JanO2 Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg er temmelig grønn på dette området og trenger hjelp og hint... [email protected] Prossesor Produktbeskrivelse Intel Core 2 Quad Q6600 / 2.4 GHz prosessor Produkttype Prosessor Prosessortype Intel Core 2 Quad Q6600 Multi-Core-teknologi Quad-Core 64-bits databehandling Ja Kompatibel prosessorsokkel LGA775 Socket Prosessorantall 1 Klokkehastighet 2.4 GHz Busshastighet 1066 MHz Fabrikasjonsprosess 65 nm Cache-minne L2 Advanced Smart Cache - 8 MB ( 2 x 4 MB (4 MB pr. kjernepar) ) Egenskaper Enhanced SpeedStep technology, Intel Extended Memory 64 Technology, Execute Disable Bit-mulighet, Intel Virtualization Technology, Intel Advanced Digital Media Boost, Intel Advanced Smart Cache, Intel Smart Memory Access, Intel Wide Dynamic Execution Kompatible spor 1 x prosessor - LGA775 Socket Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hvilket hovedkort har du? Kjøling? Lenke til kommentar
JanO2 Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Hvilket hovedkort har du? Kjøling? 8530826[/snapback] Hoved kort: Produktbeskrivelse ASUS Striker Extreme Republic of Gamers Series - hovedkort - ATX - nForce 680i SLI Produkttype Hovedkort Produktformfaktor ATX Dimensjoner (BxDxH) 30.5 cm x 24.5 cm Brikkesett type NVIDIA nForce 680i SLI Multi-Core-støtte Dual-Core Maks. databushastighet 1333 MHz Prosessor 0 ( 1 ) - LGA775 Socket Kompatible prosessorer Pentium 4, Celeron D, Pentium Extreme Edition, Pentium D, Core 2 Duo, Core 2 Extreme 64-bit prosessorkompatibilitet Ja RAM 0 MB (installert) / 8 GB (maks.) Støttet RAM-teknologi DDR II SDRAM Støttet RAM-integritetskontroll Ikke-ECC Diskkontroller ATA-133, Serial ATA-300 (RAID), eSATA-port Lydutgang Lydkort - SupremeFX - 7.1 surround Nettverkstilknytning Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Les noen OC guides rundt omrkring først før du setter i gang. Du kommer langt ved å bare øke FSB/Multiplier i BIOS. Skaff deg også disse programmene: SpeedFan: Her ser du tempraturene dine Orthos: Dette stresstester systemet ditt så du finner ut om det er stabilt. Skulle ikke være noe problem å komme opp på 3,2-3,4gHz med det prosessoren der med grei kjøling. Edit: Leif. Det er fint at du kommer med mye info med dimensjoner, sokkel osv er det ikke behov for å poste Endret 3. mai 2007 av P-in-P Lenke til kommentar
JanO2 Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Les noen OC guides rundt omrkring først før du setter i gang. Du kommer langt ved å bare øke FSB/Multiplier i BIOS. Skaff deg også disse programmene: SpeedFan: Her ser du tempraturene dine Orthos: Dette stresstester systemet ditt så du finner ut om det er stabilt. Skulle ikke være noe problem å komme opp på 2,2-2,4gHz med det prosessoren der med grei kjøling. 8530863[/snapback] Hehehe har jo alerede 2,4 ghz der, men trenger mer vettu, ellers så kjøper jeg bedre prossesor. har ikke kjøpt den enda Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Mange av E6600 prosessorene som klarer 3,5 ghz med god kjøling og hovedkort som ikke er vrient. Lenke til kommentar
JanO2 Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Les noen OC guides rundt omrkring først før du setter i gang. Du kommer langt ved å bare øke FSB/Multiplier i BIOS. Skaff deg også disse programmene: SpeedFan: Her ser du tempraturene dine Orthos: Dette stresstester systemet ditt så du finner ut om det er stabilt. Skulle ikke være noe problem å komme opp på 2,2-2,4gHz med det prosessoren der med grei kjøling. 8530863[/snapback] Hehehe har jo alerede 2,4 ghz der, men trenger mer vettu, ellers så kjøper jeg bedre prossesor. har ikke kjøpt den enda 8530898[/snapback] Ja bra nokk det... så ikke at du skrev 3,4 hehe takk for hjelp folks Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Av ren nyskjerrighet. Hva akuratt er 3,5 Ghz nok til? Hva er bruksområdet ditt, siden du ikke har kjøpt enda. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Dette hørest kanskje stygt ut, men en person som kan så lite om hardware/overklokking som trådstarter gjør inntrykk av, bør helst ikkje prøve å overklokke i det hele tatt. Som P-inP sier, les det du kommer over av guider, både her på forumet og andre forum. Du må kunne ganske mye før du setter i gang å klokke, ellers får du bare problemer. Lenke til kommentar
JanO2 Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Av ren nyskjerrighet. Hva akuratt er 3,5 Ghz nok til? Hva er bruksområdet ditt, siden du ikke har kjøpt enda. 8530933[/snapback] skal ha den en stund så jeg trenger det etterhvert... skal jo spille også men det blir vel litt drøyt med 3,5 ghz Lenke til kommentar
JanO2 Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Dette hørest kanskje stygt ut, men en person som kan så lite om hardware/overklokking som trådstarter gjør inntrykk av, bør helst ikkje prøve å overklokke i det hele tatt. Som P-inP sier, les det du kommer over av guider, både her på forumet og andre forum. Du må kunne ganske mye før du setter i gang å klokke, ellers får du bare problemer. 8530959[/snapback] jaja, har ikke klokket før men har bygd pc`er før... ikke så veldig avanserte men bra nokk... som sagt så er jeg bare newb enda Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Dette hørest kanskje stygt ut, men en person som kan så lite om hardware/overklokking som trådstarter gjør inntrykk av, bør helst ikkje prøve å overklokke i det hele tatt. Som P-inP sier, les det du kommer over av guider, både her på forumet og andre forum. Du må kunne ganske mye før du setter i gang å klokke, ellers får du bare problemer. 8530959[/snapback] Nei ro ned et par hakk nå. Så avansert er det ikke. Jeg, som 13 åring, lite erfaring osv klarte helt fint å klokke min gamle 2,0 Ghz P4 uten å møte "bare problemer". Her er det snakk om å lese litt guider og få litt generel forståelse for hva overklokking innebærer, og logikken bak. Lykke til. Du vil ikke trenge det, men det er alltid artig å tyne litt ekstra ut av utstyret. Husk også at garnatien ryker med det samme du kjører i gang med OK. Lenke til kommentar
JanO2 Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Dette hørest kanskje stygt ut, men en person som kan så lite om hardware/overklokking som trådstarter gjør inntrykk av, bør helst ikkje prøve å overklokke i det hele tatt. Som P-inP sier, les det du kommer over av guider, både her på forumet og andre forum. Du må kunne ganske mye før du setter i gang å klokke, ellers får du bare problemer. 8530959[/snapback] Nei ro ned et par hakk nå. Så avansert er det ikke. Jeg, som 13 åring, lite erfaring osv klarte helt fint å klokke min gamle 2,0 Ghz P4 uten å møte "bare problemer". Her er det snakk om å lese litt guider og få litt generel forståelse for hva overklokking innebærer, og logikken bak. Lykke til. Du vil ikke trenge det, men det er alltid artig å tyne litt ekstra ut av utstyret. Husk også at garnatien ryker med det samme du kjører i gang med OK. 8531028[/snapback] heheh takk for støtten! har lest et par guider og forstår litt om hvordan jeg skal klare det... skal lese mere og øke min viten om dette emnet... Lenke til kommentar
JanO2 Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Dette hørest kanskje stygt ut, men en person som kan så lite om hardware/overklokking som trådstarter gjør inntrykk av, bør helst ikkje prøve å overklokke i det hele tatt. Som P-inP sier, les det du kommer over av guider, både her på forumet og andre forum. Du må kunne ganske mye før du setter i gang å klokke, ellers får du bare problemer. 8530959[/snapback] Nei ro ned et par hakk nå. Så avansert er det ikke. Jeg, som 13 åring, lite erfaring osv klarte helt fint å klokke min gamle 2,0 Ghz P4 uten å møte "bare problemer". Her er det snakk om å lese litt guider og få litt generel forståelse for hva overklokking innebærer, og logikken bak. Lykke til. Du vil ikke trenge det, men det er alltid artig å tyne litt ekstra ut av utstyret. Husk også at garnatien ryker med det samme du kjører i gang med OK. 8531028[/snapback] heheh takk for støtten! har lest et par guider og forstår litt om hvordan jeg skal klare det... skal lese mere og øke min viten om dette emnet... 8531084[/snapback] kan litt over gjennomsnittet om hardware.. men har aldri vært borti OK før... trenger bare litt ``help`` for og starte sirkuset Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 HW.no har flere gode guider på dette, tror det er de som ble overført fra gamle overklokking.no elns. Lykke til. Lenke til kommentar
JanO2 Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 HW.no har flere gode guider på dette, tror det er de som ble overført fra gamle overklokking.no elns. Lykke til. 8531136[/snapback] takk igjen. trenger alle tips jeg kan få Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Et godt tips hvis det går på hovedkortet ditt er å sette alle volt options på auto og steppe fsb med 10-15 restarte, øke med 10-15 til og deretter redusere steppingen ettersom du kommer høyere. Når du byner å nerme deg 3.2-3.3 er det kanskje bare 1± i FSB som er forskjellen mellom en maskin som ikke kan boote i det heletatt og dønn stabilt system. Men dette kommer veldig ann på CPUen og hovedkortet ditt. Har selv fått en kamerat sin C2D til 3.3 stabilt på medfølgende kjøler. Endret 3. mai 2007 av P-in-P Lenke til kommentar
JanO2 Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Et godt tips hvis det går på hovedkortet ditt er å sette alle volt options på auto og steppe fsb med 10-15 restarte, øke med 10-15 til og deretter redusere steppingen ettersom du kommer høyere. Når du byner å nerme deg 3.2-3.3 er det kanskje bare 1± i FSB som er forskjellen mellom en maskin som ikke kan boote i det heletatt og dønn stabilt stabilt. Men dette kommer veldig ann på CPUen og hovedkortet ditt. Har selv fått en kamerat sin C2D til 3.3 stabilt på medfølgende kjøler. 8531205[/snapback] Skal kjøpe snart harke besilt enda, bestiller sikkert en gang i mai... TAKK trenger sånne som deg til og skrive flere tips til meg Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Ja, det er bare å spørre mer når du får delene så skal vi hjelpe etter beste evne Lenke til kommentar
JanO2 Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Ja, det er bare å spørre mer når du får delene så skal vi hjelpe etter beste evne 8531492[/snapback] får tårer i øyekroken av all hjelp jeg får av dere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå