Nuffern Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Vurdere sterkt å kjøpe meg denne telefonen, men det er et par spørsmål jeg ønsker å få klarhet i først. Jeg bruker mobilen mest til å skrive SMS, og personlig syntes jeg at T9-ordlista er genial. Dessverre har ikke T720 T9. Hvordan fungerer egentlig iTap som 720 har? Skriver ca. 500 sms pr. måned, og er avhengig av en telefon som er brukervennlig på dette området. Kort fortalt iTap vs T9.. store forskjeller? En annen ting som irriterer meg er at jeg har lest at med T720 kan man ikke se hvor mange tegn man har igjen når man skriver sms. Er ikke dette utrolig teit egentlig? Har som sagt veldig lyst på denne mobilen, og det hadde vært fint om noen der ute kunne ha svart meg på disse spørsmålene. Tror nok jeg går for T720 dersom ikke iTap er fullstendig ræva. Takker på forhånd for alle svar! - Nuffern Lenke til kommentar
V1sual Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Man kan IKKE se hvor mange tegn som er igjen... noe som er forbanna kjipt. Telefonen da sender plutslig 2 meldinger med kun 1 ord i den siste noe som er surt. T9 funksjonen er også mye bedre enn iTAP... Jeg har fortsatt problemer med å bruke iTAP fordi det går så mye lenger tid enn T9... Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 Hvor lenge har du hatt telefonen, og hva er det som gjør at det tar lengre tid med iTap enn med T9? Er den ikke like brukervennlig/avansert? Må vel være lett for Motorola å lage en software-oppgradering som gjør at man kan se antall tegn igjen? Lenke til kommentar
V1sual Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Har hatt mobilen i ca 1 uke... iTAP er mer avanser... skal man f.eks ha et "!" eller "?" eller komma/punktum, etter en setning, tar det en god del lenger tid. Ihvertfall for MEG. Men blir sikkert bedre når man blir godt kjent med mobilen. Lenke til kommentar
kakcoo Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Det er omtrent samma greia. Den er helt grei. Jeg tror personlig at den er bedre :wink: Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 syns egentlig itap er bedre enn t9.. avogtil er det litt knot med enkelte ord, men det samme kan jo man si om t9. er vel egentlig en tilvenningssak.. v1sual: du skal få opp beskjed om hvor mange meldinger som blir sendt (send message now? (2 messages)) etter du er ferdig. Lenke til kommentar
V1sual Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Kan man legge til ord selv i iTAP ordlista? Jeg merker at det er en del ord som ikke er i ordlista som jeg gjerne skulle hatt... Noen som vet det? Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 27. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2002 Kan man legge til ord selv i iTAP ordlista? Jeg merker at det er en del ord som ikke er i ordlista som jeg gjerne skulle hatt... Noen som vet det? Håper virkelig det! Har kjempe lyst på T720, men kan man ikke engang lagre ny ord kjøper jeg heller en annen mobil! Får være grenser for hvor lite brukervennlig den skal være når det gjelder SMS. Kanskje man skal vente på T720i? Lenke til kommentar
jacob_creutzfeld Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Man kan legge til egne ord i iTap, og med litt tilvenning, så synes jeg den er mye bedre enn T9.. Lenke til kommentar
jkv Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Man kan legge til egne ord i iTap, og med litt tilvenning, så synes jeg den er mye bedre enn T9.. Ja, iTap er fin den - men hvordan legger du til egne ord? Jeg har ikke funnet ut av det ennå. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 Ja, iTap er fin den - men hvordan legger du til egne ord? Jeg har ikke funnet ut av det ennå. Hehe, det er tydeligvis hemmelig. Bare folka hos iTAP som vet Lenke til kommentar
jacob_creutzfeld Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Her følger fremgangsmåten for å legge til ord.. sitert fra brukerveiledningen side 44.... Dersom du skriver et ord som ikke vises: 1. Trykk på "slett" til du ser en bokstavkombinasjon som er lik begynnelsen av ordet. 2. Marker bokstaven eller bokstavkobinasjonen. 3. Trykk "velg" og flytt markøren til venstre og låse den valgte delen av ordet. 4. Fortsett å taste bokstaver og markere bokstavkombinasjoner. Telefonen lagrer det ukjente ordet, og inkluderer det i listen over alternative ordvalg neste gang du velger denne tegnkobinasjonen. Når minneområdet er fullt, sletter telefonen de eldste ordene etter hvert som nye legges til. Håper dette var til hjelp. Lenke til kommentar
Børge Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Det fungerer ikke hos meg heller! Lenke til kommentar
jacob_creutzfeld Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Sendte en mail til Motorola Norge ang. problemet. Her er svaret..: "Det er slik at for å legge in nye ord, må man prøver flere ganger før den sitte, disse telefonene er bare slik." Noen ganger har jeg fått til å legge inn egne ord... Så de har vel sikkert rett. Men jævlig toskete løsning de har. Lenke til kommentar
psultan- Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 "disse telefonene er bare slik" høres ut som en uprofesjonell ting å si fra en mobilleverandør, spør du meg. Lenke til kommentar
jacob_creutzfeld Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Sendte en ny mail til Motorola og fikk følgende svar....: Telefonen har en fast ord liste, eks. om du velger tastaturene 3,4, og 5 får du kombinasjonene def, ghi og jkl, i iTap vil den søke de ordene som er i listen som kan lages av disse bokstavene av de 27 ulike kombinasjoner (eks. deg kommer i listen før del og fik). Dess oftere ett ord er brukte, vil den flytte seg nærmere toppen av listen av ord som er brukt). Slik ser det ut som en ny ord er lagret til listen, men faktum er at den var bare lengst ned i Itap listen. Det vil med andre ord si at dersom du følger "oppskriften" og skriver et ord mange nok ganger, vil den komme med på listen over foreslåtte ord. Eller.no? :-? Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Jeg ringte Motorola i sted. Kundebehandleren fortalte (uten at jeg egentlig spurte om det...) at det IKKE er mulig å legge til egne ord i iTAP ordlisten. Jeg er allikevel ikke 100% overbevist...får teste litt selv.... Lenke til kommentar
Prodigal Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Her følger fremgangsmåten for å legge til ord.. sitert fra brukerveiledningen side 44.... Dersom du skriver et ord som ikke vises: 1. Trykk på "slett" til du ser en bokstavkombinasjon som er lik begynnelsen av ordet. 2. Marker bokstaven eller bokstavkobinasjonen. 3. Trykk "velg" og flytt markøren til venstre og låse den valgte delen av ordet. 4. Fortsett å taste bokstaver og markere bokstavkombinasjoner. Telefonen lagrer det ukjente ordet, og inkluderer det i listen over alternative ordvalg neste gang du velger denne tegnkobinasjonen. Når minneområdet er fullt, sletter telefonen de eldste ordene etter hvert som nye legges til. Håper dette var til hjelp. Det er det som står i manualen min ja! helt ord rett! Lenke til kommentar
aNti hero Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Er det noen som får til det? å legge til ord.. prøver å legge til hehe, men er jo ummulig.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå