Ole12 Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Heisann. bruker som vanlig µtorrent. Men nå får jeg ikke nedlaste. Jeg lot dataen stå på i 2døgn nå men ingenting fremgang. Har ikke noe brannmur, både software og hardware. Har statiskt IP og har åpent portene som µtorrent bruker i ruteren. Hva kan problemet være? Kan også nevne at filene er populære filer så det er nok seeders/leecher (4077/729) Endret 3. mai 2007 av Ole12 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Det er utrolig viktig å ha minst en brannmur mellom PC og internett. Dette for å beskytte mot programmer som blir dumpet automatisk inn på nettet ditt. Har du vært ubeskyttet, tar det kun sekunder før din PC vil være infisert. Råder deg til å sette på brannmur snarest og scanne maskinen med en online virusscanner i sikkermodus med nettverk. http://www.ewido.net/en/onlinescan/ Når du har fjernet eventuelle problemer så kan du begynne å tenke på utorrent. Det skal kun ta få minutter før torrenten kommer opp i hastighet. Noe skal du få selv om portene er sperret. Du kan jo nevne hvilken ISP du har og hva slags utstyr (hvordan er det koblet) og hvilket OS, brannmur du har i PC. Endret 3. mai 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Ole12 Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Altså jeg har jo antivirus (NOD32) samt spyware program (Spysweeper). Så virus å sånt dritt har jeg ikke. Men takker for tips:) Jeg har UPC Chello Plus 7000kbs/1000kbs, eller GET som der det nye navnet. Jeg er trødløst koblet til en router da. Har allti fynka fint, men plutselig så stoppe den å nedlaste. Altså den nedlaster ikke i 0,0001kbs en gang. Står helt i ro. Altsammen drives av Windows Xp Pro SP2 da. Endret 3. mai 2007 av Ole12 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Altså jeg har jo antivirus (NOD32) samt spyware program (Spysweeper).Så virus å sånt dritt har jeg ikke. Men takker for tips:) Jeg har UPC Chello Plus 7000kbs/1000kbs, eller GET som der det nye navnet. Jeg er trødløst koblet til en router da. Har allti fynka fint, men plutselig så stoppe den å nedlaste. Altså den nedlaster ikke i 0,0001kbs en gang. Står helt i ro. Altsammen drives av Windows Xp Pro SP2 da. 8530720[/snapback] NOD32 er jo kjempebra, men du må ha brannmur i tillegg. Tipper det er brannmur i routeren din? Har du deaktivert softwarebrannmuren i Win-XP? Sjekk at utorrent er lagt til i unntaksreglene hvis softwarebrannmuren står på. Test om porten til utorrent er forwardet ved å bruke OPTIONS, SPEEDGUIDE. Lenke til kommentar
Ole12 Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) ja det er brannmur i routeren, men den er ikke aktivert. Software brannmuren er også deaktivert. Og når jeg sjekket port-nummeren. Så kom det opp OK! porten er åpen og kan motta "connections". Heisann. Grunnen til at jeg ikke kunne nedlasta var at filen på en måte var begrenset til så så mange nedlastere. At jeg sto i kø eller no sånt. Fordi nå nedlaster jeg heilt fint. Viste at ikke noe var galt. Men takker for svar:) Endret 3. mai 2007 av Ole12 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Bra du fant ut av det, men sjekk brannmurene din slik at du har på noe beskyttelse. Internett uten brannmur = Garantert trøbbel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå