Switters Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jeg har spurt om dette tidligere uten å få noe klart svar, men det ser jo ut som det var som jeg tenkte ang. X2 kontra C2D og flere instanser av superPi: Forskjellen blir veldig mye mindre/X2 tar igjen C2D når man kjører flere instanser og særlig dersom man kjører "større" tester enn 1M. Dette har altså med cachen å gjøre? Når flere tråder må gå i den samme cachen går det tregere?? Lenke til kommentar
wiak Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 who cares om SuperPIPE?, tester liksom ikke multicore engangx264 er tingen å teste quadcores med, alså den BRUKR alle kjernene Noob... SuperPi tester så mange kjerner du vil, gitt at du kjører nok instanser til antall kjerner og setter affinity. I så måte er faktisk K8/K10 litt bedre enn Core 2 Duo/Quad da hver kjerne har sin L2-cache. Uansett er "testen" ikke så veldig egnet til å si annet enn at CPU-arkitektur kombinert med koden/instruksjonsett brukt i SuperPi favorisererer Intel noe så "grassalt" mye. PS. Litt trist at ikke Snorreh kan kommentere noe om Paul Ottelini og compilere som favoriser Intel. Savner det. enig med compilere kanskje litt rart at intel vinner i crysis da crysis har reklame for intel?, og jeg er 99% sikker på at det er med intel sin compiler crysis har blitt compiled, så da sier jeg at x264 er en bedre test da den blir compiled av gcc og ikke intel sin compiler bah Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 PS.Litt trist at ikke Snorreh kan kommentere noe om Paul Ottelini og compilere som favoriser Intel. Savner det. Samme her, har AMD sin manglende evne til å levere som ønsket i en periode tatt helt knekken på entusiasmen. Eller er det den ekstreme fremveksten av en ny generasjon "Intel" gamers-fanboys som har fått han til å gi opp. Samma det. @-LIKMARK-: Bra du innrømmer litt upresis ordbruk. Phenom 9100E, dersom den prises korrekt er noe jeg ser aktuelt å anbefale for en del brukergrupper. Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jeg driter i sånne benches egentlig, Overall er AMD like bra valg i cpu/chipset vs cpu/chipset. jeg drar med chipset, ja pga strøm forbruket, intel chipsets bruker noe grossalt mye strøm. Amd sine bruker så lite som det nesten overhode er mulig med dagens teknologi. Uansett, Mitt 790 FX -DQ6 fra gigabyte har ingen problemer i vista. 790FX-DS5 har ingen problemer. DFI korta har ingen problemer. Asus korta har ingen problemer. Jeg har har testa gigabyte korta, resten er det noen utenlands som har testa. Jeg er topp fornøyd med min phenom 9850 Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Uansett, Mitt 790 FX -DQ6 fra gigabyte har ingen problemer i vista.790FX-DS5 har ingen problemer. DFI korta har ingen problemer. Asus korta har ingen problemer. ..Kremt.. Ingen problemer var vel noe optimistisk. Synes det har vært rapportert ganske MYE trøbbel på flere av disse hovedkortene, og nei, ikke bare brukerfeil. Jeg synes faktisk det er ganske drøyt å slippe såpass uferdige/dårlig testede bioser/hovedkort til sluttbrukere, ihvertfall når prisen tatt i betraktning på high end kortene. Man kjøper vanligvis et produkt man ønsker skal virke uten store problemer, det har IKKE vært tilfellet her. Synes faktisk AMD/div hovedkortprodusenter har bæsja SKIKKELIG på leggen mtp dette. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Uansett, Mitt 790 FX -DQ6 fra gigabyte har ingen problemer i vista.790FX-DS5 har ingen problemer. DFI korta har ingen problemer. Asus korta har ingen problemer. ..Kremt.. Ingen problemer var vel noe optimistisk. Synes det har vært rapportert ganske MYE trøbbel på flere av disse hovedkortene, og nei, ikke bare brukerfeil. Jeg synes faktisk det er ganske drøyt å slippe såpass uferdige/dårlig testede bioser/hovedkort til sluttbrukere, ihvertfall når prisen tatt i betraktning på high end kortene. Man kjøper vanligvis et produkt man ønsker skal virke uten store problemer, det har IKKE vært tilfellet her. Synes faktisk AMD/div hovedkortprodusenter har bæsja SKIKKELIG på leggen mtp dette. jau, mitt gigabyte har ingen problemer med Vista eller annen OS, bare vis man overklokker har man små bugs som minne timing osv men det blir nok fikset i bios F6 når den kommer Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Uansett, Mitt 790 FX -DQ6 fra gigabyte har ingen problemer i vista.790FX-DS5 har ingen problemer. DFI korta har ingen problemer. Asus korta har ingen problemer. ..Kremt.. Ingen problemer var vel noe optimistisk. Synes det har vært rapportert ganske MYE trøbbel på flere av disse hovedkortene, og nei, ikke bare brukerfeil. Jeg synes faktisk det er ganske drøyt å slippe såpass uferdige/dårlig testede bioser/hovedkort til sluttbrukere, ihvertfall når prisen tatt i betraktning på high end kortene. Man kjøper vanligvis et produkt man ønsker skal virke uten store problemer, det har IKKE vært tilfellet her. Synes faktisk AMD/div hovedkortprodusenter har bæsja SKIKKELIG på leggen mtp dette. jau, mitt gigabyte har ingen problemer med Vista eller annen OS, bare vis man overklokker har man små bugs som minne timing osv men det blir nok fikset i bios F6 når den kommer Jeg mente nå da, MED PHENOM xx50 serien!. Ja gigabyte SUGER, DFI har god support, Og de funker ALLTID, mitt gigabyte er noe drit iforhold til prisen, kjøp DS5 istede er ikke noe forskjell anyways, man har ikke 4 PCI-E men 2, 2 av de jeg har kan jeg UANSETT ikke bruke. får meg dfi snart uansett, Resten funker HEEEEEEELT fint stock. men high end kort er det ikke, det har mye dill dall, men high end er det ikke. Hvis du virkelig trur det er mye feil med det, så jaja, man kan ikke still minnevolt høyere enn 2.35 som suger. EPP funker ikke med minnet mitt, kansje fordi den ikke har EPP profile for pc8500 kansje (pga 8500 fantes ikke når minnet mitt ble laget) jeg har pc9200 minne btw. Jeg stappa i phenomen uten å update bios, det funka fint uten problemer, jeg oppdaterte bios senere, og funker fortsatt fint og biosen ble rydda opp. Men det kan jo ikke måle seg med DFI! Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 EPP funker ikke med minnet mitt, kansje fordi den ikke har EPP profile for pc8500 kansje (pga 8500 fantes ikke når minnet mitt ble laget) jeg har pc9200 minne btw. Er ikke skråsikker, men rambrikker med EPP fungerer vel kun på nVidia chipset? http://en.wikipedia.org/wiki/Enhanced_Performance_Profiles Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 EPP funker ikke med minnet mitt, kansje fordi den ikke har EPP profile for pc8500 kansje (pga 8500 fantes ikke når minnet mitt ble laget) jeg har pc9200 minne btw. Er ikke skråsikker, men rambrikker med EPP fungerer vel kun på nVidia chipset? http://en.wikipedia.org/wiki/Enhanced_Performance_Profiles HAHAHA, Hvorfor har INTEL og AMD baserte HK EPP profiles i bios da ? hmm. Er ikke noe spesielt som heter nvidia only minne, ATI only, bare tull! Nvidia har ESA wikipedia it! EPP er bare profiler på ossen minnet skal operere på forskjellige clock hastigheter, f.ex mitt minne: 5-4-4-12 @ 1150 mhz 800 mhz 5-4-3-9 EPP har muligheten til å stille spenning og timings automatisk. Nvidia har kansje laget det ja, men funker som bare det på hovedkortet mitt. ikke @ 1066 mhz da med minnet mitt Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 For all del, ingen grunn å gå i forsvar/på barrikadene Jeg sier ikke rambrikkene dine som sådan er dårlige elns, men tenkte hvis du slet med selve EPP-funksjonen, så kunne det muligens være relatert til wikipedia-artikkelen. HAHAHA, Hvorfor har INTEL og AMD baserte HK EPP profiles i bios da ? hmm. Er ikke noe spesielt som heter nvidia only minne, ATI only, bare tull! Det finnes faktisk speisial-minne, f.eks. AMD (kan KUN brukes på AMD) https://prisguiden.no/product.php?productId=73680 https://prisguiden.no/product.php?productId=77790 Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 For all del, ingen grunn å gå i forsvar/på barrikadene Jeg sier ikke rambrikkene dine som sådan er dårlige elns, men tenkte hvis du slet med selve EPP-funksjonen, så kunne det muligens være relatert til wikipedia-artikkelen. HAHAHA, Hvorfor har INTEL og AMD baserte HK EPP profiles i bios da ? hmm. Er ikke noe spesielt som heter nvidia only minne, ATI only, bare tull! Det finnes faktisk speisial-minne, f.eks. AMD (kan KUN brukes på AMD) https://prisguiden.no/product.php?productId=73680 https://prisguiden.no/product.php?productId=77790 De funker på alle systemer mer eller mindre, de er certifisert av amd osv. Viste du at vista certified betyr, gigabyte har betalt MS for spenn for å sette på LOGO. F.ex så funker ikke vista på mitt HK. først XP så upgrade Voila funker. Clean install, funker ikke! sikkert stortsett samme der og. Lenke til kommentar
zicoz Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Hei, tenk tenkte å starte litt testing av HTPC-HW er det mulig å underklokke 9850BE? Og vil en [email protected] Ghz ha samme ytelse som 9550? Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Den vil ha bedre ytelse fordi L3 og ht kjører 200 mhz raskere. Men ikke mye forskjell. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 har bestilt: DFI LANPARTY DK 790FX-M2RS AMD Phenom 9850 BlackEdt 2,5 Ghz BOXED 2 X Mushkin DDR2 4096MB extreme Performance XP2-8000 2x2048MB 1000MHz. (5.5.5.15) ASUS Radeon HD 3870 TOP 512MB PCI Ex2.0 Og vannblokker til hele sulamitten så nå skal det bli mye moro og frustrasjon i heimen igjen :!: Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 har bestilt: DFI LANPARTY DK 790FX-M2RS AMD Phenom 9850 BlackEdt 2,5 Ghz BOXED 2 X Mushkin DDR2 4096MB extreme Performance XP2-8000 2x2048MB 1000MHz. (5.5.5.15) ASUS Radeon HD 3870 TOP 512MB PCI Ex2.0 Og vannblokker til hele sulamitten så nå skal det bli mye moro og frustrasjon i heimen igjen :!: Nice, nå ble jeg misunnelig igjen La oss vite hvordan resultatet blir. Hvor bestilte du hk? USA eller Tyskland? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Fant en sjappe i USA gjennom Ebay. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 AMD skal lage 12-kjerner på 45nm. Dodeca-core: The Megahertz Race is Now Officially the Multi-core Race Dette blir trolig en kamp mellom Intels Dunnington (Core-basert 6-kjerner Xeon for 4-sokkel-systemer) og AMDs Istanbul (Opteron 12-kjerner for 2 sokler). Dvs. 4*6=24 kjerner vs 2*12=24 kjerner. Shanghai is currently taped out and running Windows at AMD. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 (endret) nye psuen funker mye bedre nå, den har 600W på alle +12v rails stabil min på 2.7 med stock volt Endret 20. april 2008 av wiak Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Når er det AMD kommer ut med 45nm? Skal kjøpe nytt HK om noen uker, og vil dette HK'et: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342646 fungere sammen med en 45nm AM2+ prosessor hvis det kommer? For jeg har tenkt til og bytte ut 6000+'en min senere.. Og vil en phenom x4 klokkes til hvertfall 3.3GHz med denne kjøleren: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347457 uten og bli noe særlig høyere enn 50-60C? Eller må jeg satse på vannkjøling (selv om jeg ikke har så mye plass inni Nine Hundred'n min etter og ha skaffet 2 stk HD3870X2 GPU'er...) ? Takker for svar! Lenke til kommentar
wiak Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Når er det AMD kommer ut med 45nm? Skal kjøpe nytt HK om noen uker, og vil dette HK'et: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342646 fungere sammen med en 45nm AM2+ prosessor hvis det kommer? For jeg har tenkt til og bytte ut 6000+'en min senere.. Og vil en phenom x4 klokkes til hvertfall 3.3GHz med denne kjøleren: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347457 uten og bli noe særlig høyere enn 50-60C? Eller må jeg satse på vannkjøling (selv om jeg ikke har så mye plass inni Nine Hundred'n min etter og ha skaffet 2 stk HD3870X2 GPU'er...) ? Takker for svar! hovedkort vil funke med AM3 cpuer når (de) kommer ut så alle AM2+ CPUer funker i AM2 socket, AM3 CPUer funker i AM2/AM2+, AM2/AM2+ CPUer i AM3 vil IKKE funke 2 stk 3870 X2 er vel OVERkill på det råeste og blir veldig varmt og alså "stille" vis ikke du får spesial laget kjølere for GPUene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå