Caos King Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hei alle sammen Får man visum til usa hvis man har noe på rullebladet? Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Kommer sikkert ann på om du har 10 parkeringsbøter, eller drept noen. Lenke til kommentar
Caos King Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Hehe, ja det bør jo absolutt ha noe å si Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hehe, ja det bør jo absolutt ha noe å si 8529952[/snapback] Ja? Så fortell hva du har gjort da. Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Er det ikke sånn at det blir slettet etterhvert? Det man har på rullebladet, hvis det er ikke er helt forferdelig..? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Sok visum paa ambassaden og vaer aapen om det. Saa lenge det ikke er noe farlig, tror jeg de lar deg faa visum. Men sok om visum, ikke sats paa Visa Waiver. Det koster deg en ekstra 100 dollar, men det lar deg vite litt sikrere om de kommer til aa slippe deg inn. Dog er det heller ikke garantert at du kommer inn med visum, men du stiller antagelig ti ganger sterkere(grense-offiseren har alltid siste ordet - uansett). Med med et visum kommer du mye lengre. Det er relativt enkelt aa soke visum, rundt fire sider papirer tror ejg og et kort lite intervju. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Forelegg som bøter, tatt med hasj eller glattcelle har ingenting å si, men hvis du har vært innom en rettsal og sittet i et ordentlig fengsel tror jeg det blir noe helt annet. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Forenklet forelegg kommer ikke på rullebladet. Du må være domfelt for å få noe på rullebladet meg bekjent. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Kommer sikkert ann på om du har 10 parkeringsbøter, eller drept noen. 8529941[/snapback] Parkeringsbot er egentlig ikke noen bot, men et gebyr, akkurat som man kan få gebyr for å snike på trikken. Slike ting havner av åpenbare grunner ikke på rullebladet siden det heller ikke er politisaker. Forenklede forelegg havner heller ikke på rullebladet, selv om det er politiet som utsteder disse. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Sok visum paa ambassaden og vaer aapen om det. Saa lenge det ikke er noe farlig, tror jeg de lar deg faa visum. Men sok om visum, ikke sats paa Visa Waiver. Det koster deg en ekstra 100 dollar, men det lar deg vite litt sikrere om de kommer til aa slippe deg inn. Dog er det heller ikke garantert at du kommer inn med visum, men du stiller antagelig ti ganger sterkere(grense-offiseren har alltid siste ordet - uansett). Med med et visum kommer du mye lengre. Hvis man har pokerfjes burde det vel være kurant å reise på visa waiver? Det er relativt enkelt aa soke visum, rundt fire sider papirer tror ejg og et kort lite intervju. 8533257[/snapback] Jeg har aldri fylt ut noe slikt skjema, men trodde det var rimelig heftig. Mener å huske de skulle ha info om de utroligste ting, som ikke bare hvor man jobber men liste over tidligere arbeidsgivere, utdanning og blabla. Virker ikke egentlig som de ønsker turister med slike rutiner. Var jo "enkelt" å reise til kommunistiske østblokk-land sammenliknet med USA dersom man trenger VISA Endret 4. mai 2007 av Langbein Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Vel ja, hva de du sier de skal ha info om stemmer. Men er bare rundt 4-6 sider naar det bare er snakk om aa dra som turist. Lenke til kommentar
Caos King Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 Hva hvis man må dra dit i forbindelse med jobb da, f eks et møte? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Hva hvis man må dra dit i forbindelse med jobb da, f eks et møte? 8539227[/snapback] Siden du er fra Norge, og egentlig kunne reist under Visa Waiver hvis du ikke hadde hatt rulleblad, tror jeg ikke det er noe problem. Muuulig de vil be om et brev fra arbeidsgiver og et ekstra skjema som maa fylles ut. Saa lenge du ikke er redd for skjemaer er ikke saa vanskelig. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Hei alle sammen Får man visum til usa hvis man har noe på rullebladet? 8529937[/snapback] Det hjelper hvis du forteller oss hva du har på rullebladet... Anbefaler deg iallefall å søke visum og legge alle kortene på bordet. Blir du tatt på grensen i USA for å ha prøvd å lure deg inn ved å krysse av på Visa Waiver at du ikke har blitt tatt for lovbrudd, så vil det kunne få konsekvenser for deg. Og du vil nok bli svartelistet for overskulig fremtid. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Ja, spander seks hundre kroner paa visum, og ok sjansene betraktlig for at de slipper deg inn. Legg alle kort paa bordet. De gangene jeg har vaert paa ambassaden er det alltid folk som gjor det, alt fra 40 aar gamle damer som forteller om rullebladet, som jo er "rent" i Norge - men fordi de har vaert siktet og domt for besittelse av narktoika f.eks. ikke kan reise under visa waiver. Helt til slutt er det offiseren paa grenseposten som bestemmer, men har du visum er sjansene MYE hoyere. Lenke til kommentar
Caos King Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Høres ut som du har peiling på dette her, har du jobbet ved ambassaden? Jeg skal prøve dette :o Lenke til kommentar
graastein Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Her er mange bra svar: Den amerikanske konsulen Maria Silver gir deg tips og veileder deg gjennom innreise-reglene. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Høres ut som du har peiling på dette her, har du jobbet ved ambassaden? Jeg skal prøve dette :o 8546906[/snapback] Jeg har hatt et par visum gjennom tidene. Og hvis jeg begynner aa sette meg inn i ting, liker jeg aa sette meg ORDENTLIG inn det. Siste gang jeg var der var en forti aar gammel dame som begynte aa graate og ikke klarte aa huske hva "besittelse" var paa engelsk. Artig artig. Tror hun fikk visum dog. Har hort om tilfeller hvor grenseoffiseren sender deg tilbake, selv med visum, men tror det horer sjeldenhetene til... Lenke til kommentar
Caos King Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Kanskje det kan bli en tur på meg da, gjelder de samme reglene for canada? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Kanskje det kan bli en tur på meg da, gjelder de samme reglene for canada? 8563436[/snapback] Jeg er ikke saa kjent med Canada, men ja, pretty much. Ring Canadas ambassade. Mulig de er en liten anelse mer avslappet, men ikke stort, det er ganske mye av det samme. Har ikke vaert i Canada siden jeg levde der i 2000. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå