Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Frost veske forsvinner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Skal bilen bruke mye vann/frostveske? :hmm:

Går ikke mer en ca en uke, så er tanken nede på min igjen. :cry:

Takker for svar :)

8530218[/snapback]

Bilen din skal ikke bruke frostvæske i det hele tatt. Kjølevannssystemet skal være 100 % tett! La bilen stå på tomgang med ekspansjonstanken fylt opp til maks. Så begynner du å se rundt i motoren etter lekasjen. Sjekk også oljen og se om det er mye brun/hvit slam i den, da dette kan indikere topp-pakningsbrudd.

Hvis det ikke lekker noen plass i motor-rommet eller noe synlig væske renner ned på bakken under bilen, så er det stor sjangse for topp-pakningsbrudd. Ser du derimot lekasjen, så vet du hvor den er og kan få denne reparert.

Lenke til kommentar

Bilen er 99 modell, enesteplassen jeg kan se det er fuktig er oppå motoren, eller rett ved tanken der jeg fyller frostveska. Synes det ser nesten litt grønt ut det som ligger der.

Kan det være at det er en ledning som lekker en plass kansje?

Takker for svar forresten:)

Lenke til kommentar

La vær å fyll på og se om nivået synker videre under min. På noen biler forsvinner frostveska over min og så stopper det der. Sjekk også pakningen på lokket til ekspansjonstanken. Hvis denne ikke holder tett, så fordamper væsken ut.

P.S. Hvilken bil er det snakk om? Det er alltid like frustrerende når folk poster uten å si hvilken bil det er.

Endret av Beinet1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...