Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dating: Bør gutter spandere på jenter?

Synes du gutten skal spandere på jenta ved date?  

283 stemmer

1. 1. Synes du gutten skal spandere på jenta ved date?

• Ja, gutten skal spandere ALT
      67
    • Nei, de betaler hver for seg
      111
    • Whatever. Jeg vil stemme
      105

Anbefalte innlegg

At det er mulig å ha en så lang diskusjon om dette i Norge i 2007...

Det er en selvfølge at hvem som betaler hva ikke har noe med kjønn å gjøre. Ja, det kan være naturlig at inviterte blir spandert på, og det er som oftest jentene som blir invitert. Men det betyr ikke at gutter generelt bør betale.

Forresten er det veldig betegnende å bruke "gutt" om en som betaler for å være "gentleman" eller "snill", enten han er 14 eller 40. For han har ikke forstått hva det vil si å være mann.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva hvis jenta sier at det er muligheter senere. Feks. Har ikke penger akkurat nå, men jeg får det neste helg.

Ble litt usikker når jeg fikk dette svaret.

Skal jeg ta det også som et nei? eller går det som ett ja?

Jeg tilbød meg å betale kinobilletten men det kom ikke på tale.

8727675[/snapback]

Den er faktisk litt usikker. Det kan være at hun mener nei, men ikke vil være så hard mot deg. Eller så vil hun men ikke har penger da..

Du må nesten bare vente å se hva som skjer til helgen.. Enten tar hun kontakt og spør om dere skal gå på kino, eller så hører du ikke noe fra henne.

Men jeg syns det er opp til jenta, når hun sier at dere kan ta det en annen gang. Da må hun selv ta å spørre deg når hun har penger..

Lenke til kommentar
Den er faktisk litt usikker. Det kan være at hun mener nei, men ikke vil være så hard mot deg. Eller så vil hun men ikke har penger da..

Du må nesten bare vente å se hva som skjer til helgen.. Enten tar hun kontakt og spør om dere skal gå på kino, eller så hører du ikke noe fra henne.

Men jeg syns det er opp til jenta, når hun sier at dere kan ta det en annen gang. Da må hun selv ta å spørre deg når hun har penger..

8727995[/snapback]

Ja syns det ble litt kjinki selv. Så jeg tenker jeg venter til over helge, for og da se om hun virkelig er intressert. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hva hvis jenta sier at det er muligheter senere. Feks. Har ikke penger akkurat nå, men jeg får det neste helg.

Ble litt usikker når jeg fikk dette svaret.

Skal jeg ta det også som et nei? eller går det som ett ja?

Jeg tilbød meg å betale kinobilletten men det kom ikke på tale.

8727675[/snapback]

Du: "Hei, blir du med på kino?"

Jente: "Har ikke penger akkuratt nå, men jeg får det neste helg"

Du: "Du kan låne av meg imens da"

Jente: "Nei, det kommer ikke på tale!"

Enten er ho ikke intressert i deg, ellers så er det bare et prinsipp for ho og ikke la andre betale noe for ho (Garantert pga dårlige erfaringer med gutter som ikke slutter å insistere på at de skal betale alt).

Lenke til kommentar

Jeg har god erfaring med å tilby meg å spandere mot at hun spanderer nestegang. Selvfølgelig med riktig tonefall til situasjonen...

Søsteren min hater også å bli spandert på, fordi hun får dårlig samvittighet. Det er ikke fordi hun ikke liker å bli spandert på i seg selv, men fordi gutta tror de skal få noe tilbake. Noe de selvfølgelig ikke gjør med den holdningen.

Lenke til kommentar
I gamle dager hadde jo menn penga, mens kvinnene skulle bli husmødre. I dag tar kvinner utdanning og tjener penger selv.

Spørsmålet er om det da blir riktig at mannen skal spandere middager å date, drikke på fest, godteri ved kinobesøk osv, når de faktisk tjener sine egne penger?

Jeg har både fått tips den ene og den andre veien: Noen sier at damer som blir påspandert drikke på fest, vil miste interessen. Føle at de blir forsøkt kjøpt. Andre sier at man bør spandere absolutt alt når man er på fest med en dame, ellers vil hun miste respekten.

Hva mener dere?

8532311[/snapback]

Når man har med en pike ut på stevnemøte skal alltid mannen betale. Han ska også hente henne hjemme, komplimentere henne når det er sømmelig, rett og slett te seg som en ekte gentleman. Det positive med dette er at piken da vil føle seg mer forpliktet til å kose etter at stevnemøtet er over!

Lenke til kommentar
Når man har med en pike ut på stevnemøte skal alltid mannen betale. Han ska også hente henne hjemme, komplimentere henne når det er sømmelig, rett og slett te seg som en ekte gentleman. Det positive med dette er at piken da vil føle seg mer forpliktet til å kose etter at stevnemøtet er over!

8737796[/snapback]

Spøkefullt ment, håper jeg?

Lenke til kommentar
Du: "Hei, blir du med på kino?"

Jente: "Har ikke penger akkuratt nå, men jeg får det neste helg"

Du: "Du kan låne av meg imens da"

Jente: "Nei, det kommer ikke på tale!"

Enten er ho ikke intressert i deg, ellers så er det bare et prinsipp for ho og ikke la andre betale noe for ho (Garantert pga dårlige erfaringer med gutter som ikke slutter å insistere på at de skal betale alt).

8730119[/snapback]

IKke nok penger til kino bilett?

Tror nok det desverre er alternativ 1. Men jeg kan ha feil, bare se hvordan det går og håp på det beste.

Mitt syn på saken: Synes begge skal betale hver for seg.

Lenke til kommentar

8737796[/snapback]

Spøkefullt ment, håper jeg?

8737945[/snapback]

litt spøkefullt selvsagt, men det er jo også helt sant. Jeg står ved mitt

Lenke til kommentar
Det positive med dette er at piken da vil føle seg mer forpliktet til å kose etter at stevnemøtet er over!

Å få henne til å føle forpliktelse er ikke positivt i det hele tatt. Jeg er sikker på at de fleste jenter er enige.

Det du egentlig bør satse på, er å få henne til å ønske å kose. Å betale for henne hjelper fint lite, det kan heller skade.

Lenke til kommentar
Det positive med dette er at piken da vil føle seg mer forpliktet til å kose etter at stevnemøtet er over!

Å få henne til å føle forpliktelse er ikke positivt i det hele tatt. Jeg er sikker på at de fleste jenter er enige.

Det du egentlig bør satse på, er å få henne til å ønske å kose. Å betale for henne hjelper fint lite, det kan heller skade.

8738815[/snapback]

Ja og nei..

Det er aldri noe bra å få jenter til å føle seg forpliktet til noe. Da har du gjort noe feil!

Det trenger absolutt ikke å skade å betale. Det kan være bra det.

Alle jenter er forskjellige, så hvem som liker hva er det like mange meninger om som det er jenter i verden..

Lenke til kommentar
I gamle dager hadde jo menn penga, mens kvinnene skulle bli husmødre. I dag tar kvinner utdanning og tjener penger selv.

Spørsmålet er om det da blir riktig at mannen skal spandere middager å date, drikke på fest, godteri ved kinobesøk osv, når de faktisk tjener sine egne penger?

Jeg har både fått tips den ene og den andre veien: Noen sier at damer som blir påspandert drikke på fest, vil miste interessen. Føle at de blir forsøkt kjøpt. Andre sier at man bør spandere absolutt alt når man er på fest med en dame, ellers vil hun miste respekten.

Hva mener dere?

8532311[/snapback]

8737796[/snapback]

Og der var du ikke gentleman lenger...

Lenke til kommentar
Det trenger absolutt ikke å skade å betale. Det kan være bra det.

Alle jenter er forskjellige, så hvem som liker hva er det like mange meninger om som det er jenter i verden..

8739449[/snapback]

Nei, det trenger så klart ikke å skade. Omtrent alle kan like å bli spandert på.

Men å gi materielle gaver fra første møte, tenk på hvilke signaler det sender. Tror du det vil hjelpe til å skape tiltrekning?

Lenke til kommentar
Nei, det trenger så klart ikke å skade. Omtrent alle kan like å bli spandert på.

Men å gi materielle gaver fra første møte, tenk på hvilke signaler det sender. Tror du det vil hjelpe til å skape tiltrekning?

8740151[/snapback]

Hvert møte eller første møte? Alt med måte sier bare jeg.

En liten gave eller oppmerksomhet kan være søtt, men hele tiden er turn off!

Lenke til kommentar

Jeg synes dere er litt lite ærlige her, prøver å være så moralske, det er jo et anonymt forum. Det er da bare bra at piken du har med på stevnemøte føler seg litt forpliktet til å kose etter at du har vært gentleman, det er jo bare positivt for begge parter

Lenke til kommentar
Jeg synes dere er litt lite ærlige her, prøver å være så moralske, det er jo et anonymt forum. Det er da bare bra at piken du har med på stevnemøte føler seg litt forpliktet til å kose etter at du har vært gentleman, det er jo bare positivt for begge parter

8740472[/snapback]

Hva vet du om at vi ikke er ærlige egentlig?

Og det finnes ikke bra hvis noen føler seg forpliktet til å gjøre noe!

Skjønner ikke hvordan du kan mene noe sånt. Vil du ikke at hun skal ville det selv da?

Vil du virkelig at jenta skal føle seg forpliktet til å kose?

Lenke til kommentar
det er jo lov å håpe på det beste da. Hvis jenta ikke vil, så blir det jo ikke noe. verre er det ikke.

8740553[/snapback]

Så klart det er. Men du snakker om at hun skal føle seg forpliktet.. Det er det jeg ikke skjønner..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...