Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter opp men ikke noe bilde

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte nylig et nytt hovedkort socket 775 pluss ddr2 minne og en intel core duo cpu også socket 775+ powersupply på 580 watt

Så jeg plugger til alt som jeg vanligvis har gjort mange ganger før med andre maskiner og trykker på start knappen.Men det eneste som skjer er at hardisker spinner opp og cpuvifte surrer rundt og thats it ?? :no:

Har også nytt powersupply på 580w av hyper merket, har prøvd å ta alt ut av kabinettet og kjøre bare med 1 stk harddisk+ 1stk ram brikke på 1gig det fungerte heler ikke, bruker hovedkortets integrerte grafikk kort foresten.

Så hva kan være galt, jeg har en liten mistanke på at hovedkortet ikke samarbeider, har også husket å plugge til den P4 strøm pluggen, men burde jeg bruke den P4 eller den P8 kablenen, for den har plass til begge?Har også begge uten noe nytt der,

Takker for alt av hjelp, sitter bom fast her og klør meg i hodet her nå :hmm:

Mvh

BN

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke helt om jeg har riktig, men kan det være et BIOS problem?

Jeg har hatt noen lignende problemer, jeg fant en manual om hvordan man resetter BIOSen på windows sin hjemmesiden, også resatte den inni i pcen.

- Håper dette kommer noe til hjelp

Endret av Optycal
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke helt om jeg har riktig, men kan det være et BIOS problem?

Jeg har hatt noen lignende problemer, jeg fant en manual om hvordan man resetter BIOSen på windows sin hjemmesiden, også resatte den inni i pcen.

- Håper dette kommer noe til hjelp

8530493[/snapback]

Vel, kan prøve det ut,men det som også skjer veldig ofte nå er at, vi jeg trykker start knappen så starter vifta på cpu i 1 sec i det øyeblikket jeg trykker knappen inn, så stopper opp med en gang.Men vis jeg trykker mange ganger etter hverandre så starter vifta og surer hele tiden, men ikke noe bilde eller noe annet som sier at maskinen lever.

Men takker for tipset, skal teste det snart.

Kan det være en defect hk, siden alt er nytt.

Mitt oppsett er

Asus P5B-V socket 775----------------> NYTT med integrert vga kort

Intel core duo 1.8 ---------------------> NYTT

1024 mb ddr2 ram (pc3200)----------> NYTT

western 300 gig harddisk 7200rpm----> NYTT

Hyper 580watt psu (20/24pin v.2.2)--> NYTT

Mvh

BN

Lenke til kommentar

Pell ut alle unødvendige komponenter, test med en minnebrikke av gangen osv.

Dobbelsjekk at alt av kabler er i og sitter riktig. Huska på å koble til strømkabel til cpu?

Støtter hk ditt cpuen du har kjøpt? Mulig den trenger en bios oppdatering for å støtte din!

Lenke til kommentar
Sjekk at minnebrikken(e) dine er skikkelig på plass, på noen HK kan det være vanskelig å få dem helt inn i sporet, da får du heller ikke frem noe skjermbilde..

8537130[/snapback]

Takker for alle svarene:)

Fant feilen, kjøpte nytt hovedkort og det fungerte feilfritt, så det var hovedkortet som ikke ville samarbeide.Den skulle støtte Core 2 duo cpu,så anner ikke hvor feilen kunna vært!

Anyways, thanks guys and girls

Laters

Bn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...