Gå til innhold

Ny pc til spilling / jobb


Anbefalte innlegg

Lurer på om noen kunne hjelpe meg med å sette opp en PC :ermm:

 

Pcen skal brukes til spill/jobb, tenkte også jeg skulle prøve å overklokke den.

 

Prisen er ikke så viktig, så lenge jeg gjør gode kjøp.

 

Jeg mangler et powersupply, vet ikke hvor mye jeg trenger der.

Dessuten lurer jeg på om hovedkortet er greit til overklokking.

 

Er det noe som burde være anderledes?

 

Handlevogn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, den handleliste så grei ut den, men kan jeg spørr hvorfor du vil bruke 7000 kroner av disse høvdingene på skjermen ?

 

er det noen grunn til at du trenger 1920x1080, eller er det bare for morro skyld ? (Ja jeg har hørt om FULL HD.. :p)

 

De pengene du bruker der kunne vært heller brukt på et bedre skjermkort, som Geforce 8800 gtx. og heller gått for Samsung sin veldig gode skjerm som også er mye omtalt her i forumet.

 

Da vil du få en rimelig mye bedre grafikk på spillene enn med 8800 gts 320.

 

Når det gjelder strømforsyningen kan du sjekke ut enten denne eller denne siden (hvor sistnevnte er vel mest brukt)

 

POst opp hvor mange watt som anbefales, så skal jeg heller hjelpe deg med å finne en god psu for pengene ;)

 

edit: leif

Endret av Phinex
Lenke til kommentar

da byttet jeg kabinett og minne.. supert!

 

jeg ble anbefalt 550 watt, men er jo ikke bombesikkert da jeg ikke vet helt hva jeg trykte på ang. overklokking osv..

 

jeg er i veldig tvil om skjermen, og byttet faktisk samsung 22" med denne rett før jeg postet.. det er moro med full HD, og en litt større skjerm og bedre skjerm kan være bra når man sitter og jobber i timesvis.. den fikk også veldig god kritikk på trustedreviews.com, men det gjorde jo samsungen også..

 

hvor mye tror dere jeg kan sikte meg på ang. overklokkinga med e6600? første gang jeg prøver..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...