Caffi Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hei. Jeg vurderer å kjøpe en 500 gig MYBOOK essential, men vil gjerne vite om disse eksterne diskene støtter raid, eventuelt hvilke type raid det støtter? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Det er veldig vanskelig å få til raid med en harddisk. (Les: umulig) edit: Jo, det er mulig, men helt poengløst, da man kan lage et raid av flere partisjoner på disken. Endret 3. mai 2007 av clvn Lenke til kommentar
Caffi Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Jeg mente da selvfølgelig at jeg allerede hadde en og vurderer å kjøpe 1 eller 2 ekstra, og hvis de støtter raid så har jeg en ekstra grunn til å kjøpe 2 ekstra. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Det er jo bare å kjøre sw RAID i Windows, men jeg ser ikke helt vitsen. Da hadde jeg heller kjøpt et diskkabinett med RAID-støtte eller, hvis du har stort kabinett, en intern ramme til 3-4 disker og en kontroller. Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Jepp skal funke og kjøre raid i de. Får jo kjøpt sånn kort du setter i pci og kobler usb inn der eller no har jeg hørt Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Skjønner fortsatt ikke hvorfor... Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Skjønner fortsatt ikke hvorfor... 8560588[/snapback] For å begrense antall logiske disker i Windows? Selv bruker jeg slike løsninger. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Setter du opp JBOD da? I så fall en helt grei løsning. Jeg har gått for interne disker i RAID5 på en skikkelig hardware-kontroller, men da blir det jo fort ganske dyrt. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Setter du opp JBOD da? I så fall en helt grei løsning. Jeg har gått for interne disker i RAID5 på en skikkelig hardware-kontroller, men da blir det jo fort ganske dyrt. 8566096[/snapback] JBOD er en kjekk løsning jeg lurer på om jeg skal teste, men du kan jo mounte opp NTFS-drives i Windows under samme logiske disk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå