Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

5 verste bilene noensinne


Anbefalte innlegg

Tja. :) Jeg syns faktisk det er grunn til å si at om en av verdens største bilprodusenter lager et produkt som er under middels, da er det værre enn om en middelmådig produsent lager en bil som er under middels.

 

Det er en forskjell. Ofte i pris også.

 

Se på førstegenerasjon RAV4. Det er en pålitelig bil, laget av en av verdens største produsenter. Men den er automotiv DRIT. Jada, du får dårligere biler, men en slik bil BURDE være bra. Alle forutsetninger for å være en BRA bil. Men den er ikke det. Når Toyota lager en så middelmådig bil som førstegenerasjon RAV4 (dog, de tok seg kraftig opp på gen2 og gen3). Vår gamle Suzuki SJ413 er teknisk sett dårligere. Men praktisk sett er det en mye mer imponerende bil. Mye billigere, riktignok dårlig på veien, selv om gen1 RAV4 også er elendig på veien er den nok bedre, men til en annen pris. Gen1 RAV4 er elendig på veien og off road. Mens SJ413 er elendig på veien men.. den er fantastisk off road.

 

Derfor er gen1 RAV4, en teknisk overlegen bil, dårligere enn SJ413, i mine øyne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1.vw

 

vw er billig skit som selges til alt for mye se for eksempel forrige generasjons passat uffa meg for noe drit. eneste vw jeg liker er den gamle bobla +billig knike plast interiør

 

 

2.seat samma som over, billig knike plast interiør, rust

 

3.hyundai dårlig kvalitet generelt

 

 

4 og fem kommer

8530902[/snapback]

 

Har du noen andre begrunnelser på at volkswagen er dårlig bortsett fra at alt er drit?

At passater er på toppen av bilsag her i norge skulle vel tilsi det motsatte? Gi meg noen gode eksempler på noen direkte konkurenter til passat eller vw generelt i samme prisklasse, som har mindre knirkeplastikk, det tror jeg du skal leite lenge etter.

 

Seat er eid av Vw konsernet, så mye der går nokk i det samme, bare litt billigere.

Hvilke erfaringer har du med andre biler som du synes er mye bedre, og hvilken bil kjører du selv?

 

1. Volvo 240. Stålkoloss som vistnok skal være sikkert, ruster vanvittig og mye feil på det elektrisker

 

2. Fiat generelt. Så enkel at du vil trives bedre å sitte på en krakk å se ut av vinduet. Sikkert grei kvalitet, men burde holde seg til å lage bobiler

 

3-4. Franske biler, renault og peugeot, stygge biler, dårlig kvelitetsfølelse, men har kommet seg i det siste.

 

5. eldre Opel, rusthaug med lakk, driftsikre motorer, men alt annet er nokk til at jeg aldri kommer til å kjøpe en.

8531271[/snapback]

 

 

og du rakker ned på volvo 240 det må vere den beste bilen som er lagd trur nå jeg det tar 20-30 år før den ruster og vw caravel kanse 4-5 år.

 

men du liker de bare sikkert ikk pga det er det enesete som ovelever og fortsat er en gode

Lenke til kommentar

Volvo 240, beste ever.

 

Starter alltid, går alltid, er traktor, tar seg fram, sikker, robust, god å kjøre, rust ingen hindring, lett å skru på, billige deler.

 

Genial bil!

 

Ellers:

 

1. VAG - Mandagsbiler hele greien. Husk VAG-eiere, det er ikke for sent, dere får ennå vrakpanten :)

 

2. Mazda "zoom zoom", oversatt til norsk "rust, rust" . Stikkord rust.

 

3. Toyota Corolla - Støyende drit. Møkk å kjøre, ser stygg ut, og ruster fææælt.

 

4. Hyundai, Kia, Daewoo - Billigbiler generelt. Detter fra hverandre.

 

5. Chrysler Voyager - Verre bil finnes ikke. Rust, motorproblemer, går som en bøtte med drit, ser jævlig ut, jævlig å sitte i, nevnte jeg at den ser jævlig ut?

Lenke til kommentar

1. plass: Alfa Romeo Arna. Når jeg hører navnene Nissan og Alfa Romeo, så drømmer jeg om en bil med design, motor og understell fra Alfa Romeo, hvor Nissan tar seg av elektronikken og generelle tekniske løsninger, samt produserer flest mulig komponenter. Da har man vel en grei kombinasjon av det beste fra begge verdner.

 

Bastarden Arna, derimot, fikk utseendet til Nissan (Cherry, både eksteriør og interiør), kombinert med motor og (selvfølgelig) elektronikk fra Alfa Romeo Alfasud. De tjue prosentene Nissan utgjorde av deleproduksjonen var rett og slett karosseri og interiør. Alfa Romeo stod for de resterende 80 prosentene som stort sett bestod av ikke-kosmetiske deler. Et så grusomt navn som Arna yter bilen ingen urett. Faktisk passer det bilen utmerket, fordi det holder forventningene nede, slik at man slipper å bli så skuffet når man får se makkverket.

post-54515-1185753076_thumb.jpg

 

2. plass: AMC Pacer. Et amerikansk svar på europeiske og japanske småtbiler. I motsetning til konkurrentene veier den over 1,4 tonn og er utstyrt med to motorer på hhv 90 og 110 hester.

 

3. plass: Ford Pinto. Amerikansk småbil fra Ford som hadde en svak mulighet til å brenne deg levende dersom noen kjørte i deg bakfra.

 

4. plass: Opel Zafira, av personlig erfaring. Kupélyset betjenes av den samme bryteren som man velger kjørelys/parklys med, og halvparten av gangene man slår på kupélyset, mister man kjørelysene. Dette fant jeg selvsagt ut midt i en uopplyst sving en vintersnatt. Opplevde trøbbel med motoren, trøbbel med kjølesystemet, brekket fryser lett fast om vinteren...

 

5. plass: Nyere Ford Scorpio, aka "frosken". Ser ut som en Daewoo. Ellers er kanskje bilen brukbar, men jeg måtte bare fylle inn plassen.

Endret av Exiter
Lenke til kommentar
VAG - Mandagsbiler hele greien. Husk VAG-eiere, det er ikke for sent, dere får ennå vrakpanten

 

 

Altså, Fanboy m.fl. må ta seg en bolle og holde seg langt unna denne tråden.

Dere tilfører bare svada til tråden og har ikke begreper om noe som helst.

 

Innlegg av det kaliberet blir slettet og arkivert i søpledunken!

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

1. Audi A4:

En kjedelig bil som det går 20 av på dusinet. Uendret design i årevis, som gjør at den triste audien du møter på like gjerne kan være en 93 modell som en 2000 modell.

Ingen kjekke motorer, og det virker heller ikke som om kvaliteten er på plass.

 

2. Toyota prius:

Bilen for den "miljøbevisste". Her missliker jeg brukergruppen like mye som bilen.

Den gjennomsnittlige priuseier har kjøpt den for å fremstå som miljøbevisst, men det funker ikke helt.

Produksjonen av en toyota prius forrurenser 3 ganger så mye som å produsere en Hummer H2 og forventet levetid er 1/3 av en hummer. Bilen er miljøvennlig som få når den er ute på veien å surrer, men når batteriproduksjonen innebærer frakting av miljøskadelig nikkel med store forrurensende oljedrevne lasteskip på kryss og tvers av hele verden, skal man kjøre lenge før man begynner å skjerme miljøet.

I tillegg ser den ikke ut, og er ikke en morsom bil.

 

3. SUV:

Jeg hater alle SUV, de er store og forrurensende, de er høye og velter derfor lett. De er tunge, så de vinner en kolisjon mot en småbil. Og siden sjåførene som regel ikke eier interesse for bilkjøring, er det stor mulighet for at akuratt en sånn kommer å knuser min småbil.

 

Jeg fyller på hvis jeg kommer på flere biler jeg missliker.

Lenke til kommentar

Ja, du sier noe der.

 

For det første, Yngvejos, ALLE suv'er forrurenser ikke mer en en vanlig personbil. Det har skjedd en del utvikling i den gården.

 

For det andre. Hvorfor a4? Det blir tullete å sette en slik bil på 1. plass. Ingen kjekke motorer, sikker på det? Jeg ser forskjell på en 93 modell og en 00 modell ;)

 

Priusen var forsåvidt grei, fikk vite en del der som jeg ikke visste ;)

Lenke til kommentar
du får ikke golf 1 med 16V  :roll: 

 

ikke?

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php...=%22golf+16v%22

9168946[/snapback]

 

 

 

kom ikke inn på linken..

 

men org så trodde jeg ikke golf 1 kom med 16v

 

men det er seff en god del einzere som er bygd om med maskin fra golf 2

 

også har du jo den Oettinger bygde 16s eller hva den hette

 

http://golf-story.de/

men dette ble veldig OT

Endret av exs
Lenke til kommentar
Ja, du sier noe der.

 

For det første, Yngvejos, ALLE suv'er forrurenser ikke mer en en vanlig personbil. Det har skjedd en del utvikling i den gården.

 

For det andre. Hvorfor a4? Det blir tullete å sette en slik bil på 1. plass. Ingen kjekke motorer, sikker på det? Jeg ser forskjell på en 93 modell og en 00 modell ;)

 

Priusen var forsåvidt grei, fikk vite en del der som jeg ikke visste ;)

9172762[/snapback]

 

Det finnes såklart småbiler som forrurenser mer enn en SUV og omvendt, men se for deg at suven hadde fått påmontert ordentlige dekk, blitt senka ned på bakkenivå og fått vekt/størrelsereduksjon som tilsvarte det eieren egentlig trenger. Da hadde den forrurenset mindre enn den gjør nå.

 

A4 på førsteplass fordi jeg er drittlei av å se dem. Designet appelerer ikke til meg, og det er alt for mange av dem. Jeg kommer ikke på noen artige motorer til dem, og uansett blir kjøregleden ødelagt av quattro eller fwd. :roll:

 

Sikkert en grei bil å kjøre til butikken å handle med, men det er ikke det jeg ser etter i en bil.

 

Dette er min subjektive mening, det er ikke ment som en fasit for hva andre skal mene om A4.

 

En sjanger til som jeg hater: DIESEL!

Støyende agregat som spyr ut svart illeluktene røyk full av partikkler som gir lokal forrurensing itillegg til co2en. Partikkelfilter som utgjør stor brannfare, og vemmelige eiere som tror at moment er det eneste som betyr noe.

Biler og lastebiler søler diesel, som igjen fører til farlige situasjoner spesielt for motorsykler.

Har selv vært nær ved å bli statistikk grunnet dieselsøl.

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar

1.8T er en fantastisk motor fra VAG, og med en liten chip er du oppe i 200hk. Det drar bra nok i en bil som veier 1400kg. Greit nok at du ikke liker a4, men det burde ikke være pga motoralternativene. Designet er jeg enig i, det er kjedelig.

 

RS4 har 420hk V8 ;) Topp utgaven. Kjøreegenskapene er ikke så dårlig heller :)

Lenke til kommentar
A4 med 1.8T? 150 hester går bra det. For ikke å nevne litt høyere på listen, 420hk V8?

9173182[/snapback]

 

Joda 150hk i en liten 1.8 med sotvifte i en liten tanks drar sikkert skinnet av pølsa det. :dribble:

 

Hvilken a4 har 420hk V8?

9173203[/snapback]

 

Ingen A4, men RS4 bruker den vel såvidt jeg vet.

 

Største drittbiler:

1. VAG

2. Peugeot

3. Renault

4. Citroen

5. Daewooo

Lenke til kommentar
også har du jo den Oettinger bygde 16s eller hva den hette

 

det var den jeg linka til.

Har fått tak i en original VW Golf 1 GTi 16S Oettinger i Frankrike. Dette er en meget sjelden GTi modell laget kun for det franske markedet hvor den ble lansert som et svar på konkurransen fra Renault, Peugot osv... Den har en 1.6 16V motor fra Oettinger som yter 136hk

 

;)

Lenke til kommentar

Alltid trodd det var en v6 med 380 hk i RS4. Samme som i S4, bare litt...ehm...tunet.

 

 

edit:

 

Første generasjon (B5) ble produsert i 2001 - 2002. Den hadde en 2.7 L V6 Biturbo motor, og kom kun som 5-dørs stasjonsvogn. Denne bilen var etterfølgeren til Audi RS2.

 

Annen generasjons Audi RS4 (B7) har blitt produsert siden 2006, og produseres fremdeles. Den har fått en betydelig større motor: 4.2 L V8 FSI.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

1. Lada samara: Gjennomført skrøpeli russisk dritbil! utseende kan ikke beskrives, men mer patetisk bil finnes det definitivt lite av! Inni bilen er det hard og sprø plast som gjelder Bilen finnes me 5 gir og det er lada så stolt av at de skriver "5SPEED" på bakluka Det forteller litt om resten av biln

 

2. Gammel volvo 343 med variomatic altså. mopedbilens forgjenger Ble stort sett kjøpt av gamle gubber som aldri lærte å bruke clutch! hører du biln i et lyskryss får du en go latter Høres ut som ei kreftsyk veps! Rust og dårli kvaltet hører selvsagt med

 

3. Volvo 240! Stor STYGG og lat skrangelkasse med amerikansk bensinforbruk og komfort som et busskur! Trang bil inni! Ble produsert vert fall 10 år etter at den burde ha stranda

 

4. corolla fra 80 tallet: driftsikker ja, men gørrkjedeli tvers i gjennom Laget kun for å kjøre fra A til B! Mye rust og kræsjer du er det Game Over!

 

5. Chrysler voyager: Komfortabel ja, men like pålitelig som en fredsavtale i midtøsten

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
1.-5. VW Golf LWB: Aaaaltfor laaang å parkere, å svinge med, å se cool ut i, å vaske, å polere, å skifte hjul på, å høre lyd fra hattehyllehøyttalerne i og aaaaltfor lang for mottaket på skroten. Så jeg kappet den. Godt å bli kvitt skrotet. :innocent:

 

Golf-bussen.jpg

8540409[/snapback]

 

Er det der photoshoppa eller ser jeg en "Golf-limousin"?

Lenke til kommentar

Av egne erfaringer:

 

Volvo 740:

Stygg bil, alt knirka, alt bråkte. Altfor tung, kjøre egenskaper, hva er det? Grusom bil, men igjengjeld en artig vinterbil som tålte MYE!

 

Opel Calibra: 4x4 systemet fucka seg hele tiden, rusta forferedlig mye, mye knirking, mye feil med elektriske, turbo`n slett mye med kjøling, noe verkstedet ikke klarte å fikse.

Morsomt så lenge det varte.

 

Opel Astra 93 modell: Problemer: Rust, motor, girkasse, elektrisk, understell, forstilling, støy, eksos osv osv

 

 

 

Audi 100 94 modell: Hadde mye problem med det elektriske, mye ble fort slitt av understell og forstilling,

Ellers en veldig behagelig bil å kjøre, fantastisk komfor, pen bil. (C4 karroseri)

 

Bmw 2002 Tii: Her lærer man hvordan man skal skru bil :p

Måtte stå opp en halvtime før jeg skulle på jobb når jeg hadde denne bilen, så jeg fikk til til å skru og reparere den så den starta om morgenen :p

Men dæsken for en artig bil også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...