Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dating: Bør gutter spandere på jenter?

Synes du gutten skal spandere på jenta ved date?  

283 stemmer

1. 1. Synes du gutten skal spandere på jenta ved date?

• Ja, gutten skal spandere ALT
      67
    • Nei, de betaler hver for seg
      111
    • Whatever. Jeg vil stemme
      105

Anbefalte innlegg

Men så er det noe helt annet i et forhold og da.

Om jeg skulle spantet på damen hele tiden hadde jeg vært fort blakk..

Men om damen inviterer meg ut på en overraskelsesdate eller noe så forventer jeg at hun står for cash..

Men er vel blitt en norm at gutter betaler på enkeltdating, men det finnes grenser.. Betyr ikke at jenten skal blakke han heller..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Første daten bør gutten alltid betale. Uansett.

8829058[/snapback]

Jeg blir fornærmet hvis hun har bedt meg ut og forventer jeg alikevel skal betale alt. Det er etter min mening direkte frekt. Dog, deler gjerne regninga. Endret av Ernie
Lenke til kommentar

8829058[/snapback]

Det er derfor den første daten alltid skal være noe gratis. Å ta en jente med på kino er bortkastet, det er 80kr + potensiell smågodt som forsvinner rett ut vinduet hvis hun ikke er interessant. Tur i parken = gratis og _win_.

Lenke til kommentar

Tja, kanskje hvis hun har vært veldig pågående for å få til daten. Da kan man kanskje dele. Men hvis mannen har invitert blir det teit hvis dama må punge ut halvparten.

_win_?

Endret av Sherra
Lenke til kommentar
Tja, kanskje hvis hun har vært veldig pågående for å få til daten. Da kan man kanskje dele. Men hvis mannen har invitert blir det teit hvis dama må punge ut halvparten.

8829151[/snapback]

Nå snakket jeg om når hun ber han/meg ut. Hvorfor det blir teit å dele regningen er merkelig. Hvis hun ikke liker eller takler at jeg synes man bør dele regninga så kan hun ha det så godt. Jeg har ingen interesse av å kjøpe noen. Det betyr ikke at jeg ikke vil spandere, derimot synes jeg det blir feil å gå rundt og kreve at folk spanderer. Hva med å sette pris på de gangene det skjer og la det være en hyggelig overrraskelse? Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Jaja, du og dine meningsfeller om det. Det er sikkert noen damer som er villige til å dele nesten hver gang, men de fleste setter nok pris på om mannen spanderer de fleste gangene.

8829386[/snapback]

Tviler jeg ikke på, men vi menn, iallfall noe av oss, liker også å bli spandert på, og jeg liker som sagt ikke å kjøpe folk. Så enten må det gå litt frem og tilbake, ellers må man splitte, noe annet blir likestilling (nei, jeg skrev ikke noe feil her nå).

Lenke til kommentar
Tror nok de fleste ekte menn ikke synes det er spesielt kult å bli spandert på av en dame.

8829663[/snapback]

Ekte menn? Hva er en ekte mann? Synes jeg hører mye snakk om at menn burde ta mer ansvar i forhold til unger. Skal si deg en ting, de ekte mennene du snakker om gjør nok ikke slikt iallfall ;) Når det er sagt så veit jeg at de nok ikke synes det er spesielt gøy, men de om det. Endret av Ernie
Lenke til kommentar

8829058[/snapback]

Jeg ville neppe hatt noe særlig imot å betale så lenge jeg har råd, men hadde hun samme meninger som deg om denne saken, ville jeg neppe datet henne i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Jaja, du og dine meningsfeller om det. Det er sikkert noen damer som er villige til å dele nesten hver gang, men de fleste setter nok pris på om mannen spanderer de fleste gangene.

8829386[/snapback]

Hvor er disse "de fleste" ?

Jeg har ikke vært borti en eneste en som har forlanget at JEG skulle betale regninga "de fleste gangene".

Min mening: Inviterer hun spanderer henne hvis hun har nok penger, hvis ikke deles den eller mannen legger ut.

Inviterer du spanderer du hvis du har nok penger, hvis ikke deles den eller kvinnen legger ut.

Har derimot ikke no mot å bla opp litt for no blomster, en liten overraskelsestur på byen eller lignende hvor jeg spanderer alt. Men det gjør jeg av egen fri vilje, ikke fordi hun forlanger det. ( Hvis jeg noen gang møter på en som forlanger no slikt kan hun rykke og reise for min del )

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Har derimot ikke no mot å bla opp litt for no blomster, en liten overraskelsestur på byen eller lignende hvor jeg spanderer alt. Men det gjør jeg av egen fri vilje, ikke fordi hun forlanger det. ( Hvis jeg noen gang møter på en som forlanger no slikt kan hun rykke og reise for min del )

8830701[/snapback]

Få vil nok si at de forlanger det, men innerst inne gjør vi nok det, hehe. Tror mange damer som finner ut at de er sammen med en gjerrigknark, stikker før eller siden.

Lenke til kommentar
Få vil nok si at de forlanger det, men innerst inne gjør vi nok det, hehe. Tror mange damer som finner ut at de er sammen med en gjerrigknark, stikker før eller siden.

Det er din mening. Jeg tror at mange damer som finner ut at de er sammen med en stakkarslig kar som må kjøpe ting til/spandere på dama for å prøve å få henne til å like han stikker før eller siden. Hadde personlig dumpa ei dame med den innstillingen du snakker om lett.

Tror i tillegg at ikke flesteparten av det motsatte kjønn har den innstillingen og har en litt mer fornuftig tankegang.

Nå er det jo nyanser her, men ingen kan forlange at menn spanderer hele tida.

Lenke til kommentar

8830701[/snapback]

8833974[/snapback]

Da er det isåfall ikke mye tvil om hva hun vil ha og liker, og det er iallfall ikke han ...

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...