Gå til innhold

best mulig lyd av ps3 når jeg bruker hdmi i tv'n?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det aller beste er om du har både HDMI inn og HDMI ut på stereon, isåfall er det best å bruke HDMI-kabelen igjennom den, før den går opp til TV'n.

Jeg har bare HDMI ut på min stereo, så jeg bruker HDMI i TV'n og optisk lydkabel, til lyden til min stereo.

En optisk lydkabel heter egentlig toslink (ihvertfall i PS3-siden, kan kanskje være annerledes i stereoen men se etter lik utgang), den sender også digitalt men er ikke istand til å sende 5.1PCM-lyd, men sender de andre 5.1 signalene, den koster mellom 150-300 vanligvis.

Dersom det ikke det går, kan du fint bruke AV multi out-kabel, og plugge i lydkablene, men la være å bruke billedkabelen. :)

Lenke til kommentar

Syns den kabelen du fant var dyr. (Gå for den de har på nettshop) Ikke noe stor forskjell på en billig og dyr optisk kabel, eneste er pluggen og at de dyre kanskje tåler litt mer bøy og tøy.. Bortkasta penger spørr du meg, du merker ikke noe forskjell på lyden..

Og et litt off topic spørsmål...

Irriterer meg at det ikke er mulig og få lyd ut fra PS3 på HDMI og optisk samtidig. Jeg er ikke ute etter å kjøre lyd fra TV og surround samtidig bare så det er sagt, men noen ganger bruker jeg TV lyd pga at bassen plager vette av samboeren min når ho skal sove, og da må jeg inn i instillinger på menyen for og bytte mellom HDMI og optisk.

Finnes det noe løsning på dette problemet??

Endret av aJens1
Lenke til kommentar
Irriterer meg at det ikke er mulig og få lyd ut fra PS3 på HDMI og optisk samtidig. Jeg er ikke ute etter å kjøre lyd fra TV og surround samtidig bare så det er sagt, men noen ganger bruker jeg TV lyd pga at bassen plager vette av samboeren min når ho skal sove, og da må jeg inn i instillinger på menyen for og bytte mellom HDMI og optisk.

Finnes det noe løsning på dette problemet??

8533143[/snapback]

Denne ordner det problemet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...