Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dating: Bør gutter spandere på jenter?

Synes du gutten skal spandere på jenta ved date?  

283 stemmer

1. 1. Synes du gutten skal spandere på jenta ved date?

• Ja, gutten skal spandere ALT
      67
    • Nei, de betaler hver for seg
      111
    • Whatever. Jeg vil stemme
      105

Anbefalte innlegg

Jeg mener at:

Om jeg inviterer dama over på film og det som hører til, så skal jeg spandere, men om vi derimot på impuls skal stikke å leie en film blir det litt annerledes. Da kan man kanskje dele litt mer på det. Men nå syns jeg det er trivelig å spandere på fruen jeg da, siden jeg bare ville brukt opp pengene mine på viss-vass likevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bør mannen alltid betale kondomer?

8536317[/snapback]

I et forhold, ja. Hun betaler som sagt for p-pillene.

Derimot saa kan det vel ogsaa vaere kjekt for jentene aa ha noen kondomer i skuffen, i tilfelle noe skjer som ikke hadde vaert planlagt.

Lenke til kommentar

Damen betaler selv, aldri spandert på jenter(altså for å "vinne" respekt/kjærlighet/etc) selfølgelig hvis det er små ting, men jeg spanderer ikke i den forstand at gutten skal spandere på kino osv. det kan hun pent betale selv, liker hun d ikke, så kan jeg klare meg fint med noen andre.

Though, hvis det først er noen som skal spandere, så må det bli meg..

Lenke til kommentar
Bør mannen alltid betale kondomer?

8536317[/snapback]

I et forhold, ja. Hun betaler som sagt for p-pillene.

Derimot saa kan det vel ogsaa vaere kjekt for jentene aa ha noen kondomer i skuffen, i tilfelle noe skjer som ikke hadde vaert planlagt.

8536411[/snapback]

Hehe.. det er på plass ;)

Har faktisk mange kondomer jeg.. Så har no betalt en del av de og..

Så det så :p

Lenke til kommentar
Da syns jeg synd i de. Og hvis det er dere dere tar utgangs punk i så trenger dere ikke si noe  Da er det bare deres egen feil 

Gutter som ikke klarer å si i fra i det hele tatt kan bare ha det så godt..

Jeg sier ikke at dere er sånn, men de som faktisk er sånn kan ikke klage. Syns jeg hvertfall.

Vel jeg sier at enkelte gjør det, jeg er nok ikke gammel nok til å gå på byn enda. Blir liksom ikke det samme på fest... da går det fint å "låne vekk" litt [insertAlcohol Here] uten å si: "nei det der er minst 10 kroner av flasken."

De fleste som får spandert alt/noe på byn, gir som oftest noe tilbake.

Lenke til kommentar

Ikke at jeg har vært ute sååå mange ganger, og har fått sååå mye erfaring, men for meg virker det rett å spandere i blant. Alt blir for mye.

Som Drillo sier er jeg "mannen" i forholdet og skal passe på damen. Tenker ikke da som å være en livvakt, men liksom ... Ja. :p

Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Jeg betaler om jeg har penger, og hun betaler når hun har penger. Jeg er som oftest ganske blakk, så hun lar meg ikke spandere hele tida, men hvis hun ikke har penger må jeg jo det :)

Lenke til kommentar

Det og si at kvinner/jenter er et svakt kjønn er BS fra ende til anen.

smertene ved fødsel, tror ikke en gutt hadde overlevd det.

kjenner personlig noen fine jenter fra Oslo og her i Helsingborg, som lett brekker en mann i 2, ved og bare se på dem...så svake er dem ikke.

og selv om det her i Sverige ikke er som i Norge, så kjenner jeg mange jenter som tjener mere peeeng en meg, de betaler også somregel for seg selv.

Jeg synnes det er greit og spandere en øl på en søt jente i ny og ne, ettersom jeg blir glad når jeg ser jenta smile for og få en liten "gave".

Lenke til kommentar

"Det og si at kvinner/jenter er et svakt kjønn er BS fra ende til anen."

Å ja? Best lønn, sterkest kropp, best intelligens, de største personlighetene gjennom verdenshistorien, størst selvtillit, mest makt...

"smertene ved fødsel, tror ikke en gutt hadde overlevd det."

Ikke hvis vi skulle føde med kuken, nei! Men at menn generelt tåler mer smerte enn kvinner, er hevet over enhver tvil.

"Kjenner personlig noen fine jenter fra Oslo og her i Helsingborg, som lett brekker en mann i 2, ved og bare se på dem...så svake er dem ikke."

Den biter de kanskje på i Sverige, men ikke her i gården. Dummeste jeg har hørt.

"og selv om det her i Sverige ikke er som i Norge, så kjenner jeg mange jenter som tjener mere peeeng en meg, de betaler også somregel for seg selv."

Selvsagt tjener ikke ALLE menn mer enn kvinner, men generelt!

Lenke til kommentar
"Det og si at kvinner/jenter er et svakt kjønn er BS fra ende til anen."

Å ja? Best lønn, sterkest kropp, best intelligens, de største personlighetene gjennom verdenshistorien, størst selvtillit, mest makt...

"smertene ved fødsel, tror ikke en gutt hadde overlevd det."

Ikke hvis vi skulle føde med kuken, nei! Men at menn generelt tåler mer smerte enn kvinner, er hevet over enhver tvil.

"Kjenner personlig noen fine jenter fra Oslo og her i Helsingborg, som lett brekker en mann i 2, ved og bare se på dem...så svake er dem ikke."

Den biter de kanskje på i Sverige, men ikke her i gården. Dummeste jeg har hørt.

"og selv om det her i Sverige ikke er som i Norge, så kjenner jeg mange jenter som tjener mere peeeng en meg, de betaler også somregel for seg selv."

Selvsagt tjener ikke ALLE menn mer enn kvinner, men generelt!

[right][snapback]8541100[/snapback][/right]

Lille venn.. Nå går vi veldig OT her.. men siden du begynner så..

Hva i all verden har du får grunnlag til å påstå dette her? [i]Best lønn, sterkest kropp, best intelligens, de største personlighetene gjennom verdenshistorien, størst selvtillit, mest makt...[/i]

Tror du du kan rakke med på kvinner på den måten?

Og det med fødsel kan du sammenligne med når menn er syke, da er dere (de aller fleste) like sutrete som en 2åring. Du aner ikke hvor vondt det er å føde, så du kan faktisk ikke utale deg. Det at menn tåler mer smerte enn kvinner er en helt annen diskusjon men det kommer helt ann på hvilken smerte du snakker om. Menn har som oftest mer utholdenhet, og kan presse seg mer på det området. Mens kvinner tåler mer smerte under andre forhold, som f.eks fødsel.

Dessuten vet alle at jenter kan brekke en mann i 2 med bare blikket, og hvis du ikke vet det så er du ikke gamle karen!

Og det er du som gir utrykk får at alle menn tjener mer penger enn kvinner, så ikke kom å bli sur får at noen andre påpeker at det ikke er tilfelle.

*Moderator redigerte*

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Hvordan kan dere si at menn ikke hadde tålt en fødsel?

Såvidt jeg vet så har ingen mann noen gang opplevd å føde så det kan dere ikke si noe om.

En kar hadde tålt tortur lengre enn en kvinne.

Hvorfor krangler dere om hvem som er det beste kjønnet.

Men er sterkere på de fleste punkter, det er bevist. Mulig den gjennomsnittlige kvinne har størt intelegens, da det ofte er jentene som gjør det best på skolen, men hvem har vært Verdens hjerner?

Å så har man de forbanna "kvinnekjemperne" som ikke gir seg i jakten på kvinnenes rettigheter. I Norge er kvinnene stilt likt med mannen.

For å tilføye noe topic, så syns jeg det er mannens oppgave å iallefall tilby å spandere på datene, da det er dater tråden snakker om.

Når man går inn i forhold syns jeg det skal bli delt likt, altså de gjør opp der og da, eller senere. Mannen skal ikke blakke seg for en jente, som stikker av med den første karne hun finner.

Lenke til kommentar

"Hva i all verden har du får grunnlag til å påstå dette her? Best lønn, sterkest kropp, best intelligens, de største personlighetene gjennom verdenshistorien, størst selvtillit, mest makt"

Ved å observere, lese og studere. Hvis det er ukjent for deg, kan du starte å lese litt f eks på wikipedia.

"Nå begynner jeg virkelig å lure på hvor gammel du er.. :hmm:"

:roll:

"Dessuten vet alle at jenter kan brekke en mann i 2 med bare blikket, og hvis du ikke vet det så er du ikke gamle karen!"

Fantastisk...

Lenke til kommentar
Mulig den gjennomsnittlige kvinne har størt intelegens, da det ofte er jentene som gjør det best på skolen, men hvem har vært Verdens hjerner?

En utbredt misoppfatning. Menn har også jevnt over større intelligens enn kvinner. Dette er vist gjennom IQ-test på IQ-test. At jenter gjør det bedre på skolen, sier ingenting om intelligensen. Det skyldes at jentene har dårligere selvtillit og føler større prestasjonsbehov, mens det er utrolig mange slappe gutter som heller spiller playstation og holder seg hjemme og ronker enn å streve med skolearbeid.

Lenke til kommentar

Då kan off-topic slutte her, diskusjonen kan dykk gjerne fortsette med i ein ny tråd. Om ønskeleg kan eksisterande innlegg flyttast over, i så fall rapporter tråden.

Har ikkje sletta nokre innlegg, men det kan bli ein konsekvens om dette fortsetter.

Vil samtidig få minne om at personangrep ikkje er ønska, ei heller diskusjon rundt ein brukar når det ikkje er relevant i ein diskusjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...