Gå til innhold

Den Store AMD Barcelona/Phenom-Tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er Barcelona anskaffet...

Overdrive på 939 FX60 score på Windows XP:

6769 Alt er standard instillinger.

Overdrive på min nye maskin (Spec i signatur), med nyinnkjøpt Ultimate 64:

7935 (tror jeg det var, er på jobb nå, skal bekrefte når jeg kommer hjem).

Windows Vista Ulatimate 64 - Gir maskin en score på 5.8

Har ikke prøvd 3dMark eller overklokking enda.

Tenkte og ta en nøyere titt på Overdrive når jeg kommer hjem idag og i morra.

**Editert for og gjøre det noe mer forståelig.......

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
Fritz0r: Hva er det du har fått 6769 og 7935 av? Megabyte? Sekunder? Antall kaffemerker på musematta?

Umm, 7935 AMD-poeng? :p

EDIT:

Forresten: Går det an å kjøre AMD overdrive på AMD-baserte (brikkesett og prosessor) systemer som kom før Spider-greiene?

Endret av haalo
Lenke til kommentar

sjekket litt i BIOS, minnet mitt kjører nå "ganged" mode, dvs at begge 64bit minnekontrollerenne jobber i sammen for og lage 1 stk. 128bit minne kontroller (slikt jeg har son ca. forstått det), men er det noen som faktisk har testet ingame spec's på 64bit OS på forskjellen mellom 1*128bit eller 2*64bit ?

Lenke til kommentar
sjekket litt i BIOS, minnet mitt kjører nå "ganged" mode, dvs at begge 64bit minnekontrollerenne jobber i sammen for og lage 1 stk. 128bit minne kontroller (slikt jeg har son ca. forstått det), men er det noen som faktisk har testet ingame spec's på 64bit OS på forskjellen mellom 1*128bit eller 2*64bit ?

vis du bruker alle kjernene fullt ut som x264 encoding, trur jeg 2x64bit er best, kan være omvent hehe menmen

Lenke til kommentar
AMD got its first chips using the B3 rev, the bug is not addressed still, a new spin is needed which could postponed Phenoms till May.
Kilde.

Jaiks, hvis dette stemmer så kommer AMD til å få enda større problemer enn de allerede har :thumbdown:

Noen som vet hva firmaet er verdt totalt sett nå? Aksjekursen raser nok endel mer i morgen da, men kunne uansett vært interessant å vite.

Lenke til kommentar

Uhm, AMD aksjen har nå falt til 5,5$ pr aksje. Det siste året har den falt med over 70%... For å gjøre det mer VG aktig: Aksjekursen må fordobles flere ganger for å komme opp på samme nivå som tideligere !

Den sistge grunnen? B3 fjernet ikke TLB bug'en...

Lenke til kommentar
Huff :( enda mer utsettelse før vi får en chip som kan klokkes "normalt" :shrug:

Hva er normalt?

Tror kansje vi har litt for høye forhåpninger her. Husk at det ikke var "normalt" med 3GHz på Windsors (90nm) før rev F3, av Brisbanes (65nm) er det G2 som må til for å komme over 3 GHz, hvor mange revisjoner har det vært før dem?? F3 er vel den åttende K8 revisjonen. (mulig jeg bommer litt her men dere ser poenget..)

Edit: TLB bugen er overvurdert uansett, har ingenting med overklokkingspotensialet å gjøre.

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...