Gå til innhold

Den Store AMD Barcelona/Phenom-Tråden

Anbefalte innlegg

TAIWANESE WIRE Digitimes reports AMD partners claiming high binned versions of its Phenom quad cores will now be pushed back into the second quarter of 2008.

There’s no confirmation of this from AMD, but Digitimes speculates that the real question is the future of the firm’s much vaunted “triple cores”.

The wire claims that AMD is still having difficulties sorting the translation lookaside buffer bug. µ

http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/new...ims-amd-phenoms

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig trist lesing på tomshardware da....

De testet 10 stk AM2 hk. og KUN 2 av de støttet phenom! M.a.o 8 hovedkort støttet IKKE phenom pr.26.12.07

Er ikke det et av AMD's store poeng da? At phenom skal funke lækkert på AM2 hk??

Som de sier på toms....en ny bios vil nok få det til å funke...men nå har jo phenopm vært tilgjenglig en liten stund. Da er det jo dårlig/uheldig at ikke ting har kommet lengre enda

Testen finnes her:

http://www.tomshardware.com/2007/12/26/phe...rds/page15.html

Lenke til kommentar
Veldig trist lesing på tomshardware da....

De testet 10 stk AM2 hk. og KUN 2 av de støttet phenom! M.a.o 8 hovedkort støttet IKKE phenom pr.26.12.07

Er ikke det et av AMD's store poeng da? At phenom skal funke lækkert på AM2 hk??

Som de sier på toms....en ny bios vil nok få det til å funke...men nå har jo phenopm vært tilgjenglig en liten stund. Da er det jo dårlig/uheldig at ikke ting har kommet lengre enda

Testen finnes her:

http://www.tomshardware.com/2007/12/26/phe...rds/page15.html

Nå skal det være sakt at dette er mest eldre hovedkort, og ting var så og si ment til og forrandre seg siden designe planene til AMD, det er ikke til og ungå (ref 939/940 overgangen).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@Fritz0r:

Gi tilbakemelding her når du har fått testet/klokket litt.

Jeg ble ganske så skuffet etter å ha lest ett par nyere tester på nett hvor de ikke klarte mer enn 2.5Ghz stabilt med en 9600 BE.

Hadde gode forhåpninger etter å ha lest den første testen hvor 3Ghz gikk greit.

Lenke til kommentar
Det trengs som sagt en biosoppdatering for at Phenom skal virke i AM2 kort, og det ryktes en del om at hk produsentene venter på b3 skal komme.

Ser ut som de ikke gidder å lage bios til den "defekte" serien.

Jeg har et Asus-kort (M2R32-MVP) og som i testen har også dette kortet fått en Phenom-klar biosoppdatering. Virker som Asus er opptatt av å være tidlig ute. Dette er vel og bra, men biosen er veldig buggy, og alle på Asus-forumet anbefaler å styre unna. Så det virker ikke som de har lagt så mye arbeid i den. Jeg tror og håper du har rett i at ting tar seg opp når B3 kommer.

Lenke til kommentar
@Fritz0r:

Gi tilbakemelding her når du har fått testet/klokket litt.

Jeg ble ganske så skuffet etter å ha lest ett par nyere tester på nett hvor de ikke klarte mer enn 2.5Ghz stabilt med en 9600 BE.

Hadde gode forhåpninger etter å ha lest den første testen hvor 3Ghz gikk greit.

Jeg fikk min gjennom 3Dmark på 3,1 GHz (eller 3,3, husker ikke helt)

Det morsomme var at CPU score datt 300 poeng fra 2,3 til 3,1/3,3 :p

Lenke til kommentar
Hvordan får du råd til tre firekjerner fra Intel i tilleg til en Phenom? :blink:

Selv har jeg bare en Quad. De to andre er kamerater som har sagt ja til og folde for meg, noe setningen sier.

Phenomen har jeg lånt, som en testPC for en butikk. Det er for og teste ytelsesforskjellen på AMD X4 og Intel Quad :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...