ValiduS Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hei, jeg har nå satt sammen minn nye lan pc, og alt fungerer fint, bortsett fra cpu temperaturen. Siden jeg hadde et begrenset budsjett valgte jeg å beholde min gode gamle pentium 4 cpu, frem til jeg får skaffet meg en core 2 duo. Når jeg tok på pc'en for første gang virket alt normalt, men når jeg gikk inn i bios stod det at cpu'en var over 70 grader. Jeg trodde jeg hadde montert feil, og la på ny kjølepasta, men temperaturen var fortsatt høy. Jeg har nå instalert windows og alt fungerer normalt, men temperaturen holder seg mellom 60 og 70, og det er med åpent kabinett. Jeg har aldri overklokket cpu'en og jeg bruker standard kjøleren jeg fikk med. I min gamle dataen holdt denne viften og cpu'en 30-40 grader. Hovedkortet jeg har er abit f-190hd cpu'en er en pentium 4 630 3ghz (prescott) Er det noen luringer der ute som vet hvorfor temperaturen er så høy, og hva jeg kan gjøre med det? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Dette er helt normale tempraturer for en Preshot Har du opplevd noen problemer med pc-en siden du spør om dette, eller er det bare generel bekymring? Lenke til kommentar
ValiduS Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 det er nok bare generel bekymring, men tenkte det var litt rart siden den lå på ca 35 grader i den gamle pc'en og nå er temperaturen 70, men så lenge jeg ikke har noen problemer så går det vel fint. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 det er nok bare generel bekymring, men tenkte det var litt rart siden den lå på ca 35 grader i den gamle pc'en og nå er temperaturen 70, men så lenge jeg ikke har noen problemer så går det vel fint. 8532241[/snapback] Yup, prescott er kjent for å være generelt varme. Ingenting å bekymre seg over Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Last ned Throttlewatch og se om prosessoren throttler under bruk. Gjør den det er den FOR varm, og da må du gjøre noe! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå