Gå til innhold

lov å kjøre bil med pasasjerer som drikker?

sixx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meiner at det ikkje skal vere noko problem om folk drikk i bilen. Politiet legg nok seg ikkje borti det før sjåføren tar seg ein støyt eller at passasjerene gjer ting som forstyrrer ro og orden (f.eks flaskeknusing, pissing o.l)

Lenke til kommentar

Jeg forstod orginal posten slik at han spør om det er lov at en passasjer drikker når man kjører.

Det tror jeg ikke er lov, og heller ikke lurt å ha åpne drikkevarer i bilen. Skulle noe sprute på sjåføren og man lukter sprit så er det jo god grunn for politet og ville ta en ekstra samtale med deg eller ta deg inn for blodprøve hvis pustemaskinen ikke gir utslag.

AKIRA

Lenke til kommentar

Etter det jeg fikk fortalt av Onkel Blå en gang jeg spurte de om akkurat dette, så er det greit så lenge dere ikke forstyrrer ro og orden. Såklart må sjoføren være edru, og det er vel gjerne et pluss at de som drikker i bilen er 18+

Lenke til kommentar

Kommer an på hvor du er i landet. I fjor rundt desse tider husker jeg at Oslopolitiet gav klar besjed om at de var strenge på slikt. Siden vi hadde planer om å vorse i russebilen ringte vi like godt politiet i Ålesund, som sa at de ikke brydde seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Hehe, husker det ble ringt til Oslo-politiet i fjor for å avklare dette. Det var ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Trudde det ikke var lov, når jeg hoppet glad og fylleblid inn i taxien ba de meg om og sette igjen drikka mi utenfor, dette var det ikke de som hadde bestemt sa de, jeg ble litt lang i ansiktet og satte igang sjarmen min :D men det endte med at politiet (som tilfeldigvis var i nærheten) kom og ba meg fint om og sette den utenfor fordi det var ikke lov i følger trafikk reglene, jeg som er høflig i mot politiet gjorde det de sa, men spurte også om hvorfor jeg måtte

"Det er fordi at løse gjenstander blir som torpedoer ved ett eventuelt krasj" noe som er riktig nok er sant

Lenke til kommentar
Trudde det ikke var lov, når jeg hoppet glad og fylleblid inn i taxien ba de meg om og sette igjen drikka mi utenfor, dette var det ikke de som hadde bestemt sa de, jeg ble litt lang i ansiktet og satte igang sjarmen min :D men det endte med at politiet (som tilfeldigvis var i nærheten) kom og ba meg fint om og sette den utenfor fordi det var ikke lov i følger trafikk reglene, jeg som er høflig i mot politiet gjorde det de sa, men spurte også om hvorfor jeg måtte

"Det er fordi at løse gjenstander blir som torpedoer ved ett eventuelt krasj" noe som er riktig nok er sant

8606640[/snapback]

Det var nok heller fordi taxieieren ikke var interessert i at interiøret skulle stinke øl og spy i lang tid fremover..

Lenke til kommentar

Eg vart stoppa i ein promillekontroll for ei tid sidan. Den vart gjennomført ved at betjenten haldt ein målar i lufta framfor meg. Dersom passasjerer drikk i bilen vil vel denne slå ut? Har dei ein blåsemålar du kan teste deg på i tilfelle det skulle skje?

Lenke til kommentar

8606640[/snapback]

Det var nok heller fordi taxieieren ikke var interessert i at interiøret skulle stinke øl og spy i lang tid fremover..

8607464[/snapback]

ja du har nok rett i det :!:

Lenke til kommentar
Noen stater i USA har forbud mot åpne ølflasker etc. i bilen. Dette gjelder dog ikke Norge.

8533546[/snapback]

Det gjelder faktisk flertallet av amerikanske stater, og du kan heller ikke ha passasjerer som drikker I bilen. At de er fulle er jo en annen ting.

However, russebiler og russebusser er jo saapass utbredt - og det ville jo ikke vaert lov dersom vi hadde tilsvarende regler i No.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...