Gå til innhold

Hva betyr onboard USB?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det betyr at det har USB eller Firewire integrert, så du slipper å kjøpe et kontrollerkort... usb er vanlig å bruke til mp3 spillere eksterne hardisker, kameraer, minnekortlesere mus, tastatur ++

firewire er vanlig på videokameraer og eksterne harddisker

Lenke til kommentar
det betyr at det har USB eller Firewire integrert, så du slipper å kjøpe et kontrollerkort... usb er vanlig å bruke til mp3 spillere eksterne hardisker, kameraer, minnekortlesere mus, tastatur ++

firewire er vanlig på videokameraer og eksterne harddisker

8532183[/snapback]

men er det da tilgjengelige porter eksternt? Jeg ser på et ASUS kort som har totalt 8 USB'er, hvorav 4 er onboard. Trenger jeg noe ekstra for å kunne kople et ev. kamera til det?

Lenke til kommentar

På noen hovedkort må man ha ekstra braketter med USB-tilkoplinger for å få brukt alle. Og på noen hovedkort følger det med i pakka, og på andre følger det ikke med.

Noe utstyr, som f.eks. kortlesere, kan koples rett til hovedkortet der USB-brakettene vanligvis koples til.

Edit: Noen kabinetter har også USB-tilkoplinger som man kan kople til rett på hovedkortet.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
men er det da tilgjengelige porter eksternt? Jeg ser på et ASUS kort som har totalt 8 USB'er, hvorav 4 er onboard. Trenger jeg noe ekstra for å kunne kople et ev. kamera til det?

8532254[/snapback]

De fire onboard er komplette. Eneste du trenger er en USB-babel mellom USB-porten og kameraet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...