Gå til innhold

Den Store AMD Barcelona/Phenom-Tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal være en smule enig med Dravagon her. Dersom man over hodet ikke trenger flertrådet ytelse så er det heller ikke noe vits med fire kjerner. Da kjøper man heller en rask tokjerneprosessor og skal man 50% opp fra tokjerne Opteron 3GHz så er det eneste fornuftige å kjøpe en Core 2 Duo 3GHz Wolfdale når den kommer samt vannkjølingsutstyr (noe han kanskje har fra før).

Når det er sagt så er fortsatt ikke GHz noe mål på ytelse per CPU eller per CPU-kjerne. Det er selvsagt en drøss med andre faktorer som spiller en rolle for ytelsen.

Hvis man derimot trenger flertrådet ytelse så stiller saken seg annerledes.

Lenke til kommentar
Mange som tipper at dem klarer 4GHz på rundt 1.4 når dem kommer i butikkene.
Akkurat som at alle E6850-eksemplarer klarer 4 GHz luft ...

ikkje på 1,4 volt... heller 1,6 volt. Har denne cpu`en og vet akkurat det der ;)

Faktisk ikkje alle som får den stabil engang på 4 ghz med luft. Jeg måtte nøye meg med 3,9 ghz med TT vx kjøler.

Klarte 3dmark og superpi på 4 ghz, men den ble aldri PRIME stabil med den kjøleren jeg har på den.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Har sett ES'er av Wolfdale som kjører 4GHz på under 1.4V, noe som lover veldig godt... :D

Jeg går også å venter på en slik for å bytte ut min E4300, men mulig jeg heller går for en Q9450(yorkie), men får se. Det blir vel uansett verdt å bytte til en Wolfdale@4Ghz luft?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Har sett ES'er av Wolfdale som kjører 4GHz på under 1.4V, noe som lover veldig godt... :D

Jeg går også å venter på en slik for å bytte ut min E4300, men mulig jeg heller går for en Q9450(yorkie), men får se. Det blir vel uansett verdt å bytte til en Wolfdale@4Ghz luft?

Blir nok en grei forskjell ja. :)

Edit: Er 3.54GHz maks eller 24/7-overklokken din forresten?

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar

Jeg må justere signaturen ja, 3.54 er forløpig max stabile klokk, mens 3.2 er 24/7. Men 3.54 var kun etter en kort kveld med forsøk.

Kun forsøk 1 kveld, stock kjøler og stillegående luftkjøling.

Med Wolfdale så håper jeg på 4Ghz 24/7 med en Noctua el. Men nå ser det snart ut som vi har snubla inn i en Intel tråd :p

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg må justere signaturen ja, 3.54 er forløpig max stabile klokk, mens 3.2 er 24/7. Men 3.54 var kun etter en kort kveld med forsøk.

Med Wolfdale så håper jeg på 4Ghz 24/7 med en Noctua el. Men nå ser det snart ut som vi har snubla inn i en Intel tråd :p

JA............ NO VART Æ SKRÆMT.

Satt jo her å lurte AMD Wolfsdale..........????????

Lenke til kommentar

Ja, Osse, nå ser du hvor langt hjernvasken og Intels infiltrasjon i blant AMD's fanskare har kommet. Ikke rart man kan bli skremt.

Ellers er det ille hvor mye verdien til AMD har falt siden lanseringen av Phenom. Fallet er nå snart på 40 %, kurs i dag $ 7.68 (Intel har omtrent stabil kurs i samme perioden). Snart er jo ikke verdien av AMD større enn at man kan kjøpe de opp for lommepenger (såkalt betydelig overdrivelse).

Lenke til kommentar

Ja, Osse, nå ser du hvor langt hjernvasken og Intels infiltrasjon i blant AMD's fanskare har kommet. Ikke rart man kan bli skremt.

Ellers er det ille hvor mye verdien til AMD har falt siden lanseringen av Phenom. Fallet er nå snart på 40 %, kurs i dag $ 7.68 (Intel har omtrent stabil kurs i samme perioden). Snart er jo ikke verdien av AMD større enn at man kan kjøpe de opp for lommepenger (såkalt betydelig overdrivelse).

Tror fakisk vi kommer til å se en kursoppgang over nyåret, dersom rs 780 chipsettet innfrir nogelunde.

Dette skulle gi en meget god low end plattform, og gi mulighter for cpu, chipset, low end grafikkort til OEM. Og med 55 nm teknologi, skulle det være mulighet for en akseptabel margin på en slik platform, samt forlenge live til K8 i budsjettklassen. Blir spennede om en slik løsning kan gi 38xx serien et lite løft også, og derved øke salgspotensiale i mellomklassen også.

Er faktisk den beste nyheten jeg kan se komme fra AMD på kort sikt, som har mulighet til å løfe aksjeverdien av frimaet, utfra et teknologisk sysnpunkt.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...