Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dating: Bør gutter spandere på jenter?

Synes du gutten skal spandere på jenta ved date?  

283 stemmer

1. 1. Synes du gutten skal spandere på jenta ved date?

• Ja, gutten skal spandere ALT
      67
    • Nei, de betaler hver for seg
      111
    • Whatever. Jeg vil stemme
      105

Anbefalte innlegg

en jeg studerte med fikk den av ei han traff på en bar. det han svarte var "hvis du har råd til å dra på byen bør du ha råd til egen drikke". dette er noe jeg er helt enig i.

8534458[/snapback]

Er jo sånn man skal svare når det er tydlig at man blir utnyttet..

Kjempe bra sagt :w00t:

8534475[/snapback]

Joda, men det er utrolig mange svake sinn der ute, enten som er snill fra naturen sin side, eller spanderer alt på jentene fordi de tror de får seg noe.

8534499[/snapback]

Er nok mange som har brent seg på den ja... Har ingen erfaring med dette selv men kan tenke meg at du ikke kommer så langt med det,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
en jeg studerte med fikk den av ei han traff på en bar. det han svarte var "hvis du har råd til å dra på byen bør du ha råd til egen drikke". dette er noe jeg er helt enig i.

8534458[/snapback]

Er jo sånn man skal svare når det er tydlig at man blir utnyttet..

Kjempe bra sagt :w00t:

8534475[/snapback]

Joda, men det er utrolig mange svake sinn der ute, enten som er snill fra naturen sin side, eller spanderer alt på jentene fordi de tror de får seg noe.

8534499[/snapback]

Da syns jeg synd i de. Og hvis det er dere dere tar utgangs punk i så trenger dere ikke si noe :p Da er det bare deres egen feil :p

Gutter som ikke klarer å si i fra i det hele tatt kan bare ha det så godt..

Jeg sier ikke at dere er sånn, men de som faktisk er sånn kan ikke klage. Syns jeg hvertfall..

Lenke til kommentar
Må innrømme at jeg pleier å spandere de fleste gangene jeg er ute me ei jente, iallfall inngang om det er det, men ofte når vi leier en film eller mat så blir 50/50

8534554[/snapback]

Ja det funker jo fint å si, stiller du med chips stiller jeg med film. Eller motsatt.. Uten at det virker som du ber henne om noe liksom :)

Lenke til kommentar

En skal være litt forsiktig med og spandere på jenter. Jeg er en sånn som ofte er oppe med spander boksa, og tar det på meg, og er vel litt for mye gentlemann. Og det resulterer vel i at man skjemmer bort dama, og da tror hun at det skal være sånn..

Kvinnfolk er avanserte skapninger, skulle ønske dem kom med bruksanvisning, om man ser bort fra at den ville vært på 50x50cm sider med 8px skrift og tynn tynn sider på en 6-7000 sider tipper jeg..

Så det beste er vel og dele det likt mot likt, 50/50 eller at hun betaler "sitt" smågodt og du ditt, med mindre dere deler ;) så kan du feks ta filmen for og liksom ikke la henne betale mest..

Lenke til kommentar
En skal være litt forsiktig med og spandere på jenter. Jeg er en sånn som ofte er oppe med spander boksa, og tar det på meg, og er vel litt for mye gentlemann. Og det resulterer vel i at man skjemmer bort dama, og da tror hun at det skal være sånn..

Kvinnfolk er avanserte skapninger, skulle ønske dem kom med bruksanvisning, om man ser bort fra at den ville vært på 50x50cm sider med 8px skrift og tynn tynn sider på en 6-7000 sider tipper jeg..

Så det beste er vel og dele det likt mot likt, 50/50 eller at hun betaler "sitt" smågodt og du ditt, med mindre dere deler ;) så kan du feks ta filmen for og liksom ikke la henne betale mest..

8534848[/snapback]

Enig med at man må være forsiktig, men å spante den første gangen er det ikke noe galt i. Men la henne kjøpe noe selv og etter hvert.

Det er lett får at det blir vane.

Når dere er litt mer mer kjendt, så kan du lett si, jeg tar filmen så tar du popkornet.. Da fremstår du til og med bra ;)

Lenke til kommentar
Fordi mannen er det sterke kjønn?

8532362[/snapback]

Ja :)

Hvorfor bør mannfolka betale på kino? Hvorfor ikke like godt damne?

Fra spøk til bondevik:

Mange er gammeldagse, inkl meg selv. Jeg synes det er min jobb å støtte, passe på og "ta meg av" jenter jeg er kjæreste med. Det har absolutt ingenting med at de er svakere eller mindre tilpasset enn hva jeg er, kun at jeg er litt gammeldags. Jeg er mannen i forholdet = jeg skal passe på jenta i forholdet. Slik har det alltid vært blant mennesker og alle andre arter, så hvorfor skal de forandres nå, bare fordi damer krever "likestilling" i samfunnet? Det er tull, for slikt har ingenting med hvilket kjønn som er sterkt eller svakt, det har med tradisjoner og normer å gjøre.

Fra naturens side er det meningen at kvinner skal ligge å føde barn, mens vi som menn passer på at ingen rovdyr kommer og dreper det nyfødte barnet eller moren.

edit:

Kom fram til at det ikke var så far off likevel.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Fordi mannen er det sterke kjønn?

8532362[/snapback]

Ja :)

Hvorfor bør mannfolka betale på kino? Hvorfor ikke like godt damne?

Fra spøk til bondevik:

Mange er gammeldagse, inkl meg selv. Jeg synes det er min jobb å støtte, passe på og "ta meg av" jenter jeg er kjæreste med. Det har absolutt ingenting med at de er svakere eller mindre tilpasset enn hva jeg er, kun at jeg er litt gammeldags. Jeg er mannen i forholdet = jeg skal passe på jenta i forholdet. Slik har det alltid vært blant mennesker og alle andre arter, så hvorfor skal de forandres nå, bare fordi damer krever "likestilling" i samfunnet? Det er tull, for slikt har ingenting med hvilket kjønn som er sterkt eller svakt, det har med tradisjoner og normer å gjøre.

Fra naturens side er det meningen at kvinner skal ligge å føde barn, mens vi som menn passer på at ingen rovdyr kommer og dreper det nyfødte barnet eller moren.

edit:

Kom fram til at det ikke var så far off likevel.

8535259[/snapback]

Du har helt rett, mannen er tross alt mannen i forholdet. Slik bør det være. Men saken er at når kvinner tjener like mye penger, trenger vi ikke spandere alt på dem.

Vi må passe på dem så klart, vi er deres beskyttere, damer føler seg utrygge uten en mann osv. Det sies at damer ikke kan være lykkelige uten en mann, mens for menn faller tilværelsen sammen etter at man får dame. Jaja...

Lenke til kommentar
Jeg skjønner virkelig ikke problemet med å spandere en kinobillett, en kaffekopp etc når man skal på date.

Selvsagt ikke, du er jo dame, og går i pluss alt i alt uansett!

En kaffekopp er greit, men når det er blitt slik at damer kan gå gratis på byen, er det latterlig.

8533432[/snapback]

Dårlig erfaring med damer, eller?

Det sier det meste om moralen og samvittigheten til jenter som snylter på den måten. Selv om noen gjør det, så betyr det absolutt ikke at alle gjør det.

Men nå var det her en tråd om spandering på date, så dette blir OT.

Lenke til kommentar
Rundt 90% av alle damer på byen er snyltere/players.

Du bør forresten bytte avatar. Fristende å snakke masse dritt.

8535922[/snapback]

Hvordan i all verden kan du si det?

Med mindre du kjenner 90% av alle damer på byn i alle byer.

Lenke til kommentar

Nei vet du hva!

Da bør du undersøke en gang til ass.. Du kan ikke feie 90% av alle damer/jenter som går på byn som snyltere/players!

At de finnes, ja helt klart.

Men langt i fra så mange som du påstår!

Lenke til kommentar

Som Iril nevnte er felles økonomi bra også, men det greit å ha ting for seg selv noen ganger også.

Snakka med kjæresten min om det, å hun var nok så enig med meg. Hvis vi har råd til å spandere på hverandre så gjør vi det noen ganger. Også er det noen ganger vi går begge to på kino, men vi betaler hver for oss. (Godteri spleises på) :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...