Plutoo Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 jeg bruker HDMI imellom tv'n og ps3, men da må jeg bruke tv lyd, som er litt kjip, og jeg vil ha lyden i stereoen i stedet.. noen tips? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Vidrekoble lyden fra TVen over til stereoen? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Kjør lyden gjennom optisk.. Det gjør jeg. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Det aller beste er om du har både HDMI inn og HDMI ut på stereon, isåfall er det best å bruke HDMI-kabelen igjennom den, før den går opp til TV'n. Jeg har bare HDMI ut på min stereo, så jeg bruker HDMI i TV'n og optisk lydkabel, til lyden til min stereo. En optisk lydkabel heter egentlig toslink (ihvertfall i PS3-siden, kan kanskje være annerledes i stereoen men se etter lik utgang), den sender også digitalt men er ikke istand til å sende 5.1PCM-lyd, men sender de andre 5.1 signalene, den koster mellom 150-300 vanligvis. Dersom det ikke det går, kan du fint bruke AV multi out-kabel, og plugge i lydkablene, men la være å bruke billedkabelen. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 kjører også optisk lyd. Men viss stereoen din ikke har mulighet for det så kan du koble til AV. Det vil si komposittlydkablene til anlegget. Raskt og greit. Lenke til kommentar
Plutoo Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 fant denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=332562 men lurte bare på om det fantes noe rimeligere? forøvrig glemte jeg å si at receiveren min er en NAD T763v2 Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Her er en grei, 1 meter istedenfor 3, på netshop får du kanskje en sjokolade samtidig, fikk ihvertfall jeg. Men jeg handlet for litt mere.. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo....aspx?plid=3224 Lenke til kommentar
aJens1 Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Syns den kabelen du fant var dyr. (Gå for den de har på nettshop) Ikke noe stor forskjell på en billig og dyr optisk kabel, eneste er pluggen og at de dyre kanskje tåler litt mer bøy og tøy.. Bortkasta penger spørr du meg, du merker ikke noe forskjell på lyden.. Og et litt off topic spørsmål... Irriterer meg at det ikke er mulig og få lyd ut fra PS3 på HDMI og optisk samtidig. Jeg er ikke ute etter å kjøre lyd fra TV og surround samtidig bare så det er sagt, men noen ganger bruker jeg TV lyd pga at bassen plager vette av samboeren min når ho skal sove, og da må jeg inn i instillinger på menyen for og bytte mellom HDMI og optisk. Finnes det noe løsning på dette problemet?? Endret 3. mai 2007 av aJens1 Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Irriterer meg at det ikke er mulig og få lyd ut fra PS3 på HDMI og optisk samtidig. Jeg er ikke ute etter å kjøre lyd fra TV og surround samtidig bare så det er sagt, men noen ganger bruker jeg TV lyd pga at bassen plager vette av samboeren min når ho skal sove, og da må jeg inn i instillinger på menyen for og bytte mellom HDMI og optisk.Finnes det noe løsning på dette problemet?? 8533143[/snapback] Denne ordner det problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå