Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 AMD Phenom 9600 BE @ 3.5 By Navbeacon Han har 219 x 16 =3500 Det der er da ingen phenom? Lenke til kommentar
Frika Bazinga Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 AMD Phenom 9600 BE @ 3.5 By Navbeacon Han har 219 x 16 =3500 Det der er da ingen phenom? Eg så det FR!K Lenke til kommentar
Frika Bazinga Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Er ikkje noe spess å få en 3.2 opp i 3.5 Men eg skal legge ut bildet når eg får klokket litt på min! FR!K Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Gjør det men ha nå ikke for høye forhåpninger.. Min 9500 som er 2.2GHz har jeg klokket til 2.8GHz, og der er det bom stopp Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hehe, men skrev de ollkepå OC'en av 9600BE at jo mer enn 3.0GHz ble det bare mer varme og ikkje mer power? Den der setninga skjønte jeg ikke mye av. Kan du forklare hva du mener på en annen måte? Men fortell meg, er det bedre å overklokke via en multiplikator enn via FBS? Begge deler gir høyere CPU-ytelse, men bare overklokking av HT-bussen (ikke FSB, AMD har ikke det lengre) gir bedre minneytelse og bedre kommunikasjonshastighet med brikkesettet (har nesten ingenting å si). Det er vanskeligere å overklokke HT-bussen enn med multiplier fordi det er flere ting som kan begrense overklokkinga. Med ulåst multiplier brukes gjerne en kombinasjon for å presse både minneytelsen og CPU-ytelsen. Skulle ikke rev. B3 modellene hete 9550 og 9650? Hmm, det har du vist rett i. Jeg hadde glemt det i farta. (Liste over Phenom-prosessorer. Nåværende og kommende) Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hmmm.. Phenom9550 ser spennende ut. Håper den kommer mars/april Ellers er jo Phenom9900 en skikkelig "snadderbisken". Men det jo så lenge til den kommer.. dessuten kan det jo hende at 9550 klokker like bra... håper jeg Lenke til kommentar
Frika Bazinga Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 At, på et forum leste eg at når de overklokket 9600BE stoppet den på 3.0GHz. uannsett hvor mye de stilte på FBS'en eller Multiplikatoren etter det. ble det ikje mer ytelse bare varme... FR!K Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Flere brukere på XS klager over liknende, og at 9600BE ihvertfall ikke er håndplukket slik noen trodde. Med andre ord kan en 9500 klokkes like langt med riktig hk. Har du et dårlig hk (les AM2), kan imidlertid ulåst multiplikator ha noe for seg. Hvis de kommer til å håndplukke noe så vil det nok bli FX linjen, som de sikkert kommer til å prise deretter. (og da kan man jo egentlig bare bytte til Core 2 istedet.... banner i kirka ) Edit: Leifs Endret 15. januar 2008 av -LIKMARK- Lenke til kommentar
Frika Bazinga Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Flere brukere på XS klager over liknende, og at 9600BE ihvertfall ikke er håndplukket slik noen trodde. Håndplukket? Eg tror eg har et bra hovedkort, selvom det er am2 og ikkje am2+.... Kjøpte phenom pga, min x2 6000+ ble ødelagt på service.... "ARG!" og istedet for å kjøpe en x2 6400+ BE så spyttet eg inn 300 og fikk en Phenom 9600 BE Gleder Meg!!! Uannsett! FR!K Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Flere brukere på XS klager over liknende, og at 9600BE ihvertfall ikke er håndplukket slik noen trodde. Håndplukket? Eg tror eg har et bra hovedkort, selvom det er am2 og ikkje am2+.... Kjøpte phenom pga, min x2 6000+ ble ødelagt på service.... "ARG!" og istedet for å kjøpe en x2 6400+ BE så spyttet eg inn 300 og fikk en Phenom 9600 BE Gleder Meg!!! Uannsett! FR!K Klart du skal glede deg. Håper du når like "langt" som meg da... stabilt Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Flere brukere på XS klager over liknende, og at 9600BE ihvertfall ikke er håndplukket slik noen trodde. Håndplukket? Bedre binnet enn de vanlige Phenoms Lenke til kommentar
Frika Bazinga Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Flere brukere på XS klager over liknende, og at 9600BE ihvertfall ikke er håndplukket slik noen trodde. Håndplukket? Eg tror eg har et bra hovedkort, selvom det er am2 og ikkje am2+.... Kjøpte phenom pga, min x2 6000+ ble ødelagt på service.... "ARG!" og istedet for å kjøpe en x2 6400+ BE så spyttet eg inn 300 og fikk en Phenom 9600 BE Gleder Meg!!! Uannsett! FR!K Klart du skal glede deg. Håper du når like "langt" som meg da... stabilt Hvor "langt" gikk du da? Hva hadde du av "fottøy" (haha)... Flere brukere på XS klager over liknende, og at 9600BE ihvertfall ikke er håndplukket slik noen trodde. Håndplukket? Bedre binnet enn de vanlige Phenoms Kan du forklare... Skjønner det ikkje helt... Bedre binnet? I hvilken sammenheng? FR!K Kanskje neste CPU blir Sjanghaien til AMD?? Endret 15. januar 2008 av FR!K Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Kan du forklare... Skjønner det ikkje helt... Bedre binnet? I hvilken sammenheng? Bedre hastighetssorteringer. "bin" er engelsk for "binge". Hastighetssorteringer foregår (litt overforenklet) ved at hver brikke testes og legges i sin sorteringsbinge. De som godkjennes for 2,2GHz havner i en binge, de som godkjennes for 2,3GHz havner i en annen binge osv. Senere merkes de og får multiplikator og produktnavn på lokket osv. Lenke til kommentar
Frika Bazinga Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Kan du forklare... Skjønner det ikkje helt... Bedre binnet? I hvilken sammenheng? Bedre hastighetssorteringer. "bin" er engelsk for "binge". Hastighetssorteringer foregår (litt overforenklet) ved at hver brikke testes og legges i sin sorteringsbinge. De som godkjennes for 2,2GHz havner i en binge, de som godkjennes for 2,3GHz havner i en annen binge osv. Senere merkes de og får multiplikator og produktnavn på lokket osv. Smart du FR!K Lenke til kommentar
Frika Bazinga Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Men kan noen fortelle meg... Har forstått det at det er bedre å overlklokke via FSB enn via Multiplikatoren. Men hvorfor lager da AMD en versjon der de løser opp Mulitplikatorene? Må jo være en eller annen hensikt? FR!K Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Fordi da stresser du ikke ram og hk, bruker mindre strøm, tomshardware dro 5000+ Black Edition fra 2,6 ghz til 3,1 med bare 7 watt i effekt økning. Lenke til kommentar
Frika Bazinga Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Fordi da stresser du ikke ram og hk, bruker mindre strøm, tomshardware dro 5000+ Black Edition fra 2,6 ghz til 3,1 med bare 7 watt i effekt økning. MEn FSB overklokking gir bedre ytelse? FR!K Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Fordi da stresser du ikke ram og hk, bruker mindre strøm, tomshardware dro 5000+ Black Edition fra 2,6 ghz til 3,1 med bare 7 watt i effekt økning. MEn FSB overklokking gir bedre ytelse? FR!K Kun "merkbart" i syntetiske tester... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 AMD har ikke hatt FSB siden de faset ut Athlon XP for noen år siden. Som sagt er det bedre å ha muligheten til å justere både multiplikator og HT-bussen for å oppnå optimal kombinasjon av hastigheter enn å bare ha muligheten til å justere en av delene. Lenke til kommentar
Frika Bazinga Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Fordi da stresser du ikke ram og hk, bruker mindre strøm, tomshardware dro 5000+ Black Edition fra 2,6 ghz til 3,1 med bare 7 watt i effekt økning. MEn FSB overklokking gir bedre ytelse? FR!K Kun "merkbart" i syntetiske tester... oki, så egentlig er det lurere å overklokke men Multiplikatoren, pga da sliter man mindre på HK og RAM. Men man vil ikke se den samme ytelsen i de Syntetiske testene som ? 3dmark06? 200 x 15 = 3GHz (200 = FSB (???), og 15 = multiplikatoren) Sorry forvirret... litt ny i alt dette FR!K Endret 15. januar 2008 av FR!K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå