Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

domene "nekter" tilgang til maskinen

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har byttet fra "domene" til "workgroup" for å finne en pc på nettverket. Dette er en firmapc med mange strenge modifikasjoner. Selve XP er forandret, når du skal logge inn står det bare "username og password" Det er ingen andre alternativer. Den var på jobben før, men står nå hjemme på kontoret.

Når jeg nå skal logge meg inn på denne pc'n kommer det opp en feilmelding om at brukernavnet eller domene er feil.

Er det noen som vet hvordan man kan komme seg inn på pc'n slik at man kan forandre feilen? Jeg har prøvd sikkerhetsmodus, men samme feilmelding oppsto

Noen som har noen tips & triks eller program som kan føre til at man kommer seg inn på maskinen?

bildet ser dere hvilke endringen jeg foretok, jeg byttet fra et domene til en arbeidsgruppe. Er det en mulighet for å bytte dette?

Setter pris på alle forslag

post-89966-1178219282_thumb.jpg

Endret av trygvars
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå sliter du :p

Om du hadde hatt lokaladmin passord kunne du sikkert logget på som admin og endret dette...

Har du en router med dhcp? Mulig du får logget på bare pcen får tildelt en ip, ellers er det okke så rart at du får "domenet er ikke tilgjengelig".

Lenke til kommentar

den enklest er og sette opp vpn til jobben din på routern du har, hvis du legger til en vpn tilkobling fra pc'en får du kryss som sier : "ring opp" eller "koble til exsternt" eller noe sånt.

side dem er helt nazi på jobben så er har du sikert ikke lov og melde deg inn hvis du melder deg ut.

det jeg pleier og anbefale er og dra fram en win xp install cd. installer den,

MEN under install når dem spør :

du vil få disse valgene under install(blå skjerm ting)

vil du slette partisjon: nei

beholder partisjon: ja

winxp finnes alt på disken: trykk esc for annen katalog.

skriv inn da c:\winprivat

når du er ferdig og skal boote får du 2 valg.

nr =1 = privat

nr =2 = jobben

den på jobben vil aldri merke noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...