Gå til innhold

Den Store AMD Barcelona/Phenom-Tråden

Anbefalte innlegg

Huff :( enda mer utsettelse før vi får en chip som kan klokkes "normalt" :shrug:

Hva er normalt?

Tror kansje vi har litt for høye forhåpninger her. Husk at det ikke var "normalt" med 3GHz på Windsors (90nm) før rev F3, av Brisbanes (65nm) er det G2 som må til for å komme over 3 GHz, hvor mange revisjoner har det vært før dem?? F3 er vel den åttende K8 revisjonen. (mulig jeg bommer litt her men dere ser poenget..)

Jeg sammenligner nå med intel... amd BØR kunne yte/klokkes om ikke like langt som intel så iverfall så godt som like langt.

Dette forventer jeg, men det er kanskje bare jeg som forventer for mye :whistle:

edit: hadde det ikke vært for at jeg kjøpte nytt AMD/ATI system i november tror jeg at jeg ville satset på Intel/Nvidia en stund til :innocent:

edit 2: Det jeg håper på er at denne TLB "buggen" ikke har så mye å si på klokkepotensialet, men det gjennstår jo å se... jeg trenger virkelig prosessorkraft for å mate grafikkudyrene mine :!:

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Huff :( enda mer utsettelse før vi får en chip som kan klokkes "normalt" :shrug:

Hva er normalt?

Tror kansje vi har litt for høye forhåpninger her. Husk at det ikke var "normalt" med 3GHz på Windsors (90nm) før rev F3, av Brisbanes (65nm) er det G2 som må til for å komme over 3 GHz, hvor mange revisjoner har det vært før dem?? F3 er vel den åttende K8 revisjonen. (mulig jeg bommer litt her men dere ser poenget..)

Edit: TLB bugen er overvurdert uansett, har ingenting med overklokkingspotensialet å gjøre.

Fikk inntrykk av at den inntraff hyppigere ved høyere hastigheter? Det var i alle fall grunnen AMD gav for at de utsatt 9700 og 9900. Ikke at noe et selskap sier behøver å være sant.

Lenke til kommentar

Har ikke lest noe annet noe sted nei. Med utsettelsen av 9700/9900 til 2 kvartal mistenker jeg dem nesten for å skifte fokuset helt over på 45nm. Jeg tror ikke det kommer noen høyt klokkede 65nm Phenoms.

Edit: slettet quote....

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar

Glimrende at ryktene var falske. Men jeg må bare få klage litt på at de har vært veldig trege med B3-steppinga. Sampling dette kvartalet, produksjon innen mars er slutt og tilgjengelighet i markedet i løpet av april-juni synes jeg er rimelig sent.

Ellers så er det gode nyheter at B3 blir siste stepping på 65nm. Neste stepping blir Cx (sikkert C1, C2..) på 45nm. Det tyder på at de er i rute med 45nm-prosessorene. Altså at de skal komme i løpet av 2. halvår. Forhåpentligvis klarer de det tidlig i andre halvår.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Vel, vi som er AMD "fanboys", får trøste oss med at det er mer bug's i Intels QX9600 og Harpertown.

Hvis dette stemmer da?

http://www.heise.de/ct/08/02/018/

Gjør ingenting så lenge jeg skal ha en Q9450.

Pøh! Du kommer ikke til å kjøpe og du må i tilfelle rette opp siggen din. :D

Og dette er en tråd for Barcelona/Phenom og derfor må du komme med noe hyggelig om AMD(ATI).

Som f.eks at jeg kjøpte ett Powercolor HD3870 igår og anbefaler alle å kjøpe HD38n0 isf 8800GT/GTS. (I tillegg til de 2 Sapphire HS3850 jeg har).

I konkurransens navn. :woot:

Og Netshop har tatt inn 9600BE til under kr.1800.

Løp og kjøp!

Ikke sitte og bite negler!

Vær en slem, ufornuftig nerd som meg.. Kjøpe..kjøpe..kjøpe!!

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
lufta er godt ut av meg, vil ha oppvaskmaskin nå.

Uffda.

Blir det ett par-tre sixpacks nede ved naustet nåda? :)

Opp med humøret.

Det er "bare" hardware..

Lenke til kommentar

TL1000S:

Som du ser av siggen er "jeg sur på kjærringa", men jeg har ikke kastet henne ut av huset ennå :p Men jeg er litt langsur på hu derre Q9450 akkurat nå :p.

Det blir enten en X3220, Q6600 eller Q9450 på meg om jeg ikke skulle falle for en E8400 el. Tajm vill sjåvv.

Topic:

AMD har gitt meg en veldig hyggelig Barebone opplevelse, kanskje det får et HD3850 om jeg ikke selger resten av sjela til djevelen og kjøper et 9600GT.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...