Gå til innhold

Mulig å kjøpe operatørlåst mob og bruke one call?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp byttet til onecall som leverandør, og har også veldig lyst på en ny mobil. Vurderer derfor å kjøpe en med operatør lås som er veldig nedsatt, og la abbonementet til den tlf løpe seg ut, mens jeg bruker one call ab istedet.

Vet at one call bruker netcom nett, men betyr dette at jeg kan kjøpe en mobil låst til netcom, og bruke one call sim kortet uten problemer? Eller er det jeg tenker på helt umulig uten å sende inn telefon for opplåsing hos one call?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har nettopp byttet til onecall som leverandør, og har også veldig lyst på en ny mobil. Vurderer derfor å kjøpe en med operatør lås som er veldig nedsatt, og la abbonementet til den tlf løpe seg ut, mens jeg  bruker one call ab istedet.

Vet at one call bruker netcom nett, men betyr dette at jeg kan kjøpe en mobil låst til netcom, og bruke one call sim kortet uten problemer? Eller er det jeg tenker på helt umulig uten å sende inn telefon for opplåsing hos one call?

8530252[/snapback]

Kjøper du en telefon som er operatørlåst til NetCom, Telenor, Tele2 eller en hvilken som helst annen operatør enn OneCall, kan du ikke bruke telefonen med OneCall-SIM-kort uten å fjerne operatørlåsen først.

Hva med å heller be OneCall bruke penger på at du skal få billigere telefon i tillegg til å få billig abonnement? Kan ikke alltid få både i pose og i sekk ;)

Lenke til kommentar
Hei!

Har nettopp byttet til onecall som leverandør, og har også veldig lyst på en ny mobil. Vurderer derfor å kjøpe en med operatør lås som er veldig nedsatt, og la abbonementet til den tlf løpe seg ut, mens jeg  bruker one call ab istedet.

8530252[/snapback]

Dette går ikke.

Men hvis du ser på www.netcom.no sin webshop så ser du at flere telefoner selges subsidiert med abonnement og UTEN operatørlåst. Kjøpte min N73 med Active Talk med nytt nummer uten operatørlåst, og bruker mitt Telenorabonnement i telefonen.

Lenke til kommentar

Du kan jo kjøpe en telefon som du VET lar seg åpne. Eller du kan kjøpe av Telenor. De gir ut koden så lenge du har bundet deg til abbonement, noe som etter min mening er helt fornuftig av dem.

Lenke til kommentar
Du kan jo kjøpe en telefon som du VET lar seg åpne. Eller du kan kjøpe av Telenor. De gir ut koden så lenge du har bundet deg til abbonement, noe som etter min mening er helt fornuftig av dem.

8533559[/snapback]

Nå begynte de vel med det først etter at Post- og Teletilsynet påla dem å gjøre det, så spørs hvor mye det har med "fornuft" å gjøre ;)

Men at det er en fordel om man vil gjøre som trådstarter her, er klart :)

Lenke til kommentar

Ærlig talt folkens... Står det så dårlig til med matematikkunskapene?

Det vil ikke lønne seg å binde seg opp til et abonnement i 12 mnd med månedsavgift osv hvis du skal bruke et annet abo. Da går vinninga opp i spinninga! Kjøper du en telefon til kr 1000,- plusser på for eksempel 12 mnd AktiveTalk får du 2548,- Legg på 12 ganger fakturagebyr så blir det vel et par hundre til...

Det du da må betale ekstra kan du jo like så godt legge på prisen du betaler per minutt i dag fordelt over ett år. Da skal du ringe rimelig forbanna mye før det lønner seg ;)

Lenke til kommentar

Det vil ikke lønne seg å binde seg opp til et abonnement i 12 mnd med månedsavgift osv hvis du skal bruke et annet abo. Da går vinninga opp i spinninga! Kjøper du en telefon til kr 1000,- plusser på for eksempel 12 mnd AktiveTalk får du 2548,- Legg på 12 ganger fakturagebyr så blir det vel et par hundre til...

Det du da må betale ekstra kan du jo like så godt legge på prisen du betaler per minutt i dag fordelt over ett år. Da skal du ringe rimelig forbanna mye før det lønner seg ;)

8541988[/snapback]

Har gjort det to ganger jeg og begge gangene tjente jeg penger.

Eksempel: Sony Ericsson K800i til 799 kr. + 125 kr. pr. mnd. i 12 måneder = 2.299 kr. Telefonen var ikke operatørlåst. Denne kjøpte jeg 1 måned etter at den kom på markedet og fikk solgt den videre for 3.200 kr.

Lenke til kommentar

8541988[/snapback]

Takket være Forbrukerombudet trenger en ikke mattekunnskaper for å se at det i veldig mange tilfeller vil lønne seg. Totalprisen inkl. 12 mnd står oppgitt, og da er det jo bare å sammenligne med en usubsidiert telefon.

Nå begynte de vel med det først etter at Post- og Teletilsynet påla dem å gjøre det, så spørs hvor mye det har med "fornuft" å gjøre ;)

Såvidt jeg vet har forbrukerombudet kun pålagt de å redusere prisen på opplåsingskode (var 1500kr før). Har ikke funnet noen saker som sier noe om pålegg om utlevering av koder gratis i bindingstid...

Lenke til kommentar

8541988[/snapback]

Selv om det ikke alltid lønner seg så er det greit å "dele opp" innbetalingen. Kjøper meg telefon med nytt nummer, og ringer fra mitt eget med et billig webabonnement. Ikke alle som er villig til å betale et stort engangsbeløp for å få en bra telefon :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...