Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rengjøring av eksospotte

Anbefalte innlegg

Jeg har en Yamaha BWS fra 1993. Har fikset den opp og den er blitt riktig så fin. Problemet er at jeg tror potta er tett. Det spruter litt bensin ut av innsuget, noe jeg tror skyldes for stor motstand i potta! Noen som har en metode å rense den på uten å skjære den opp. Tenkte på ev. kjemikalier og slikt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, i gamle dager var det vanlig å fylle potta med bensin, og tenne på. Vær utrolig forsiktig, bensingass er farlig...

Har man tilgang til gass, er det mye tryggere.

Så lar man potta brenne lenge og vel. Så har man på kaldt vann, og banker på den med med en gummiklubbe. Da løsner masse dritt inne i potta. Så rister man til det slutter å skrigle, avfetter, lakker den sort igjen og monterer på nytt.

Lenke til kommentar

Det jeg gjør når jeg renser pottene mine er at jeg tar en drill, så fester jeg en wire (samme hvilken) fester den i drillen. Stikker wireren nedi potta, sitter og renser den i 5-10min og all soten bare renner ut. Dette er en helt genial måte og jeg lover deg den skinner inni!

Lenke til kommentar
Jeg har en Yamaha BWS fra 1993. Har fikset den opp og den er blitt riktig så fin. Problemet er at jeg tror potta er tett. Det spruter litt bensin ut av innsuget, noe jeg tror skyldes for stor motstand i potta! Noen som har en metode å rense den på uten å skjære den opp. Tenkte på ev. kjemikalier og slikt :)

8531367[/snapback]

Legg potta i saltvann over natta :!:

Neida! :p Hell bensin i potta, la den ligge en times tid, så rister du potta litt før du tømmer den ;)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...