er invistering og viser at hun er interessert.

Jeg spanderer aldri på noen som ikke kunne ha spandert på meg. Vel det kommer an på, men jeg kjøper ikke venner og kjæreste.

Lenke til kommentar
Jeg spanderer aldri på noen som ikke kunne ha spandert på meg. Vel det kommer an på, men jeg kjøper ikke venner og kjæreste.

8741397[/snapback]

Veldig enig med den. Da vil det som regel jevne seg ut over tid. Når det er sagt, ser jeg ikke noe galt i å ha betalt kinobilettene e.l. på forhånd hvis man har en kinodate. Da kan man se se hvordan hun reagerer (om hun vil betale selv eller ikke). Jeg kan gjerne betale en kinobilette og en middag, men jeg hadde ikke giddet å være den som skal betale hele tiden. Det er jo enkelte som betaler for dama overalt, og da får jeg litt "kjøpt og betalt"-følelsen.
Lenke til kommentar
Mangler et alternativ: "Nja, er da ikke noe galt med at jenta betaler heller?"

Mener ikke at gutter -må- betale og mener heller ikke at jenter -må- betale.

8742282[/snapback]

Eller hva med "Den som ber noen ut er den som ev. spanderer"? Det er jo trosalt normen ellers (når man ikke er på date altså).

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

8740991[/snapback]

8741073[/snapback]

Er ikke det en litt enkel måte å se det på? Det er ikke umoralsk å gi bort dyre ting, det er ikke umoralsk å ha forretningspartnere, men å gi bort dyre ting til forretningspartnere kan fint være umoralsk.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...