Gå til innhold

Har et problem! Trenger litt hjelp med og slutte!


Anbefalte innlegg

Ja jeg har nå spilt wow i litt over et år. I begynnelsen gikk det fint. Men i det siste har det begynt og gå ut over skole venner osv. Problemet er at det føles feil og bokstavelig talt slette 50 dager av livet sitt. World of warcraft er det beste spillet jeg noen gang har spilt, men jeg vet jeg burde slutte, noen råd?

Endret av Lightningwolf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har vært i samme situasjon... bare jeg spilte i over 2 år, og hadde langt over 2000 timer online... Jeg mistet mye kontakt med vennegjengen, bortsett fra de som jeg fikk til å spille WoW.

 

Jeg tok til slutt å solgte accounten min, da fikk jeg noe igjen for det samtidig som jeg sluttet... !

 

Det er da ikke lov å selge "bare" accounten sin, men det ska vi vell ikke diskutere i denne tråden...

 

Men du kan vell og stille inn på den "Parental Controll" tingen eller hva det heter. Der kan du begrense spilletiden, tror jeg... !

Lenke til kommentar
Prøv å kontroller spilletiden din. Sett deg et mål. Fra og med i morgen skal jeg aldri skulke. Vedd 1000 kroner med en kompis på at du ikke vil skulke. Da sliter du hvis du skulker. :)

8531523[/snapback]

Jeg har prøvd det ^^ Klarte og vri meg unna. hehe

8531565[/snapback]

Höres ut som om du burde slutte :D
Lenke til kommentar

Det du må gjere er å reise vekk ei helg til ein plass du liker å vere på med noen gode venner :)

 

Det gjorde eg. Eg reiste til Hemsedal med nokre venner som ikkje spelte WoW og eg glømte heile spelet (sjølv om eg ikkje hadde noke mål for å begynne å spele mindre). Då eg kom heim var eg blid og glad og eg satt meg ned med PCen igjen, men eg kutta ned på WoW automatisk. No spelar eg berre sånn litt innimellom på alt'n min og eg har ingen planar om å joine nokon høglevel raidingguild.

 

Men du kan også slutte å kjøpe Game Card. Neste gang spilletida di går ut, venter du med å kjøpe Game Card. Og etter ei stund så begynner du å ikkje bry deg om kva som skjer i wow eller i guilden. Og om du betaler med visakort kvar måned, så ta det av.

 

Forlat guilden om du er med i en, og kanskje du bør prøve sånn parent controll greier og sette den på sånn at du får tid til lekser/skule og venner/familie før du begynner å spele wow på en vanlig dag. Og sett på sånn at du aldri kan spille for seint på kvelden om du skal på skulen neste dag.

 

Mitt råd

Begynn å heng med folk som ikkje speler wow og spør om dei vil finne på noko ein dag.

Du prøver å kutte meir og meir ned på wow, eller du kan prøve å slutte med ein gang om du har lyst til det. Og husk at den einaste som kan få deg til å slutte er deg sjølv(folk kan kaste PCen din, men du vil forsatt ha wow i hodet). Om du virkelig har lyst å slutte og du innser at det går utover alt annet, så er du egentlig på god vei.

Dette klarer du :)

Lenke til kommentar

Kven bryr seg om en liten lov når det kan redde hans liv?

Bare ikkje tenk for masse på pengane du får fra accounten. Får du eit rimelig bud, så selger du. Det viktigaste er å bli kvitt den accounten om det ødelegger ting for deg

Lenke til kommentar
Da var accounten ute for salg på Bruktmarket.no

8531811[/snapback]

 

HÅ, du skal få lov å si ifra om du selger kontoen, Zali!

 

Gidder ikke å whispre deg så få ett russisk svar tilbake f.ex :p

8531962[/snapback]

Har da aldri fått en Whisp fra deg! Er alltid jeg som whisprer deg :tease: men jeg sier seff ifra m8.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V

Min 70 warlock ble solgt rimelig raskt etter den ble lagt ut på bruktmarkedet :)

Å selge den accounten var det beste jeg har gjort på lenge. Føler at jeg kan gjøre mye mer hva jeg vil og chille mye mer, i stedet for å måtte "jobbe" for en guild i karazhan, grinde endeløst, og oppgradere gearet mitt etc.

 

Det er vel en grunn til at folk sitter å grinder eller quester flere timer om dagen?

Ja, WoW er drittgøy! Men om du tenker på det, så handler det bare om tall som du må forbedre for å drepe flere datagenererte monstre i en fantasiverden.

Du gjør jo mye for å forbedre "tallene" dine. Nå snakker jeg om mana points, health points, attack power, basic stats etc. Du må få opp disse tallene for å kunne drepe den neste bossen. Hva skjer etter du har drep bossen? Du får bedre gear, som igjen oppgraderer "tallene" dine. Du kan da etterhvert gjøre det samme om og om igjen, eller begynne på en vanskligere boss.. Og slik fortsetter mønsteret.

 

Joda, det er jo utrolig kjekt å drepe en vanskelig boss for første gang med guilden, etter å ha wipet i 2 uker.

Men om du tenker på det i ettertid, så innser du hvor mye en kunne ha læer, gjort eller opplevd alle de "<Insert big number here>" timene en har spilt WoW.

Jeg tror nok de fleste nyter spillet mens de kan, noe som er bare bra. Det er viktig å ha noe å gjøre på.

 

Bare et lite råd; prioriter! Så er det bare å spille WoW. Gjør du lekser, er med venner, så går det fortsatt an å spille WoW.

Syntes selv det var vanskelig å "signe off" for godt, ettersom guilden min og ingame vennene i spillet nesten ble livet mitt en stund.

Har jo fortsatt en alt-account som jeg spiller av og til med -- Greit å holde kontakten :)

 

Håper at alt ordner seg ;)

Nå er jeg trøtt! Sove :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...