Gå til innhold

Motorola T720

Nuffern

Anbefalte innlegg

Vurdere sterkt å kjøpe meg denne telefonen, men det er et par spørsmål jeg ønsker å få klarhet i først. Jeg bruker mobilen mest til å skrive SMS, og personlig syntes jeg at T9-ordlista er genial. Dessverre har ikke T720 T9. Hvordan fungerer egentlig iTap som 720 har? Skriver ca. 500 sms pr. måned, og er avhengig av en telefon som er brukervennlig på dette området. Kort fortalt iTap vs T9.. store forskjeller?

En annen ting som irriterer meg er at jeg har lest at med T720 kan man ikke se hvor mange tegn man har igjen når man skriver sms. Er ikke dette utrolig teit egentlig?

Har som sagt veldig lyst på denne mobilen, og det hadde vært fint om noen der ute kunne ha svart meg på disse spørsmålene. Tror nok jeg går for T720 dersom ikke iTap er fullstendig ræva.

Takker på forhånd for alle svar! :)

- Nuffern

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan IKKE se hvor mange tegn som er igjen... noe som er forbanna kjipt. Telefonen da sender plutslig 2 meldinger med kun 1 ord i den siste noe som er surt. T9 funksjonen er også mye bedre enn iTAP... Jeg har fortsatt problemer med å bruke iTAP fordi det går så mye lenger tid enn T9...

Lenke til kommentar
Kan man legge til ord selv i iTAP ordlista? Jeg merker at det er en del ord som ikke er i ordlista som jeg gjerne skulle hatt... Noen som vet det?

Håper virkelig det! Har kjempe lyst på T720, men kan man ikke engang lagre ny ord kjøper jeg heller en annen mobil! Får være grenser for hvor lite brukervennlig den skal være når det gjelder SMS. Kanskje man skal vente på T720i?

Lenke til kommentar
Man kan legge til egne ord i iTap, og med litt tilvenning, så synes jeg den er mye bedre enn T9..

Ja, iTap er fin den - men hvordan legger du til egne ord? Jeg har ikke funnet ut av det ennå.

Lenke til kommentar

Her følger fremgangsmåten for å legge til ord.. sitert fra brukerveiledningen side 44....

Dersom du skriver et ord som ikke vises:

1. Trykk på "slett" til du ser en bokstavkombinasjon som er lik begynnelsen av ordet.

2. Marker bokstaven eller bokstavkobinasjonen.

3. Trykk "velg" og flytt markøren til venstre og låse den valgte delen av ordet.

4. Fortsett å taste bokstaver og markere bokstavkombinasjoner.

Telefonen lagrer det ukjente ordet, og inkluderer det i listen over alternative ordvalg neste gang du velger denne tegnkobinasjonen. Når minneområdet er fullt, sletter telefonen de eldste ordene etter hvert som nye legges til.

Håper dette var til hjelp.

Lenke til kommentar

Sendte en mail til Motorola Norge ang. problemet. Her er svaret..:

"Det er slik at for å legge in nye ord, må man prøver flere ganger før den sitte, disse telefonene er bare slik."

Noen ganger har jeg fått til å legge inn egne ord... Så de har vel sikkert rett. Men jævlig toskete løsning de har. :evil:

Lenke til kommentar

Sendte en ny mail til Motorola og fikk følgende svar....:

Telefonen har en fast ord liste, eks. om du velger tastaturene 3,4, og 5 får du kombinasjonene def, ghi og jkl, i iTap vil den søke de ordene som er i listen som kan lages av disse bokstavene av de 27 ulike kombinasjoner (eks. deg kommer i listen før del og fik). Dess oftere ett ord er brukte, vil den flytte seg nærmere toppen av listen av ord som er brukt). Slik ser det ut som en ny ord er lagret til listen, men faktum er at den var bare lengst ned i Itap listen.

Det vil med andre ord si at dersom du følger "oppskriften" og skriver et ord mange nok ganger, vil den komme med på listen over foreslåtte ord.

Eller.no? :-?

Lenke til kommentar
Her følger fremgangsmåten for å legge til ord.. sitert fra brukerveiledningen side 44....

Dersom du skriver et ord som ikke vises:

1. Trykk på "slett" til du ser en bokstavkombinasjon som er lik begynnelsen av ordet.

2. Marker bokstaven eller bokstavkobinasjonen.

3. Trykk "velg" og flytt markøren til venstre og låse den valgte delen av ordet.

4. Fortsett å taste bokstaver og markere bokstavkombinasjoner.

Telefonen lagrer det ukjente ordet, og inkluderer det i listen over alternative ordvalg neste gang du velger denne tegnkobinasjonen. Når minneområdet er fullt, sletter telefonen de eldste ordene etter hvert som nye legges til.

Håper dette var til hjelp.

Det er det som står i manualen min ja! helt ord rett! :)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...