nabbskall Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Neida, så lenge DU er EDRU, så kan passasjerene drikke seg ihjel. Lenke til kommentar
Oly Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Etter det jeg leser her, begynner jeg å bli litt småredd. Har da aldri trodd at fulle passasjerer i bilen kunne føre til at den edruelige sjåføren fikk svi for det, så lenge de "ikke fullt så edruelige" passasjerene holdt fred. Er det da noen lov som kan la onkel blå nappe fra deg lappen, pga fulle passasjerer i bilen? Finnes det en skjelden brukt paragraf som kan gi politiet fullmakt til akkurat dette? Lenke til kommentar
Mangellapp Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Etter det jeg leser her, begynner jeg å bli litt småredd. Har da aldri trodd at fulle passasjerer i bilen kunne føre til at den edruelige sjåføren fikk svi for det, så lenge de "ikke fullt så edruelige" passasjerene holdt fred. Etter mange år som festsjåfør har jeg aldri opplevd at politiet har bøtelagt eller tatt lappen fra en edru sjåfør selv om passasjerene har vært overstadig beruset. Det betinger selvsagt at passasjerene ikke forstyrrer ro og orden og ikke henger ut gjennom vinduer/takluke. Er det da noen lov som kan la onkel blå nappe fra deg lappen, pga fulle passasjerer i bilen? Finnes det en skjelden brukt paragraf som kan gi politiet fullmakt til akkurat dette? 8768465[/snapback] Eneste gangen jeg selv har sett at en edru sjåfør har blitt fratatt lappen var et tilfelle der han kjørte sikkert 50 runder i en rundkjøring mens 2 passasjerer forsøkte å moone noen fjortissberter som befant seg i nærheten. Antar politiet tok sjåføren for uforsvarlig kjøring og passasjerene for blotting på offentlig sted. Bortsett fra det kjenner iallefall ikke jeg til noen slik paragraf, dvs. så lenge sjåfør og passasjerer oppfører seg som mennesker. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Taxisjåfører kjører folk som er sørpe fulle rundt kvar einaste veke, hadde blitt dyrt for dei. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 I følge denne artikkelen i vg: Sjåførene har et ansvar for at ikke det festes i bilen. Hvis noen blir tatt for å drikke alkohol i bilen, blir førerkortet inndratt umiddelbart. Det er ikke lov å drikke alkohol inne i en russebil på et offentlig sted, sier Olsen. Lenke til kommentar
Oly Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 I følge denne artikkelen i vg: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Sjåførene har et ansvar for at ikke det festes i bilen. Hvis noen blir tatt for å drikke alkohol i bilen, blir førerkortet inndratt umiddelbart. Det er ikke lov å drikke alkohol inne i en russebil på et offentlig sted, sier Olsen. 8857941[/snapback] Da skal jaggu meg ingen få nyte alkohol i min bil. Synes akkurat dette har blitt dårlig opplyst fra førerkort-opplæringens side. Dette må være en skikkelig sur måte å miste førerkortet på. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Jeg vet. Har alltid visst at det i de fleste stater i USA er ulovlig å ha åpne alkoholbeholdere i bilen (noen steder bare i fremsetet), men at det var noe lignende i Norge har jeg faktisk aldri hørt om. Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Jeg kjører uansett ikke rundt med folk som det kan være en fare for at de kan spy, knuse noe eller generelt ødelegge noe i bilen min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå