Mørbradbiff Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Burde man passe seg for kråka. Det er jo registrert flere angrep på både mennesker og dyr, der gjærningsmannen er store flokker med kråker. Hva mener du. Er de hevngjerrig, sulten, klimaendtringer, eller er de bare full av faen. Hva tror du? Linker: Kråker og ravn angriper drepte 12 lam Kråker angriper strutsefarm Anngriper folk i tysk park Kråker anngriper hunder og syklister Er filmen The Birds blitt en realitet? En ting er sikkert kråker er smarte dyr Endret 3. mai 2007 av Navitas87 Lenke til kommentar
kalle_klovn_1990 Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hmm, tror denne er litt feilplassert. Religion og livssyn? Kråker? Anyway, jeg hater kråker. De ER fulle av faen såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) tengte forsåvitt på ordet filosofi Men om noen mener en annen plass er bedre, så er det bare og flytte tråden. Og slette denne posten Endret 3. mai 2007 av Navitas87 Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) De gjør det fordi de kan, det gir de mat, og de har ikke noen moralske skrupler ved å gjøre det. Forøvrig synes jeg det er utrolig fasinerende at de (tilsynelatende) utviser intelligens på den måten. Holder akkurat på med en artikkel i Scientific American om ravners intelligens. Og der er det en liten gruppe som har gjort en del forsøk som tyder på at ravner har en viss logisk sans og en viss evne til å gjenkjenne individer, sette seg inn i andre individers kunnskap. Enkelte fugler er på en del områder de smarteste dyrene på jorden, sett bort fra oss mennesker. Edit: Om trådens tilhørighet i kategorien Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor En type filosofi passer i denne kategorien. En annen type filosofi passer bedre i teknologi og vitenkskap. Selv om dette forumet ikke bare handler om religiøst og kvasireligiøst vissvass, så vil allikevel denne tråden kanskje passe best i den andre kategorien. Endret 4. mai 2007 av JBlack Lenke til kommentar
empatiy Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Dette er kanskje litt off-topic, men kråker, eller så var det kanskje skjærer er ofte sett på som "sladrehanker". Kjenner en som har blitt "advart" av disse fuglene mens han kjørte bil. Plutselig kommer en hel flokk og flakser rett foran bilen. Vedkommende fikk en rar følelse av at noe ikke stemte og sakket ned farten betydelig. Rett rundt svingen sto en elgku med to elgkalver midt i veien.. Blir jo bare spekulasjoner om fuglene kan ha en viss evne, men flere som har opplevd lignende. Lenke til kommentar
rtr Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Denne kråkevideoen er verdt å få med seg (2 min.) http://www.youtube.com/watch?v=HmKO-QMyLc4 Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Denne kråkevideoen er verdt å få med seg (2 min.)http://www.youtube.com/watch?v=HmKO-QMyLc4 8539229[/snapback] Oh, fancy! Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg kjenner også folk som har revet kråkereir ned i fra treet. Og kråken har tatt hevn.. Med å strø ting på altanen og sånt. +++ Er jo fasinerende... Hadde vert morsomt å fått temmet en kråkeunge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå