Bolson Skrevet 1. april 2008 Rapporter Del Skrevet 1. april 2008 Kommer 9100e? B2? Trodde b2 produkter var ute av produksjon. Noe må de jo bruke alle b2'ene de har produsert til... Først og fremst 9100e og x3 er til oem leverandører så vidt jeg husker. Ikke dumt sagt (og sikkert en del sannhet i). X3 og 9100e er jo spesifikt ønsket av OEM-produsenter. Og på 1,8 Ghz, er jo ikke akkurat TLB buggen viktig. Men 65 Watt er ikke uinteressant i mange sammenhenger. Denne kommer nok også til å komme i B3 tapning etterhvert. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 3. april 2008 Rapporter Del Skrevet 3. april 2008 Endelig litt ordentlig Phenom overklokking. B3 revisjonen er lovende Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 4. april 2008 Rapporter Del Skrevet 4. april 2008 Lurer på noe som sikkert noen i denne tråden kan svare på. Jeg har forstått det slik at TLB bug på B2 egentlig ikke er et problem før klokkefrekvenser over ca 2,4Ghz, men at man uansett bør sørge for å ha bios med bugfiks på feks 9600 2,3Ghz B2. Videre har jeg latt meg fortelle at den bugfiksen "stjeler" ca 10% ytelse. Mitt spørsmål blir da om det i dag vil være et bedre valg å heller gå for 9550 2,2Ghz B3, som slik jeg forstår det ikke trenger noe bugfiks uansett. Denne koster jo også litt mindre, og dersom man unngår ytelsestapet fra TLB- fiks vil den vel ikke yte noe dårligere på tross av 100Mhz lavere fart...? Setter pris på om noen vil oppdatere meg litt på dette. PS, jeg snakker da (for en gangs skyld) ikke om overklokking, men 9600 vs 9550 på standard hastighet. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 4. april 2008 Rapporter Del Skrevet 4. april 2008 Det er riktig. TLB patchen stjeler opptil 20% ytelse, mest i de minneavhengige applikasjonene. Med win xp 32 bit synker ytelsen i winrar benchen på en 9500@stock med 800MHz minne fra ca 1500Kb/s til rundt 500 kb/s. I vista er det ennå værre. Det er ingen grunn til å kjøpe hverken 9500 eller 9600/9600BE i dag. Lenke til kommentar
Switters Skrevet 4. april 2008 Rapporter Del Skrevet 4. april 2008 (endret) Er det noen tester av dette med individuell klokking av kjernene ennå, eller kommer det senere? Disse er vel socket AM2+, og det skulle vel være mulig på de gjennom AMD overdrive, eller er jeg helt på jordet nå Endret 4. april 2008 av Malmis Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 4. april 2008 Rapporter Del Skrevet 4. april 2008 Endelig litt ordentlig Phenom overklokking. B3 revisjonen er lovende Det der var akkurat den nyheten jeg trengte Har vurdert sterkt å konvertere til Intel på hovedpc´en igjen.. men nå ser det ut som at jeg slipper det :!: GO AMD Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 4. april 2008 Rapporter Del Skrevet 4. april 2008 Er det noen tester av dette med indiduell klokking av kjernene ennå, eller kommer det senere? Disse er vel socket AM2+, og det skulle vel være mulig på de gjennom AMD overdrive, eller er jeg helt på jordet nå Det funker bra det, hvis du har ork kan du finne den kjernen som takler lavest overklokk og kjøre den lavere enn de andre. Endelig litt ordentlig Phenom overklokking. B3 revisjonen er lovende Det der var akkurat den nyheten jeg trengte Har vurdert sterkt å konvertere til Intel på hovedpc´en igjen.. men nå ser det ut som at jeg slipper det :!: GO AMD Ja nå er det bare å kjøre masse spenning gjennom minnet slik at minnekontrolleren tar kvelden, rma'e og få seg en ny b3 i stedet. Minnekontrolleren tåler høy spenning på minnekontrolleren og lav spenning på kjernene veldig dårlig. Det er måten å drepe Phenom på. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 4. april 2008 Rapporter Del Skrevet 4. april 2008 Det er riktig. TLB patchen stjeler opptil 20% ytelse, mest i de minneavhengige applikasjonene. Med win xp 32 bit synker ytelsen i winrar benchen på en 9500@stock med 800MHz minne fra ca 1500Kb/s til rundt 500 kb/s. I vista er det ennå værre. Det er ingen grunn til å kjøpe hverken 9500 eller 9600/9600BE i dag. Takk skal du ha Likmark, da skulle det valget være greit. En liten ting til vedrørende den TLB patchen, er dette en valgfri option i bios som man selv skrur av/på, eller er det forskjellige bios med eller uten patch som er vanlig? Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 4. april 2008 Rapporter Del Skrevet 4. april 2008 Takk skal du ha Likmark, da skulle det valget være greit.En liten ting til vedrørende den TLB patchen, er dette en valgfri option i bios som man selv skrur av/på, eller er det forskjellige bios med eller uten patch som er vanlig? TLB fix valget er lagt inn i noen bioser, men langt fra alle. Hvis du ikke har valget må man gjøre det selv med f.eks CrystalCPUID's msr editor, eventuelt Sam2008's program som gjør dette automatisk. LINK Vista SP1 overstyrer bios fixen, så hvis du har installert den må du uansett kjøre patch fixeren ved log on. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 4. april 2008 Rapporter Del Skrevet 4. april 2008 B3 next. Når kommer Nvidia hovedkortene? Hadde lyst på en B3 sammen med et slikt, men det lar vist vente på seg. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 4. april 2008 Rapporter Del Skrevet 4. april 2008 B3 next. Når kommer Nvidia hovedkortene? Hadde lyst på en B3 sammen med et slikt, men det lar vist vente på seg. Hva i all verden skal du med ett Nforce kort??? Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 4. april 2008 Rapporter Del Skrevet 4. april 2008 Det er et par i prisguiden Asus Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 4. april 2008 Rapporter Del Skrevet 4. april 2008 En liten ting til vedrørende den TLB patchen, er dette en valgfri option i bios som man selv skrur av/på, eller er det forskjellige bios med eller uten patch som er vanlig? Etter det jeg har lest, blir det detektert av BIOS når det gjelder B3 Putter man nye 9x50 på et HK som har denne optionen i Bios, så blir "fixen" automatisk satt til Disablet Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 4. april 2008 Rapporter Del Skrevet 4. april 2008 Har svært god erfaring med Nvidia brikkesett, dog aldri prøvd amd/ati. Har ikke sett tester eller noe på det nye kortene, kansje du kan fortelle meg hvorfor jeg ikke bør kjøpe Nforce Kent. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 4. april 2008 Rapporter Del Skrevet 4. april 2008 Har svært god erfaring med Nvidia brikkesett, dog aldri prøvd amd/ati.Har ikke sett tester eller noe på det nye kortene, kansje du kan fortelle meg hvorfor jeg ikke bør kjøpe Nforce Kent. Jeg har også gode erfaringer med nforce4 og 590, nVidias intel bidrag har vel ikke alltid vært like heldige. Eneste jeg har å utsette på nforce er varmen. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 5. april 2008 Rapporter Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Har svært god erfaring med Nvidia brikkesett, dog aldri prøvd amd/ati.Har ikke sett tester eller noe på det nye kortene, kansje du kan fortelle meg hvorfor jeg ikke bør kjøpe Nforce Kent. Jeg har også gode erfaringer med nforce4 og 590, nVidias intel bidrag har vel ikke alltid vært like heldige. Eneste jeg har å utsette på nforce er varmen. vis dere har brukt nvidia før, sjekk ut amds eget 790FX chipset, er der 3.5ghz på phenom kommer i fra gigabyte sitt 790FX-DS5 er ikke verst på pris vs muligheter Tony på ExtrmeSystems brukte Gigabyte DQ6 some er store broren til DS5, forsjellen er bare 2 extra PCIe x16 + extra RJ45 på DQ6 har bestilt meg Phenom 9850 Black Edition Gigabyte MA-790FX-DS5 fra komplett.no "vente spent på tollpost skal levere til butikken nær meg* så skal vi se hvor høyt jeg kan få min AMD Phenom 9850 Blacky Edition på Auto Pilot, da skal jeg teste ut med bare multiplier Endret 5. april 2008 av wiak Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 5. april 2008 Rapporter Del Skrevet 5. april 2008 (endret) vis dere har brukt nvidia før, sjekk ut amds eget 790FX chipset, er der 3.5ghz på phenom kommer i fra gigabyte sitt 790FX-DS5 er ikke verst på pris vs muligheter Tony på ExtrmeSystems brukte Gigabyte DQ6 some er store broren til DS5, forsjellen er bare 2 extra PCIe x16 + extra RJ45 på DQ6 Link? Endret 5. april 2008 av Goodall Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 5. april 2008 Rapporter Del Skrevet 5. april 2008 vis dere har brukt nvidia før, sjekk ut amds eget 790FX chipset, er der 3.5ghz på phenom kommer i fra gigabyte sitt 790FX-DS5 er ikke verst på pris vs muligheter Tony på ExtrmeSystems brukte Gigabyte DQ6 some er store broren til DS5, forsjellen er bare 2 extra PCIe x16 + extra RJ45 på DQ6 Link? Er det link til Phenom på 3,5GHz du skal ha? Da finner du den her Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 5. april 2008 Rapporter Del Skrevet 5. april 2008 Skal du kjøre den på 590 eller kjøpe nytt kort Likmark? Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 5. april 2008 Rapporter Del Skrevet 5. april 2008 Jaggu godt å se AMD nærmer seg 4GHz...selvom det er i godt overklokka tilstander da... ER det noen rykter om når amd synker seg ned på 45nm og får støtte for ddr3? Skjer det før 2008 er over? F.eks i desember hadde jo vært greit, da hadde jeg visst hva julepressangen til meg fra meg hadde blitt Håper at AMD leser om han som har klokka til 3.5 GHz og får litt selvtillit og kommer med produkter ferdig fra fabrikken på 3GHz++ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå