Gå til innhold

Er det for dårlig kvalitet på datautstyr?

Anbefalte innlegg

Jeg har det siste året sendt tilbake veldig mye datautstyr som har sluttet å fungere eller ikke fungert i det hele tatt. Er det bare jeg som har inntrykk av at datautstyr generelt har blitt dårligere enn for noen få år siden? Jeg synes selv jeg bruker ganske mye penger på datautstyr og at en for stor del av utstyret jeg kjøper ikke er "bra nok".

Har drevet med data i 5-6 år, men har vært mest aktiv de siste årene. Frem til for ca. 1 år siden hadde jeg aldri noe problemer med datautstyr og mesteparten av dette utstyret er fortsatt i bruk i trofaste linux bokser som surrer og går med døgnet rundt.

For et år siden kjøpte jeg meg et Thrustmaster Ferrari Modena racing pro, dette har gått i stykker 3 ganger slik at jeg har fått ny vare 3 ganger. Siste gangen ba jeg om å få et Logitech Momo Racing Force, og dette gikk i orden. I går gikk dette rattet også i stykker. Alle gangene har det vært knapper som har sluttet å virke.

Annet spillutstyr som jeg har dårlige erfaringer med er The Claw, som jeg har sendt tilbake 2 stykker av. Ba om å få en annen type vare siste gangen. Også her knapper som sluttet å virke.

En A4tech mus jeg kjøpte virket i en uke, kjøpte den fordi jeg syntes den var ok å holde i.

For noen uker siden fikk jeg et nytt chieftec kabinett med PSU. Da jeg hadde koblet til alt og satte i kontakten smalt det, samtidig som det gnistra fra psu'n, og sikringen i leiligheten gikk. Heldigvis fungerte alt som det skulle med en annen strømforsyning. Da jeg prøvde bare psu'n igjen skjedde det samme. Denne har jeg ikke fått igjen etter at jeg sendte den inn.

Til og med en vifte med leds begynte å lage snåle lyder jeg ikke klarte å bli kvitt en dag. Virker som om det er et kulelager som er ødelagt. Denne er ca 3 uker gammel.

Kjøpte meg også et sett med trådløs tastatur og mus fra Chieftec der musa var død for kort tid siden.

Kommer ikke på noe mer i farta men det er mulig jeg har glemt noe.

Er det flere som synes datautstyr har blitt "dårligere" de siste årene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

etter som det er større press på de som lager ting så erre desverre mye feil fra både designe og produksjon.

feks PS2, jeg vet at ver 4 PS2 blir ødelagt før tiden (2 års garanti)

det er en av hovedgrunnene til Egmont's gigant tap sist år

desverre. de har også ALT for travelt med spill, og slipper dem ofte uferdige, med mye bug's istedet for og vente til de er bug frie...

Lenke til kommentar

Av en eller annen merkelig grunn, så tåler alt datautstyret mitt utrolig mye.

Hovedkort f.eks, er skikkelig tøyelig... (ikke alltid like enkelt å få i harddisk kablene...)

Har nettopp slengt en "PC" (hovedkort, PSU og harddisk) inn i et lite skap, hvor den skal være "server". Utrolig at den fremdeles fungerer egentlig. (er forresten ikke CPU vifte på den heller - AMD k6 300mhz).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...