Gå til innhold

Ikke fungerende TV-UT

tom^

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har ett lite problem med TV-UT på mitt Gainward GeForce2 MX-400

Har nå prøvd det meste av muligheter som jeg kommer på. Selv de på FAQ'en til nvidia er testet, men uten resultat. Den vil absolutt ikke gi fra seg noe bilde til TV.

Booter jeg med kabel i, så finner den ingen TV at all. Tar jeg ut kabel og setter i, så finner den TV. Setter jeg "utdataenhet" til TV, så flimrer skjermen litt, og etter ett par sec. går den tilbake til det opprinnelige windows skjermbildet.

I Win2000 fungerte dette ypperlig. Bruker nå Windows XP.

Resten av systemet ser slik ut:

Abit KT7A

Tbird [email protected]

640MB ram

Skjermkort drivere er Detonator XP 23.11

Mvh

Tom Erik Hattrem

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra Nvidia.com FAQ

TV-out on my graphics card is not working. How can I fix this?

To test the TV-out feature of your graphics card, turn off your computer. Then connect the S-VIDEO cable from your graphics card to your TV. If your TV does not support S-VIDEO, then you may need to purchase an “S-VIDEO to Composite” adapter. Once you have all the connections you need, connect your graphics card to your TV. Make sure there are no other devices in between, such as a VCR or switchbox. Then, unplug the PC monitor from your graphics card leaving only the TV connected to your PC. Make sure your TV is set to AUX or Line-In. Otherwise, your graphics card will not detect the presence of a TV. Turn on your PC. The system should automatically detect your TV and send the video signal to your TV. If it does display the video signal onto your TV but stops once you boot into Windows, it may simply be a driver issue. You should download the latest drivers for your graphics card from: http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=drivers.

If you do not get a video signal on your TV when you turn on your PC, then this means that either your TV is not sending a video signal back to your graphics card to let it know that a TV is present, or that the TV encoder that handles TV output is not functioning. If you have a different TV to test with, please perform the same test to see if the TV-out is working. Check that none of the pins inside the video cable are bent or missing. If you cannot get TV output from any TV, then your TV encoder is probably defective. Contact your graphics card manufacturer or retailer where you purchased your graphics card from for possible graphics card replacement if your card is still under warranty.

Har du testa dette med å ta ut monitor-kabelen og boota kun med tv-kabelen i?

[ Denne Melding var redigert av: Kina bill på 2001-12-26 19:14 ]

Lenke til kommentar

har akkurat samme problemet...har aldri før testet TV-Out på kortet mitt, så jeg tenkte jeg skulle prøve...jeg får null respons fra Kortet uansett hva jeg plundrer med kablene og reboots. Skal det ikke funke med å bare sette inn composite kabelen i kortet?

Kortet mitt er et Geforce2MX400 med de aller nyeste Detonator driverne. Jeg vet riktig nok ikke Produsent og modell av kortet fordi det fulgte med PC'en når jeg kjøpte den. (Siemens Fujitsu Silverline 933mhz)

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Huff ..

Etter utallige reboots, bytting av kabler, scart ting, reinstall av drivere, boote kun med tv plugget i, så fungerer det fortsatt ikke .. :sad:

Er ikke tv'en sin feil. Har brukt tv-ut med den med ett TNT2 kort i win2000.

Da var det ikke mer til enn å sette i kabel og bytte om til tv. Så fungerte det ypperlig.

Så .. jeg er tom for forslag .. hrmf

Mvh

Tom Erik Hattrem

Lenke til kommentar

Det er et velkjent problem at TV utgangen på geforce kortene ikke funker eller har særdeles drlig kvalitet.Er Tv utgangen viktig for deg anbefaler eg at du invisterer i et ATI Radeon 7500 (low budget) eller ATI Radeon 8500 (High End) kort.Disse kortene blir levert med en TV utgang av høy kvalitet.

Har selv installert en rekke geforce2 mx kort med Tv ut som ikke virker (alt i fra Gainward til Asus kort). Ati kortene ligger ikke langt borte fra Geforce 3 ti serien i ytelse heller.

Lenke til kommentar

Har tilsvarende kort selv, og slet en stund før jeg innså at jeg trengte to ting:

s-vhs kabel og en SCART adapter.. (trenger jeg å si at SCART går inn i tv'n og s-vhs forbinder de to enhetene som er tidligere omtalt. Jeg vet at s-vhs kabelen ser ut som en PS-2 plugg men den skal _ikke_ inn i musporten....)

Det du må huske på er å ha tv'n plugget i og på _før_ du skrur på PC'n

Deretter går du inn i display properties på twin-view egenskapene og velger clone mode eller dual.

Du trenger sikkert og å innstallerere en generisk tv driver... Synes du jeg prater tull, så har du sannsynligvis ikke noe hår på balla...

resten er plankekjør... Tviler sterkt på at det er noen reelle feil med TV-out delen av GF2MX400 kortene..

Dual Pentium I 200@467Mhz(Stabil)

Planslipt med blue orb vifte-all round

Hjemmelaget 430VX HK

1.536gb pc 66 ram

Dualboot: Mandrake 8.1 og Windows 3.11 SP4

GF2 MX200 på hjemmelaget adapter

2x IBM GXP60 40gig RAID=1

Hår på balla og kæssa

Mer nfo: [email protected]

[ Denne Melding var redigert av: Leif_Lille på 2001-12-26 23:29 ]

[ Denne Melding var redigert av: Leif_Lille på 2001-12-26 23:30 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-27 02:07, jan rune skrev:

har du prøvd å sette over til tv i display properties?

hvis du ikke vet hvordan du gjør det så

høyreklikk på skrivebordet

"properties"

"settings"

"advanceded"

"TwinView"

"device settings"

"select output device"

"tv"

Tusen Takk! Det funket!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...