anicet Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 TAIWANESE WIRE Digitimes reports AMD partners claiming high binned versions of its Phenom quad cores will now be pushed back into the second quarter of 2008. There’s no confirmation of this from AMD, but Digitimes speculates that the real question is the future of the firm’s much vaunted “triple cores”. The wire claims that AMD is still having difficulties sorting the translation lookaside buffer bug. µ http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/new...ims-amd-phenoms Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Da er Black edition bestillt, prosessor bør være her Fredag, samme dag jeg drar til Malmø for og hente hovedkort og minne. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 For 45nm klarer neppe phenom og konkurrere med...Phenom blir jo 45nm etter hvert den også. Antageligvis i 3. kvartal 2008. Vi får krysse fingrene for at B3 blir veldig bra (~3,0GHz toppmodeller) og at 45nm Phenom blir ennå bedre. http://www.hol.dk/nyheder.aspx?nid=9652 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Wehey, ny tråd Uten og ha lest gjennom tråden, er det noen her som har en Phenom? Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Wehey, ny tråd Uten og ha lest gjennom tråden, er det noen her som har en Phenom? amdme har en... Lenke til kommentar
haalo Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Wehey, ny tråd Den er strengt tatt over et halvt år gammel . Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Ja, men jeg har ikke hatt den i Mine Innlegg før nå , for nå sitter jeg på en Phenom 9600 Black Edition fram til nyttår Lenke til kommentar
s13 Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Venter nå på første HK med SB700, blir det Foxconn A79A-S? Har alle PCi-e portene inntil hverandre, men skal vel være mulig med 4x3870 med vannblokker. HD3870x2 x2 er vel oså en mulighet. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Veldig trist lesing på tomshardware da.... De testet 10 stk AM2 hk. og KUN 2 av de støttet phenom! M.a.o 8 hovedkort støttet IKKE phenom pr.26.12.07 Er ikke det et av AMD's store poeng da? At phenom skal funke lækkert på AM2 hk?? Som de sier på toms....en ny bios vil nok få det til å funke...men nå har jo phenopm vært tilgjenglig en liten stund. Da er det jo dårlig/uheldig at ikke ting har kommet lengre enda Testen finnes her: http://www.tomshardware.com/2007/12/26/phe...rds/page15.html Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 hovedkort og 8GB SLI minne hentes Onsdag i Malmø. AMD Phenom 9600 Black Edition kommer i posten. http://www.gigabyte.com.tw/Products/Mother...?ProductID=2690 Gleder meg som en unge. Endret 29. desember 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Veldig trist lesing på tomshardware da.... De testet 10 stk AM2 hk. og KUN 2 av de støttet phenom! M.a.o 8 hovedkort støttet IKKE phenom pr.26.12.07 Er ikke det et av AMD's store poeng da? At phenom skal funke lækkert på AM2 hk?? Som de sier på toms....en ny bios vil nok få det til å funke...men nå har jo phenopm vært tilgjenglig en liten stund. Da er det jo dårlig/uheldig at ikke ting har kommet lengre enda Testen finnes her: http://www.tomshardware.com/2007/12/26/phe...rds/page15.html Nå skal det være sakt at dette er mest eldre hovedkort, og ting var så og si ment til og forrandre seg siden designe planene til AMD, det er ikke til og ungå (ref 939/940 overgangen). Lenke til kommentar
s13 Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Det trengs som sagt en biosoppdatering for at Phenom skal virke i AM2 kort, og det ryktes en del om at hk produsentene venter på b3 skal komme. Ser ut som de ikke gidder å lage bios til den "defekte" serien. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 @Fritz0r: Gi tilbakemelding her når du har fått testet/klokket litt. Jeg ble ganske så skuffet etter å ha lest ett par nyere tester på nett hvor de ikke klarte mer enn 2.5Ghz stabilt med en 9600 BE. Hadde gode forhåpninger etter å ha lest den første testen hvor 3Ghz gikk greit. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Ser ut som Asus har gjort jobben sin angående bios oppdateringer da. Lenke til kommentar
Visjoner Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Det trengs som sagt en biosoppdatering for at Phenom skal virke i AM2 kort, og det ryktes en del om at hk produsentene venter på b3 skal komme.Ser ut som de ikke gidder å lage bios til den "defekte" serien. Jeg har et Asus-kort (M2R32-MVP) og som i testen har også dette kortet fått en Phenom-klar biosoppdatering. Virker som Asus er opptatt av å være tidlig ute. Dette er vel og bra, men biosen er veldig buggy, og alle på Asus-forumet anbefaler å styre unna. Så det virker ikke som de har lagt så mye arbeid i den. Jeg tror og håper du har rett i at ting tar seg opp når B3 kommer. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Da høres det ut som om jeg kan være fornøyd med MSI kortet mitt Lenke til kommentar
s13 Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Ingen som gidder å starte "Den store AMD 7xx tråden"? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 @Fritz0r:Gi tilbakemelding her når du har fått testet/klokket litt. Jeg ble ganske så skuffet etter å ha lest ett par nyere tester på nett hvor de ikke klarte mer enn 2.5Ghz stabilt med en 9600 BE. Hadde gode forhåpninger etter å ha lest den første testen hvor 3Ghz gikk greit. Jeg fikk min gjennom 3Dmark på 3,1 GHz (eller 3,3, husker ikke helt) Det morsomme var at CPU score datt 300 poeng fra 2,3 til 3,1/3,3 Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Hvordan får du råd til tre firekjerner fra Intel i tilleg til en Phenom? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Hvordan får du råd til tre firekjerner fra Intel i tilleg til en Phenom? Selv har jeg bare en Quad. De to andre er kamerater som har sagt ja til og folde for meg, noe setningen sier. Phenomen har jeg lånt, som en testPC for en butikk. Det er for og teste ytelsesforskjellen på AMD X4 og Intel Quad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå